Reklama

Reklama

V řece je nalezeno tělo neznámého muže. Při pátrání po jeho identitě se kapitán Rott (Matěj Hádek) ocitne uprostřed úplně jiného příběhu. Postupně se před ním rozehrává milostné drama hlavního hrdiny Máry/Kamila (Jiří Macháček), který si vybudoval dva souběžné životy se dvěma krásnými ženami (Eva Herzigová a Aňa Geislerová). Pro Pohádkáře jsou ženy výzvou, vášní i inspirací, jsou objektem lásky i lži, lži, kterou buduje s takovou samozřejmostí, že si ji vlastně ani neuvědomuje. Žije ve světě svého velkého živého snu, v němž je tím, kým zrovna chce být, kde platí pouze tady a teď, v němž se zapomíná, co bylo včera a nečeká na to, co bude zítra. Snu, který je tolik povznášející pro něj a tolik zničující pro lidi, které by chtěl milovat. Film Pohádkář vypráví jedinečný, ale mnohými z nás zažívaný příběh. Příběh o touze, podvodu a věčném odpouštění. Příběh lidí ztracených v bludišti lásky, z kterého nemohou a možná ani nechtějí najít cestu. Protože láska podobně jako lež bývají slepé. Čím blíže se kapitán Rott dostává k podstatě toho, jaký Mára/Kamil byl, tím víc začíná chápat nejen to, že prostě nemohl žít jinak, než žil, ale chápe i důvody přetrvávající lásky obou jeho partnerek. A co víc, díky Márovi možná dokáže najít klíč k vyřešení vlastního života, který se mu hroutí pod rukama. (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 2

Recenze (275)

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Film Pohádkář je dalším důkazem toho, jak porevoluční filmaři stále tápou v tom, kým vlastně jsou. Šmírují filmy svých západních sousedů a snaží se jejich filmové vzorce napasovat na naše prostředí. A výsledkem je tedy i takovýhle rozpačitý Michálkův Pohádkář - neuvěřitelné prostředí ulhaného muzikanta a hysterické ženy, co jdou za svým cílem přes mrtvoly. Eva Herzigová mi do příběhu zapadla dobře (až na tu vysoce přehrávanou afektovanou scénu v koupelně, fuj) a Aňa hraje pořád stejně. Za mě je Pohádkář vhodnější spíš pro televizi, než že by měl být promítán na velkém platně, protože ač se snaží o velikou myšlenku, je to film hodně plochý a pointa se nakonec úplně vytratí. ()

sofiapetra 

všechny recenze uživatele

Málokdy se mi sejde, že čtu knihu a hned druhý den vidím film, který je podle ní natočený - tentokrát jsem tomu trochu pomohla a asi jsem neudělala dobře:). Mít předlohu ještě v nejživější paměti a pak sledovat údajně stejnou věc na plátně, je asi vždy ošemetné, ale tentokrát jsem jen tiše žasla. Jak se dívám na úplně něco jiného, totálně odlišného. Jiný žánr, jiné dialogy (mnohdy lepší než v knize - to je pravda; jenže je pravda i to, že kniha je koncipována monologicky, tedy dialogy jsou tam spíše vzácností), téměř všechny jiné situace, postava detektiva se silným osobním tématem (pro něj, jinde jsme to samé viděli asi už stokrát). V podstatě zůstaly jen jména postav (a to ještě ne všechny, v knize se ten člověk-milovník vyskytuje pouze jako Marek nikoliv i jako Kamil a postava detektiva je přidána nejen jako bonus, ale patrně to byla jediná možnost k nastavení a rozšíření děje,) a název. Hlavně ten název, plus všudepřítomná informace, že to napsala, médii dostatečně provařená, Barbara Nesvadbová. Nikoliv, tenhle příběh - celý - napsal Marek Epstein. Otázkou zůstává proč vlastně, když je schopen napsat sám daleko lepší věci a rozhodně už dávno není neznámý. O Michálkovi ani nemluvě - proč ten do toho šel, to je záhada snad největší. Zřejmě si všichni mysleli, že jméno Nesvadbové jim prostě zajistí sledovanost (protože v dobré recenze nemohli snad doufat ani v nejtajnějším snu). Stejně jako angažování modelky Herzigové, která opravdu, ale opravdu hrát neumí. A navíc je studená jak psí čumák, takže předvést živočišnou erotickou scénu bylo vážně nad její síly (stejně jako hysterickou - to byla fakt fraška). Ale ono taky s Jirkou Macháčkem, že... on je fajn, ale na tuhle roli se nehodil. Takže suma sumárum, adaptace to nebyla, detektivka taky ne, slibovaná love story ani náhodou. Nejlépe a nejčistěji z toho vyšel Matěj Hádek a jeho linka milujícího, leč bezradného otce (ano, ta přidaná linka, která se v knize vůbec nevyskytuje). ()

