Reklama

Reklama

Dvoudílné zpracování patrně nejslavnější vlakové loupeže z 8. srpna 1963, během níž si gang lupičů odnesl rekordních 2,6 milionu liber, nabízí svým způsobem vyčerpávající pohled na celou událost. Zatímco první epizoda sleduje loupež očima lupičů a především jejich šéfa v podání hvězdného Luka Evanse, druhá se věnuje rozsáhlému policejnímu vyšetřování, vedenému vrchním superintendantem Butlerem v podání neméně známého Jima Broadbenta... Listopad 1962. Parta kolem charismatického a ctižádostivého Bruce Reynoldse přepadává vůz s výplatami na londýnském letišti Heathrow, kořist však zůstává daleko za očekáváními. Reynolds slibuje, že už se nic podobného nebude opakovat. Ve chvíli, kdy se objeví tip na noční poštovní vlak z Glasgow do Londýna, který pravidelně převáží značné množství hotovosti, je rozhodnuto: toto bude naše další akce. Podnik takového rozsahu ovšem vyžaduje pečlivé plánování a speciální znalosti... 12. spen 1963, čtyři dny po loupeži a britská policie stále nezná totožnost pachatelů. Státní establishment je otřesen a troufalý zločin považuje za útok na samotné základy Anglie. Ministr vnitra proto vyšetřováním osobně pověřuje vrchního superintendanta Tommyho Butlera, jednoho z nejschopnějších mužů Scotland Yardu. Ten kolem sebe shromažďuje speciální vyšetřovací tým a přísahá, že nepoleví, dokud nepochytá všechny vlakové lupiče do jednoho. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (19)

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Největší přednost tohoto dvoudílného filmu? Že je to natočené pěkně po anglicku, žádný přehnaně klišoidní a trapný záběry, ve kterých by si liboval bratránek z JůEsEj (Dva! Celkově dva takové záběry tam byly, jeden zpomalený na ty hlavní vyšetřovatele ve stylu Míši Zátoky a pak to závěrečné pokývnutí vrchního vyšetřovatele a vrchního zloděje). Páčilo se to velice, druhý, detektivní, díl možná ještě víc než ten první, kde ti zlostníci vybrali onen vlak převážející pár £ (překvapilo mě, že ten vlak nedoprovázela, resp. nehlídala žádná ozbrojená jednotka, ale to jsou inu Angláni, kde ti jejich Bobíci snad dodnes nosí maximálně vobuchy, pistolí prostí). A ještě bych zmínil skvělé herecké obsazení, Jim Broadbent je sympaťák, i když zrovna hraje křeslo, kdežto Luke Evans překvapil, snad poprvý jsem neměl pražádný úmysl udělat mu něco moc ošklivého :-) BBC nezklamala ani tentokrát. ()

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Velká vlaková loupež mi sedla jak rozdělením děje do dvou částí (aby mělo oko diváka slušný rozptyl úhlů pohledu), tak herecky. Člověku skoro nezbývá než fandit těm prohnaným zlodějíčkům, i když tuší, že happy-end slavit nejspíš nebudou (spoiler? Nee..) Samozřejmě- krást se nemá. Všichni to víme. Ale co když taky víte o vlaku plném peněz, který jezdí pravidelně sem a tam? Líbilo se mi, jak se hlavní strůjce zděsí, když mu kumpáni sdělí výši lupu. "Bylo toho MOC. My jsme jen chtěli ukrást nějaké prachy, ne udělat loupež století!" Prostě příběh ze života pár podnikavců, kterým nevoněla pravidelná pracovní směna. ()

Reklama

Rimland 

všechny recenze uživatele

A Robber´s Tale: Překvapilo mě, jak rychle se vlastně dostaneme k samotné loupeži (čekal jsem ji až tak v závěrečné 20timinutovce). Celé to svižně ubíhá a nejsou tu tak žádná hluchá a zbytečná místa. Úvodní "prácička" na letišti je navíc velmi stylově zpracovaná (konečně jsem se dočkal adekvátního použití skladby "Sinnerman" ve filmu). Výtky některých kritiků, že není dost prostoru věnováno pozadí jednotlivých postav, mě rozhodně netrápí (beztak by na to byl třeba rovnou seriál), protože z té palety účastníků vyčnívají cca 4, z nichž stejně jediný kdo vám pořádně utkví v paměti a komu budete fandit je "plánovač" Bruce Reynolds v podání ultra-charismatického Evanse. V tomhle snímku jde především o loupež jako takovou, britský ekvivalent Dannyho parťáků tu ale v žádném případě nečekejte. Trochu mě nicméně zklamalo, že nebylo o něco víc prostoru věnováno plánování a přípravě samotné loupeže (např. jak si gang obstaral uniformy a vozidla, vyhlížení místa přepadu, apod.). Chápu, že to bylo z důvodů stopáže, ale přidalo by to na atmosféře (jinak perfektně podkreslené sychravým anglickým venkovem) a napětí. Zajímavým překvapením bylo posledních 15 minut, které ukázaly, jak snadno se může takovej kšeft podělat. A Evansovo "It´s too much..." bylo geniální :-) A Copper´s Tale: Očekávatelně o dost slabší než první díl. Přeci jen v policejním pátrání není moc co nabídnout, vzhledem k tomu, že divák ví, koho policie chytá a je jen otázkou kdy k tomu dojde. Broadbentův Butler, ač skvěle zahraný, je svým charakterem na hony vzdálený diváckým sympatiím (což je o to problematičtější vzhledem k faktu, že je tu de facto hlavní postavou), a tak vrchol tohoto dílu tvoří hlavně scény s Evansem. Ale hudební doprovod je parádní :-) Jako celek další povedený kousek z dílny BBC. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

The Great Train Robbery rozhodně není úplně špatnou minisérií. Tvůrci rozhodně umí nabídnout slušnou atmosféru šedesátých let, silnou hereckou dvojici (Jim Brodbent válí) a pár výborných momentů. Kvůli zvolenému přístupu však oběma částem chybí jakási přidána hodnota, která by sérii vyšvihla z vod pouhé chladné a velmi pečlivé rekonstrukce historických událostí. Velká vlaková loupež tak bohužel zůstává malinko promarněnou šancí, od níž jsem čekal malinko více. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Další z velkých vlakových loupeží, která Anglii postihla. Mezi těmi většími rozhodně nebyla první. Snímek je zajímavý nejen obsazením, ale i jasným rozdělením. Nabízí totiž dva pohledy. První z hlediska přípravy a samotného provedení. Druhý pohled tvoří vyšetřování. Jenže celé to vyprávění je takové strohé. Spíše jako bychom sledovali hraný dokument o případu. Faktem je, že tresty byly vysoké, ale s tím musí každý pachatel počítat, následné stížnosti na výši trestu jsou trochu trapné. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (2)

  • Ronald Biggs, jeden z posledních přeživších Velké vlakové loupeže, zemřel 18. prosince 2013, ve stejný den, kdy byla tato dvoudílná série poprvé uvedena. (sator)
  • Vozy použité při krádeži v BOAC Comet House jsou Daimler 2½ Litre V8, vojenský náklaďák Bedford RL z roku 1957, terénní osobní vůz je Land-Rover 109 a lokomotiva je English Electric Class 40 2,000 hp 1Co-Co1 No.D213 „Andania“. (sator)

Reklama

Reklama