Režie:
Dan SvátekScénář:
Josef KlímaHudba:
Norbi KovácsHrají:
Jiří Bartoška, Tereza Ramba, Václav Jiráček, Jaroslav Plesl, Tomáš Töpfer, Markéta Hrubešová, Taťjana Medvecká, Jan Plouhar, Juliana Moska, Jan Novotný, Ivana Uhlířová, Martin Finger (více)Epizody(3)
-
Nad první kauzou (E01)
-
V plamenech (E02)
-
V souboji (E03)
Obsahy(1)
Série vypráví o dvacetileté Hedvice (Tereza Voříšková), která se chce stát novinářkou. Po přijetí do vydavatelství je přidělena k ostřílenému reportérovi Vlachovi (Jiří Bartoška), který "hulí jak fabrika", počítače považuje za nutné zlo, jezdí ve staré "kraksně", žije v paralelním vztahu s manželkou a milenkou, ale jinak je poctivý až k sebezničení. Scenárista Josef Klíma vybral pro televizní cyklus jeden z nejpozoruhodnějších osudů, s nimiž se jako dlouholetý novinář setkal, přičemž podobnost se skutečnými postavami současného mediálního prostředí je opravdu čistě náhodná. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (89)
Pana Klímy si jako novináře velmi vážím, a protože studuji obor, který s žurnalistikou úzce souvisí, ze zvědavosti jsem to s touto minisérií musela zkusit. S Terezkou Voříškovou jsem nikdy neměla problém, ale její výkřiky typu "Ses posral!" už mi po třech dílech docela lezly na nervy. Poslední dobou mám hodně v oblibě Jaroslava Plesla (a doufám, že s takovým ukázkovým slizounem se v zaměstnání nepotkám :)), ovšem tou hlavní hvězdou celého projektu byl pochopitelně pan Bartoška, kterému přeji hodně sil a mnoho dalších takhle skvělých rolí. Herecké výkony bohužel nejsou všechno, samotné novinářské kauzy nejsou příliš zajímavé a ve výsledku ani důležité, což je velká škoda. Mínus taky uděluji nevhodným promluvám do kamery, jejich smysl asi unikl nejenom mně. Pokud vzniknou další díly, podívám se ráda, ale jedině s Bartoškou v čele. ()
"Holka objevila Watergate." A já jsem objevil celkem nudnej seriál o nevěrohodným přerodu přerostlý puberťačky v úspěšnou reportérku. Navíc mě ani moc nebavily jednotlivý kauzy, neboť z dob přívalu "úžasných" objevů Josefa Klímy jsem byl připraven na trošku ujetou investigativní zábavu, ke který však nedošlo. Abych však jen nehaněl, tak mě zaujal vedoucí reportér Vlach se svým harémem a taky tradičně nečestnej boj mezi staromódně seriózním a útočně bulvárním pojetím novin. Ale celkově je to spíš nic než moc. ()
Pro mě je tenhle seriál příjemné překvapení. Rozhodně není dokonalý, ale pořád mi přijde v rámci české produkce posledních let nadprůměrný. Je fakt, že ho táhne hlavně Bartoška, kterému se většina osazenstva ani neblíží. Tím nechci říct, že ostatní jsou k ničemu, Tereza Viříšková je taky docela dobrá, ale Bartoška vede. Přepisy chatů a podobné věci jsou pak příjemným zpestřením. 70 % ()
Po prvním dílu je příliš brzy na hodnocení, zatím tedy 2 hvězdy za výkon pana Bartošky (kliky zvládá líp než já :-)) a neuvěřitelně slizkého Jiráčka. Doplnění po shlédnutí druhého dílu: děs běs, třetí díl nedám, ubírám hvězdu. Při pohledu protagonistů do kamery je mi úplně trapně. Ne, celé je to omyl. Mrzí mě to o to víc, že pana Klímy si jako novináře vážím a pan Bartoška patří mezi mé oblíbené herce. Škoda. ()
Seriál o práci novinářů není špatný nápad, nemá ani špatný námět, není herecky nesprávně obsazený, ba naopak. Jako částečně detektivka, částečně drama o práci novinářů je celkem slušně zfilmovaný, nicméně některé scény jsou až příliš přitažené za vlasy. Postava zbrklé novicky je uvěřitelná nejméně, "hlavouni" z redakce také diváka nepotěší. Nicméně celkově se jedná o seriál, na který se dá koukat, což je v dnešní době slušný úspěch. ()
Galerie (70)
Photo © Česká televize / Dagmar Vyhnálková
Zajímavosti (10)
- Minisérie má díly tři, napsáno jich je ale celkem třináct. Natáčení přerušilo onemocnění Jiřího Bartošky. (rakovnik)
- Sídlo vydavatelství fiktivního Expresu je v Dobrovského ulici v Praze - Holešovicích. Ve skutečnosti tam sídlí Hospodářské noviny. (hermiona)
- Svátek pochválil audiovizuálny výstup diela: "Já jsem hrdý, jak ho Jakub Šimůnek nasnímal, a díky dobře připravovanému prostředí pak měli herci prostor předvést co nejlepší výkon. Vizuál a děj zkrátka musí být na úrovni funkčního kompromisu." (Arsenal83)
Reklama