Reklama

VášaVF 

všechny recenze uživatele

Vladimír Michálek je režijně podepsaný pod filmy Zapomenuté světlo, Je třeba zabít Sekala, Babí léto, O rodičích a lidech a Marek Epstein napsal scénáře k hitům Václav, Roming, Vrásky z lásky, Ve stínu, Šťastný smolař či Osmy. A teď se oba podepsali pod Pohádkáře. A to jako fakt, jo? Těžko uvěřit, že za tímto kýblem nudy stojí tak osvědčená dvojice. I když oba pánové již spolupracovali na snímku Posel (kde mimochodem hrál také Matěj Hádek) a ani to se stejně jako Pohádkář moc nepovedlo, takže podle mě jim spolupráce moc nesvědčí a snad již žádná nebude. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Objektivně i subjektivně nejslabší Michálkův film. Měl to ale hodně těžké a opět u něj oceňuji odvahu pustit se do žánru nevyzkoušeného. Když seřadíte všechny Michálkovy filmy, stěží naleznete žánrově rozmanitějšího českého režiséra. Tak si zkrátka řekl, proč nezkusit ženský román propojit s kriminální zápletkou. Z mého pohledu zásadní problém spočívá v předloze. Ačkoli jsem mužského pohlaví, přečetl jsem pár knih od B. Nesvadbové a vesměs se mi líbily, s výjimkou Pohádkaře, jejž považuji za její nejslabší počin. Neucelená, zmatená a nudná knížka, kterou nelze oživit ani kriminální zápletkou a přenesením na filmové plátno. Nějaké klady se ale dají nalézt - Hádek a Geislerová, hudba, kamera. Nepovedlo se, ale nevadí, Michálek už nemusí nikomu nic dokazovat a může dále zkoumat nové žánry. ()

venison 

všechny recenze uživatele

Nevím, co byl větší průser, jestli literární předloha, scénář nebo režie, ale tento český paskvil by opravdu stěží koukatelný.. Jiří Macháček a Aňa Geislerová hráli co se dá, ale i přes veškeré jejich úsilí ve mě zájem o příběh nijak nevzbudili.. Chápu, že modelky v důchodu se také potřebují něčím živit/bavit, ale hrát klíčové role by opravdu neměly.. Nezajímavá, hluchá blbina, která pouze prezentovala produkty svých sponzorů.. ()

Galerie (97)

Zajímavosti (11)

  • Natáčení bylo přizpůsobeno Aně Geislerové, která byla v té době v šestinedělí. (M.B)
  • Jedním ze sponzorů filmu byl i Renault. Vozidlo této značky se také ve filmu objevuje a jedno vozidlo – Renault Espace – s řidičem měla Eva Herzigová (Karla) po celou dobu natáčení k dispozici. (Aneter)

Související novinky

Pojďte se bavit o filmech – na rádiu Bubble

Pojďte se bavit o filmech – na rádiu Bubble

29.11.2016

O co tady jde? Bubble je unikátní projekt internetového rádia se speciálním posláním. Svým posluchačům totiž zpříjemňuje úklid koupelny. Opravdu to funguje, vyzkoušejte! Kromě porce muziky vás rádio… (více)

Best Film Fest 2014

Best Film Fest 2014

09.12.2014

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 11. do 17. prosince tohoto roku Best Film Fest, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama