Reklama

Reklama

V řece je nalezeno tělo neznámého muže. Při pátrání po jeho identitě se kapitán Rott (Matěj Hádek) ocitne uprostřed úplně jiného příběhu. Postupně se před ním rozehrává milostné drama hlavního hrdiny Máry/Kamila (Jiří Macháček), který si vybudoval dva souběžné životy se dvěma krásnými ženami (Eva Herzigová a Aňa Geislerová). Pro Pohádkáře jsou ženy výzvou, vášní i inspirací, jsou objektem lásky i lži, lži, kterou buduje s takovou samozřejmostí, že si ji vlastně ani neuvědomuje. Žije ve světě svého velkého živého snu, v němž je tím, kým zrovna chce být, kde platí pouze tady a teď, v němž se zapomíná, co bylo včera a nečeká na to, co bude zítra. Snu, který je tolik povznášející pro něj a tolik zničující pro lidi, které by chtěl milovat. Film Pohádkář vypráví jedinečný, ale mnohými z nás zažívaný příběh. Příběh o touze, podvodu a věčném odpouštění. Příběh lidí ztracených v bludišti lásky, z kterého nemohou a možná ani nechtějí najít cestu. Protože láska podobně jako lež bývají slepé. Čím blíže se kapitán Rott dostává k podstatě toho, jaký Mára/Kamil byl, tím víc začíná chápat nejen to, že prostě nemohl žít jinak, než žil, ale chápe i důvody přetrvávající lásky obou jeho partnerek. A co víc, díky Márovi možná dokáže najít klíč k vyřešení vlastního života, který se mu hroutí pod rukama. (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 2

Recenze (275)

popelka595 

všechny recenze uživatele

Bohužel pro mě jsem měla od filmu jistá očekávání, proto když pan Michálek s herci přišel před začátkem předpremiéry na jeviště a prohlásil o filmu, že je docela dobrý (a ať si ho užijem, když ho máme zadarmo, Michálek je vtipnej :D), řikala jsem si, že je zbytečně skromný. Po zhlédnutí jsem mu však musela dát za pravdu. Pohádkář se aspoň u mě zařadil mezi české průměrné filmy, u kterých za pár dní nebudu vědět, o čem vlastně byly. Je to škoda, protože by úplně stačilo "dotáhnout" to do konce. Konec je totiž něco, co mi na tom filmu asi nejvíc vadí. Abych neubrala třetí hvězdu, raději se nebudu zmiňovat o "hereckých výkonech" neherců. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Podle názvu to vypadá na pohádku, podle složení herců na komedii od Hřebejka, podle žánru na drama a ve skutečnosti to má být kriminální film, ale spíš dostaneme takovou piču z hoven - jak když se přežerete všeho možnýho a vlítnete na sex. Jestli to nebude tím, že scénář je na motivy knihy od Barbody Nesvatbové, o které mám tak nějak zafixovany, že je to kráva. Nějak mi unikl význam policejní postavy, která má rodinné problémy, ale jinak v příběhu působí jenom jako vypravěč. Žádnej jinej vliv na děj nemá, i když se tam objevuje docela hodně. Hlavní troj až čtyřúhelník je sice jakž takž zajímavej, ale neni to dobry, neni to dobry. Obzvlášť Eva Herzigová je totální poleno a když promluví, většinou mě to nasere, protože mluví tak nějak divně. Obecně se dá říct, že ženské postavy jsou krávy a Macháček vychcanej chlap, kterýmu ale všechno tak nějak prochází (jeho kamoši aka asi vymahači dluhů tam jsou tam asi taky jenom proto, aby se jim člověk zasmál, jak jsou strašně zahraní a zbyteční). Prostě děj se časem postupně rozsypává a stává se nedomyšleným. Prostě tady jde hlavně o sex, vztah s mužem dvou tváří a o tom, jak si s tím ten filuta poradil. Docela nuda, průměr, nuda. Potěšila účast mýho oblíbence Xaviera Baumaxy a jeho No trabajar! A ten jeden z kámošů-vymahačů, což byl asi Em Rudenko??? ()

