Reklama

Reklama

Obsahy(1)

James Bond, agent 007, skončil aktivní službu a užívá si zasloužený odpočinek na Jamajce. Klid však nemá dlouhého trvání – objeví se totiž jeho starý přítel Felix Leiter ze CIA a požádá ho o pomoc. Mise na záchranu uneseného vědce se ukáže být zrádnější, než se na začátku zdálo. Bond se během vyšetřování dostane na stopu nevyzpytatelného zločince, který disponuje nebezpečnou a velmi ničivou novou technologií. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (8)

Trailer 8

Recenze (1 107)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Pro bondovky jsou díky nápaditému grafickému provedení a volbě pěveckých interpretů/interpretek příznačné - mimo mnoho jiného, samozřejmě - titulkové sekvence. NO TIME TO DIE se během té své zhusta odkazuje k vybraným předchozím: od DR. NO (tečky, které se obecně vztahují k těm conneryovským) přes V TAJNÉ SLUŽBĚ JEJÍHO VELIČENSTVA (upomínání na předchozí včetně vyobrazení důležitých postav) až třeba k ZLATÉMU OKU (poničené sochy minulosti) či QUANTUM OF SOLACE (písek, ubíhající čas). Zároveň k těmto zní melodramatická píseň, která je nazpívaná ženou: Billie Elish. Pro poslední craigovskou bondovku je taktéž typické, že hutně odkazuje k těm předchozím, zatímco do bondovského universa přináší větší míru melodramatičnosti (a tudíž emocionální i fyzické zranitelnosti protagonisty), než bylo až na jednu lazenbyovku (zranitelnost po emocionální stránce) a dvojici daltonovek (zranitelnost spíše po fyzické stránce) zrovna zvykem.________ Osobně v odkazování a melodramatizování spatřuji největší pozitivum i negativum. Craigovský Bond je jak svůj (ve zmiňovaných šrámech na těle i na duši), tak je i jako všichni předchozí Bondové, přičemž i snímek je koncipován jako procházka různými podobami bondovek za víc než půlstoletí historie franšízy. Začne se velmi dobrou lazenbyovkou, kdy by James rád vedl soukromý život a nebyl 007, s conneryovskými aluzemi. Po titulkové sekvenci se pokračuje velmi dobrou daltonovkou, kdy je agent mimo službu a vše je to dost osobní, navázané na Felixe. Následuje bondovky rozrušující a něco nového opravdu vnášející melodramatická rovina bez akce, s důrazem na to ne/vyváženost osobního a profesního života a vztahování se k "rodině" i rodině u hlavní i vedlejších postav z předchozích částí. Melodramatická část, následující po prvních dvou aktech (lazenbyovských 25 minut, daltonovských 30-35 minut), zabírá se svými třemi a čtvrt hodinami zdaleka nejvíce, a tak je dílo co do tempa dost nevyrovnané. Vše se od druhé hodiny projekce dál završí zcela přiznaně - znovunabytím kódového označení conneryovsko-mooreovskou bondovkou s těmi nejomšelejšími proprietami (izolované sídlo, řečnící záporák s nějakou tělesnou vadou, vypořádání se se záporákovým pomocníkem s další tělesnou vadou, záchrana světa, důraz na hračičky). Nemám ale za to, že soubor čtyř velmi dobrých až výborných děl tvoří jedno skvělé. __________ Kupodivu je to na rozdíl od SPECTRE soudržné, a to jednak díky příčinnému rozvíjení brakových propriet ve vyprávění (například ruský vědec, vševidoucí oko), pozdějšímu zužitkování visících příčin (např. minulost mezi protagonistovou láskou a novým antagonistou, vlas) a jednotnému, bezpříznakovému stylu (pomine-li se to zimmerovské citování různých bondovských kompozic s obzvláštní slabostí pro tu lazenbyovku). Problém je, že alespoň u mě tohle odkazování se a pohrávání si s dějinami značky vede k určité distanci, která narušuje zamýšlený silný prožitek vyvěrající z akcentování melodramatické roviny a nekompromisnímu zacházení s vedlejšími i hlavními postavami. Uvědomování si, že tady se variuje jedna lazenbyovka, tam zase jedna daltonovka, umožňuje ocenit hru