Reklama

Sdoom 

všechny recenze uživatele

Do kin dorazil nový český film. Posledních pár let věta, která příliš velká očekávání a nadšené reakce nevzbuzuje a návštěva kina pak počáteční skepsi spíše potvrzuje, než vyvrací. Dokázal jeden z našich nejlepších současných režisérů Vladimír Michálek nabourat se svým novým filmem Pohádkář tuto skepsi? Vždyť komu jinému, když ne režisérovi takových skvostů samostatné české kinematografie jako jsou snímky Zapomenuté světlo, Je třeba zabít Sekala nebo Babí léto by se to mělo povést. Jenže to už je pěkných pár let, kdy tyto filmy vznikly a já po zhlédnutí Pohádkáře musím smutně konstatovat, že i na pana Michálka asi dolehla bída české kinematografie posledních let, protože jeho nový film je všechno možné, jen ne povedený. Popsat děj je v tomto případě je celkem složité, je ho zde naprosté minimum, povětšinou se v podstatě nikam neposouvá, nebo plyne opravdu pomalu. Macháček pendluje od Herzigové ke Geislerové a zase zpátky, aniž by bylo pochopitelné, co vede dvě dobře zajištěné třicátnice k tomu, aby takovému ztroskotanci stále odpouštěly, neustále ho živily a vyrovnávaly za něj dluhy. Jestli tohle má být ona „moderní lovestory“, jak zní sebevědomý podtitul na propagačních materiálech, tak asi žiju v nějaké jiné historické dimenzi. Nezdálo se mi, že by byl Mára/Kamil něčím zajímavý nebo v něčem vynikal, aby byl pro ženy tak neodolatelný. Možná, že to měl být sex, ale z těch několika docela sterilních milostných scén bych to opravdu nevyvozoval. Ono obecně se zde příliš nevysvětluje a tvůrci spoléhají často na divákovu fantazii. Jenže ono není příliš kde onu potřebnou inspiraci brát. Během toho všeho sledujeme i jednu ze dvou celkem sympatických postav ve filmu (tou druhou je Márova dcera v podání Anny Linhartové) – policistu Rotha. Ten zpovídá obě Márovy osudové ženy a ony mu vyprávějí svůj příběh, který je ve filmu podán pomocí flashbacků. Ty mi přišly povedené a funkční a jsou jednou z mála věcí, které se mi na filmu líbily. Rothův příběh pomalu splývá s tím, co se děje (respektive dělo) Márovi, až to skoro vypadá, jestli to není nějaké jeho alter-ego. Přiznám se, že jsem nepochopil, proč to tak bylo podáno a co tím scénárista zamýšlel, každopádně tím byla uzemněna jediná jakás takás dějová linka, která tedy vyzněla do ztracena. Téměř nulový děj bohužel nevynahradí ani nějaké inteligentní dialogy. Povětšinou je to jen vata, kdy např. Mára pronáší jednu ze svých rádoby poetických replik, často sklouzávající do trapnosti až nechutnosti. Ne, opravdu nechci ve filmu poslouchat, jak se žena díky syrovému vajíčku naučí polykat, nebo jak si Mára zamlada pořád „leštil bambus“. Co pro mě osobně neuvěřitelným způsobem sráží film dolů, je naprosto nechutně explicitní product placement, a to zejména v případě společnosti Mastercard. Dokážu částečně pochopit, když záběrem projede auto nebo na stole v záběru telefon určité značky. Ale aby ve filmu bylo několik střihů a detailních záběrů na platbu kartou či telefonem na platebním terminálu, tak to ať se na mě tvůrci a sponzoři nezlobí, ale to je opravdu prvotřídní hnus. To patří jedině do reklam a ne do filmu. Tak abych to vše shrnul, pozitiv je na Pohádkáři opravdu málo, kromě hereckých výkonů Geislerové a Linhartové to je docela slušná režie, zejména celkem podařené flashbacky, ve kterých se pozorný divák neztrácí. Ale jak vyplývá z výše napsaného, negativa bohužel výrazně převažují. Scénář je opravdu prachbídný, film nemá žádné logické ani nelogické vyústění, je v podstatě nepochopitelný v tom špatném slova smyslu. Eva Herzigová sice dobře vypadá, ale herecky to už zdaleka tak slavné není. Zejména ve scéně, kdy se rozčílí, jsou jasně vidět její limity. No a ten product placement, to je prostě mor… Nechci úplně odrazovat diváky od zhlédnutí, je možné, že je moje chyba, že jsem nepochopil příběh, pointu, případně nějaké poselství (i když si to nemyslím). Ale za sebe říkám, že se jedná o další naprosto zbytečný český film úplně o ničem, který se tváří chytře a důležitě, ale přitom je neuvěřitelně prázdný. (kino Cinestar) () (méně) (více)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Aneb jak docela atraktivní nápad může skončit na smeťáku. To si do filmu vezmete dvě vyšeptalý škeble, jindy sympatickýho Jirku necháte pár dní zarůstat strništěm a nemýt hlavu, a místo romantiky šmrncnutý s detektivkou tady máte nepovedený zdrcnutý eintopf, v němž se objevuje tak trochu od všeho něco, a nic z toho nechutná. Ukulele a rošťák Macháčkovi nevydrželi dlouho, prostupování jeho bigamisty s osudem kapitána Rotta je násilné, nepochopitelné a neuchopitelné. Proč v tom nemohli hrát o generaci mladší herci ty stejné postavy? (38, 42, 48 let).... ()