s historií značky, ale upozaďuje to prožitek z napojení na postavy, jejich vývoj a situaci, v níž se zrovna nachází. A také: z craigovských bondovek mi tahle přijde nejméně filmařsky pozoruhodná kvůli bezpříznakovosti stylu (ponechám-li stranou jednu falešnou jednozáběrovku a důraz na zvuk a soundscape pro vykreslení prostředí a orientaci v akci). Akce je i díky delším záběrům a preferováním celků až velkých celků, nejedná-li se o kontaktní souboje, přehledná a místy i nápaditá. Nenabízí ale z craigovek nic tak svým způsobem nasnímání fyzicky intenzivního jako "jednička", nepoužívá důmyslně intelektuální montáž a rychlým střihem nedává zakusit intenzitu dění jako "dvojka", není ani zábavná obměňováním bondovské akce jako "trojka" anebo "čtverka". V celkovém uchopení díla ani nenacházím žádný klíč anebo cokoliv pozoruhodného jako ve "trojce" (vztah starého a nového a motiv vyjití ze stínů, vyjádřený i příklonem k estetice noiru) anebo "čtverce" (práce s hloubkou ostrosti odvisle od míry vědomí postav a vůbec akcentování postupů strhávajících na sebe pozornost). Tohle jsou jedny z důvodů, proč mi tahle bondovka přijde z těch craigovských nejslabší, ale uznávám, že je na ní mnohé pozoruhodného. Nejenom těmi zlomovými věcmi, ale i třeba tou hrou s perspektivou - a celkově přerámováním perspektivy z mužské na ženskou - naznačenou už v netradičním úvodu soustředěném na Bond "Girls", nikoliv Bonda.__________ Nepopírám tak, že opakované projekce - do nichž se mi ale oproti předchozím Craigovým Bondům tolik nechce - mohou výsledný dojem i názor zlepšit. Zatím mě ale víc než snímek samotný "dojímá" kňourání těch, jimž se sáhlo na macho bílého heterosexuálního muže, jehož čas - jako zabijáka a ochránce monarchie a kolonizační mocnosti - nadešel. A taky mě z druhého spektra "baví", jak tohohle prorodinného agenta skoro nekriticky adorují voliči SPOLU a průtokové ohřívače toxické maskulinity, oceňující ne dvakrát šťastnou reprezentaci minorit (gayů a /černých/ žen). P. S. Po druhé projekci to jde nahoru, zvlášť pokud k tomu člověk přistupuje jako k "jubilejní" bondovce (25. v pořadí), která má být pastiší předchozích, aniž by přitom byla vyprázdněnou postmodernou, založenou výhradně na intertextualitě, ala DNES NEUMÍREJ. I ten nepůvodní styl, kdy se stříhá mezi velkými celky a detaily v narativně integrovaných atrakčních scénách, vychází z huntovského odkazu (střihač raných bondovek a režisér některých "pozdějších"). () (méně) (více)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Nechci být úplně za přísňáka, má to své hodně dobré momenty, ale ta délka je vražedná. Jestli jsem měl pocit, že Craig už minule ve Spectre natahoval čas a že jej to asi úplně už nenaplňovalo být v této roli, téhle nejnovější Bondovky se u mě ten pocit dostavoval zpočátku téměř pořád. Pokud mi ve Spectre vadil například Waltz, tak tady, strčí Maleka hravě do kapsy. Rami je absolutně nejslabší a nejméně charismatický Craigův protivník za celou sérii. Pokus s novým 007 se mě vůbec nelíbil. Co to jako mělo proboha znamenat? Bond v tomhle díle ze sebe sloupl poslední kousky nepropustné slupky, takže je vlastně i docela příjemné ho sledovat v otcovském módu, jenže se člověk těžko smiřuje s faktem, že zrovna Rami Malek je ten protivník, který mu vystaví definitivní stopku. Určitě nemůžu tento díl hodnotit jako povedený. Možná jej vidím o malinko slabší než Spectre. Na Skyfall nebo Casino se kouká z hodně velké vzdálenosti. 70% ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Bez spoilerov sa o tom blbo pise, takze iba takto zbezne. Ako spickovy velkofilm to funguje presne ako ma. Je paradne natoceny, emotivny a s niekolkymi uzasnymi scenami (intro, les, finale). Mam vsak problem, ze tvorcovia dosli s tou demytizaciou Bonda trochu pridaleko. Takze je to vyborny film, ktory nebudem mat rad ako Bondovku (na rozdiel od Spectre, ktore mi velmi sadlo). Ale inak som sa bavil spickovo a upalujte do kina. Je to sice dlhsie nez by sa patrilo, no Brocolliovci sa o svoj poklad staraju viac nez adekvatne. Ale v dalsej ere by som poprosil navrat ku klasike. 8/10 ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Není čas být dojemný... nebo je? Loučení Daniela Craiga jako Bonda je vizuálně moc pěkné, několik akčních scén je opravdu skvělých a celé to nepůsobí jako oddechnutí, ale jako poděkování. To pro mě je možná největší úspěch celého filmu, který v sobě má hodně z klasické bondovské mytologie (odkazy do starých bondovek je tu výrazně více než v předchozích filmech a současně se uzavírá Craigův cyklus a zavírají se dveře za postavami). Překvapila mě mírně zápletka,která je spíš z Mission Impossible než Bonda a arcipadouch je dost nevyužít a nevysvětlen, škoda. Velmi elegantně působí dialogové scény s novými postavami (Ana i nová 00), vtip je elegantní, PP zas tak neruší... Je to výjimečný díl, nejen tím, že se tu James (spoiler století) nevyspí s žádnou z náhodných slečen, ale i proto, že z filmu čiší uvědomění kvality a příběhové nevyváženosti předchozích čtyř filmů právě s Craigem. Dveře za pětidílnou poutí James Bonda za lepším světem se uzavírají a Daniel Craig zhasíná s přehledem. PS: na plné hodnocení by se dalo 20-30 minut odstranit. PPS: dát si předtím v Imaxu 30 minut reklam je ok jen za předpokladu, že Vám pustí trailer na Dunu i na Matrix (a ten je teda v kině pěkná jízda!). ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Velká rozlučka Daniela Craiga je po mnoha odkladech konečně tady (lístky byl v prodeji už na loňský duben!) a v mých očích se hodně jede v nastoleném trendu z předchozí bondovky Spectre, kterou příliš v lásce nemám. Předtím jsem navíc koukal na Casino Royale a musím říct, že to je prostě jinde a zůstane nejen mou nejoblíbenější Craigovkou. Před natáčením mě hodně mrzelo, že se režie kvůli tvůrčím neshodám nakonec neujmul Danny Boyle, ovšem náhrada za něj byla více než obstojná. Cary Joji Fukunaga je vynikající režisér první kategorie, kterému se možná, ale opravdu jen možná, chce až příliš hrát Fortnite, leč nová bondovka si prošla takovými průtahy a problémy, že možná nejen Spectre, ale všechny bondovky zároveň mohou stvrdit něco podobného. Režisér Temného případu a podobných pecek je však jistý v kramflecích, ví jaké linky spojit k sobě aby nejlépe fungovaly a ve správný moment napnout či zabrnkat na emociální strunu, na mnoho diváků toto fungovat bude. Proti jeho režii nemůžu říct křivého slava, leč scénář byl pravděpodobně mnohokrát přepisovaný (docela by mě zajímalo, jak do něj zasáhla moje neoblíbená, pouze co se týče herectví, Phoebe Waller-Bridge) a i když plně chápu, že musel být mnohovrstevnatý a pečlivě uzavřít tuto éru ve společnosti všech pěti posledních bondovek, 160 minut je za mě, zvlášť o půlnoci, až příliš a nezřídka kdy mi to přišlo až zbytečně natahované a linka s Rami Malekem, který je tu až překvapivě málo, mě vůbec ničím nezaujala a přišlo mi jenom, že se Bond přesouvá všude možně po světě, láká na svůj product placement a občas se potká s nějakou novou postavou, jež je tu až povážlivě nevyužitá a pak už se neobjeví (proč tu vůbec byla Ana de Armas? Fakt jen kvůli jedné dějové lince, kde se hodně střílelo? I když byla cool). Není čas zemřít je dobře natočený film, emoce o nějakém odchodu to ale ve mně nevyvolalo (Na to, že je to mega dlouhé, tak samotný konec je za 5 minut odbytý, wtf?) a že bych měl touhu to v brzké době vidět znovu se také říci nedá. ()

Galerie (175)

Zajímavosti (60)

  • Poté, co Bond (Daniel Craig) na konci Spectre (2015) odjel do západu slunce s Madeleine Swann (Léa Seydoux), nikdo nepochyboval, že svůj Aston Martin DB5 bude řídit i v Není čas zemřít. Režisér Cary Joji Fukunaga ale potutelně upozorňuje, že s DB5 to není jen tak. „Q ji v průběhu Spectre poupravil, ale zatím jste neviděli, jak. A tak jsme si mohli pohrát.“ Za úpravy auta je zodpovědný Chris Corbould, vedoucí zvláštní efekty bondovek už od Špiona, který mě miloval. „Hrozně jsem si užil vrátit DB5 zpět do plné zbroje,“ libuje si. „Řešili jsme, jestli se vrátit ke klasickým hračkám z Goldfingera a Cary si přál malý update.“ Mezi udělátky Aston Martina, kterým předcházel pečlivý tvůrčí výběr, tedy nyní nechybí drony. Na natáčení se prohánělo celkem osm aut – dvě sériovky a šest modifikací s bezpečnostní klecí a hasičským zařízením. Po ulicích Matery se v nich svezl bývalý britský šampion rally Mark Higins. „Když jsme dotočili, z okolních střech, oken a balkonů se ozval aplaus jak v divadle. Bylo to super,“ vzpomíná Corbould s úsměvem. (MatyM)
  • Producentka a majitelka práv na bondovky Barbara Broccoli si prosadila, aby bylo ve filmu co nejvíce scén, v nichž je Daniel Craig (James Bond) bez košile a kalhot. „Je mnohem častěji nahý než ženy. Já jsem to tak rozhodla,“ řekla v rozhovoru pro časopis Radio Times. (raininface)

Související novinky

Aaron Taylor-Johnson je údajně krůček od Bonda

Aaron Taylor-Johnson je údajně krůček od Bonda

19.03.2024

Hollywoodem občas kolují fámy, které nejsou nikým potvrzené, ale mluví o nich tolik lidí, že se považují takřka za pravdu. Nejinak je tomu při šíření skazek o tom, kdo by si měl zahrát příštího… (více)

Seriálové rebooty na cestě

Seriálové rebooty na cestě

16.04.2023

Milovali jste v dětství Pobřežní hlídku, Hvězdnou bránu, RoboCopa nebo snad Pravou blondýnku? Pak vás možná bude zajímat, že se všechny tyto značky a pár dalších dočkají v budoucnu seriálových… (více)

Matt Reeves natočí minisérii o Busteru Keatonovi

Matt Reeves natočí minisérii o Busteru Keatonovi

21.01.2023

Zatímco pokračuje v práci na sequelu k jeho komiksovému Batmanovi, rozhlíží se mezitím režisér Matt Reeves (Válka o planetu opic) i po dalších zajímavých projektech. A jeden takový mu nyní právě… (více)

Blade našel nového režiséra

Blade našel nového režiséra

22.11.2022

Po pečlivém zvažování a hledání vhodných kandidátů na režii nového Bladea nakonec šéf studia Marvel Kevin Feige přece jen našel. Po odchodu Bassama Tariqa (Mogul Mauglí) a odkladu produkce tak práci… (více)

Reklama

Reklama