castor 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem větší průšvih, abych byl upřímný. Nepříliš plodného a žánrově rozmanitého Vladimíra Michálka mám rád, jenže i on udělal krok stranou svým filmařským ambicím a podlehl průměrné látce, kterak můžou vypadat zaslepené touhy po ideálním partnerovi. Kriminálka kombinovaná se vztahovým dramatem je adaptací knížky populární spisovatelky Barbory Nesvadbové (dost hrozný Bestiář), naštěstí jen volnou. I tak já „žádnou“ náročnější žánrovou hru necítil. Prostě nám z toho vypadla jen velmi dobře natočená průměrná story, která může děkovat, že skončila u Michálka, který je machr na práci s detailem, s herci i s atmosférou, hodně mu k tomu navíc pomáhá jeho kameramanský spolupracovník Martin Štrba. Tady můžeme jen chválit. Jinak příliš ne. Nic, mějte se, musím jít platit pomocí MasterCard. Bože.. Také dvě hvězdy (jako Bestiář), ale tyhle mají podstatně větší váhu. ()

Galerie (97)

Zajímavosti (11)

  • O zfilmování Pohádkáře jsem nikdy neuvažovala, ale když pak do projektu vstoupil Vladimír Michálek, tak jsem byla velmi ráda, že k té knize přistoupil a přistoupil k ní bez jakýchkoliv předsudků a poctivě,“ uvedla Barbara Nesvadbová jako autorka předlohy. [Zdroj: novinky.cz] (SONY_)
  • Režisér Michálek byl kvůli roli za Evou Herzigovou až v Londýně. (M.B)

Související novinky

Pojďte se bavit o filmech – na rádiu Bubble

Pojďte se bavit o filmech – na rádiu Bubble

29.11.2016

O co tady jde? Bubble je unikátní projekt internetového rádia se speciálním posláním. Svým posluchačům totiž zpříjemňuje úklid koupelny. Opravdu to funguje, vyzkoušejte! Kromě porce muziky vás rádio… (více)

Best Film Fest 2014

Best Film Fest 2014

09.12.2014

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 11. do 17. prosince tohoto roku Best Film Fest, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama