Tvůrci:
Nic PizzolattoHrají:
Mahershala Ali, Stephen Dorff, Carmen Ejogo, Scoot McNairy, Ray Fisher, Sarah Gadon, Michael Greyeyes, Mamie Gummer, Emily Nelson, Jon Tenney, Rhys Wakefield (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
The Great War and Modern Memory (S03E01)
-
Kiss Tomorrow Goodbye (S03E02)
-
The Big Never (S03E03)
-
The Hour and the Day (S03E04)
-
If You Have Ghosts (S03E05)
-
Hunters in the Dark (S03E06)
-
The Final Country (S03E07)
-
Now Am Found (S03E08)
Obsahy(1)
Oceňovaný seriál Temný případ se vrací na HBO se třetí řadou, která se točí kolem nové kauzy a pyšní se impozantním hereckým obsazením. Mahershala Ali ztvárňuje postavu vysloužilého detektiva Waynea Hayse, který je už pětatřicet let sžírán případem zmizení dvanáctiletého chlapce a jeho desetileté sestry, k němuž došlo v arkansaském městečku West Finger. Zatímco stárnoucí Hays, jemuž začíná selhávat paměť, prochází podrobnosti svého vyšetřování s producentem dokumentu o tomto skutečném zločinu, je nám umožněno nahlédnout nejen pod pokličku případu, ale i Haysovy minulosti. Sledujeme události v roce 1980, kdy došlo k vraždě, a v roce 1990, kdy šokující objev znovu vyvolal o tento děsivý případ zájem. Skrze vzpomínky poznáváme klíčové postavy jako jsou Roland West (Stephen Dorff), Wayneův partner v době vraždy, učitelka a spisovatelka Amelia Reardonová (Carmen Ejogová), stejně jako okresní úředníci, agenti FBI, členové rodiny a podezřelí. Každá z osmi epizod poodkrývá další kousek skládačky toho, co se oné osudné noci v roce 1980 stalo, a zároveň odhaluje, jak tato událost ovlivnila tolika lidem život. (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (221)
Velmi oceňuji, že třetí řada Temňáku se vrátila, alespoň co do atmosféry spíše k první. Tvůrci do hodili opět do tří časových rovin, ale až na jednu vjímku to perfektně drželi v mantinelech. Herecky to bylo dobře odehrané i když na tandem Matt + Woody nebude mít asi nikdo, ale fakte je, že oni hráli filmově mnohem zajímavější postavy. Moc se mě nelíbilo příliš prostoru věnovanému soukromí Wayne hlavně ta milostná line, tu bych zastřelil a nulový prostor pro soukromí Rolanda, nepůsobilo to příliš dobře v kontextu že ve spoelčných scénách byli minimálně rovbnocený partneři. Celou serii prožíváme pohledem deketivů až na jednu scénu (Tom ) , to jsem moc nepochopil proč. Ještě je zajímavý, že v posledním časovým pásmu trpěl hlavní hrdina výpadkama paměti jak krává, ale přitom si pamatoval si z minulosti pamatoval i co a kde chlastal před dvaceti lety. SKončit to o deset minut dřív, tak to označím, že super geniální konec, takhle to šlo moc na gumu. Ovšem tyto výtky neměné nic na faktu, že jsem si temňáče místama vysloveně užíval. Nevím, který ze dvou kameramů se podílel na většině zaběrů, ale klobouček. ()
Tam, kde mnozí nadávali na zpackanost druhé řady zprvu vynikajícího krimiseriálu, tam jsem já osobně spíše trpěl až u jeho silně nekonzistentní série třetí, kde se sice mihne sympaťák Mahershala Ali, potřeba ho cpát do několika zmatečně propojených časových linií vám ovšem způsobí, že vám začne vadit i on sám. V prvních cca třech epizodách se mi chtělo věřit, že budeme sledovat řádnou detektivku. Posléze už jsem ztratil notu i zájem a jen se vezl do zdánlivě nedosažitelného konce. Tak snad bude letošní Night Country o dost lepší. [viděno na HBO Max] ()
3. séria - 85%. Prvá séria ostane asi už najlepšia, no táto tretia ma bavila viac ako druhá. Veľké plus patrí hereckému obsadeniu na čele s perfektným Mahershala Alim a Stephenom Dorffom. Pre mňa najlepšie duo detektívkou a veľké plus na tretej sérií patrí pravé ich postavám. Čo sa týka samotného príbehu, tak Pizzolatto vie ako upútať pozornosť a dokonalo mu to vychádza aj v tretej sérií (dusná atmosféra opäť nechýba). No najviac, čo ma bavilo a čo oceňujem bol strih filmu, ktorý skáče medzi 80-90 rokmi a neskôr sa odohráva už v súčasnosti. Pred finále sa tak začnú v príbehu uzatvárať všetky dejové linky a nakoniec to do seba všetko pekne zapadne. Ak by som mal niečo vytknúť, čo mi trochu kazilo zážitok, tak niekedy mi to prišlo zbytočne rozťahané a dlhé a kludne by som si tento príbeh vedel dať aj v 6 dieloch. Finále nič šokujúce neprinesie, no tak či tak ma bavilo a som spokojný s tým ako to skončilo. ()
Bože, to bolo také prázdne! Riedka, triviálna zápletka, ktorá vystačí tak na 2-hodinový film, nabubrelá cez tie časové línie (ktoré sa rozplynú do ničoty, najmä vzťah so ženou a to interview), ale celkovo vlastne nedotiahnutá, nevyhrotená, nenavrstvená. Úplná banalita, ktorá sa tvári ako niečo zásadné. Ali tam celý čas serie náhrobky, ale žeby okrem toho podával nejaký výraznejší výkon, to ani nie. Dorff mohol zostať v zabudnutí, ničím tu neprispieva. Atmosféra tam je, ale postupne sa rozplynie v tej neschopnosti zaujímavejšie rozvinúť zápletku. Slabšie ako druhá sezóna a výrazne pod úrovňou tej prvej. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (3)
- Začátek třetí série připomíná případ tzv. Trojky ze Západního Memphisu (West Memphis Three). Podobnost je v počtu podezřelých, jejich věku, náklonnosti k tvrdé muzice, dětech jako obětech zločinu i místu (Arkansas). Další průběh seriálu se od tohoto případu liší. (.se)
- Producentka Elisa Montgomery (Sarah Gadon) ukazuje Waynovi Haysovi (Mahershala Ali) novinový článek s nadpisem "Dva bývalí policisté zastavili údajného sériového vraha", pod nímž vidíme fotografie Woodyho Harrelsona a Matthewa McConaugheyho, kteří hrají v 1. sérii detektivy Martyho Harta a Rusta Cohla. (Dzonysek)
- Hodiny ve výslechové místnosti měly fungovat, ale v průběhu výslechu je skriptka pro jistotu zastavila na 8:40. Tento čas ukazují minimálně 2 minuty. (klukluka)
Vari vari: Nečtěte tyhle moje osobní poznámky dál nikdo, kdo jste to ještě celé neviděl. *** Fingovaná ztráta paměti jako geniální nápad, jak si vyřešit případ svého života a ušetřit všechny milované toho, aby za moje chyby a přehmaty trpěli víc, než už tak musí. Detektivka, která je ve skutečnosti učebnicí rodinného a partnerského života, jehož nejšťastnější a nejdelší část se odehrává od chvíle, kdy Wayne případ řešit přestane - a proto z ní také uvidíme za celou sérii jen dva záběry (první dojemná scéna, jak odváží svoji milovanou dceru na univerzitu, druhá, jak se přijde na manželku podívat do školy, když ona už zase předčítá básně svým studentům). *** Není náhoda, že Wayne se potřetí k případu vrací až ve chvíli, kdy jeho žena zemřela a obě děti jsou dospělé a žijí samy, a není náhoda, že právě tehdy jej "postihne ztráta paměti", díky které mu prochází, co by jinak musel pracně vysvětlovat. Klíčová je scéna se synem - když mu na základě životní zkušenosti poradí, aby se své ženě nesvěřoval s něčím, co ona vědět nepotřebuje, jen proto, aby se jemu ulevilo od výčitek. A pak ta závěrečná, kdy mu sám předá papírek s adresou Julie a Lucy, aby mu došlo, že dobře věděl, kde byl. A samozřejmě ta, kde se oba manželé dohodnou, že to důležité mezi nimi nenechají pokazit vnějšími okolnostmi (případem) a oba se rozhodnou k novému začátku a prožijí šťastný rodinný život. Když Wayne nakonec případ vyřeší, potvrdí se mu, že se rozhodl správně, protože je to právě fungující partnerská láska a fungující rodina, v čem najde Julii šťastnou i proto, že její případ dál neřešil - jak mu řekl tehdy v lese Hoyt, když po ní budete pátrat dál vy, jiní lidé budou nuceni pátrat po ní také, a ona nikdy nebude mít klid, ale v opačném případě vám to můžu téměř zaručit. Wayne se rozhodl potlačit ješitnost a vsadit na rodinu a manželství (nikdy nepůjdeme do postýlek bez mám tě rád) - na rozdíl od svého partnera, kterému zbyla po celou tu dobu zahořklost z nepochopení, chlast a láska oddaných psů - a už nikdy svého rozhodnutí nebude litovat. Zvolil správně. *** Příběh je to na interpretaci dost složitý a nebylo jednoduché ho scénáristicky odvyprávět a párkrát se stalo, že mi tvůrci nechtěně zamotali hlavu víc, než bylo potřeba. Například všemi těmi náznaky, že mezi Waynem a jeho dcerou Rebeccou došlo k nějakému hrozivému rozkolu, takže ona se tam nechce vracet a nechce ho vidět, právě jeho milovaná dcera, když právě pro lásku kvůli svým dvěma dětem a výjimečné ženě ze sebe, vzteklého rapla a vybíjejícího se lovce divočáků se vzpomínkami na Vietnam, udělal jiného, mnohem lepšího, laskavějšího a trpělivějšího člověka - bez kariéry detektiva. Nakonec ale tahle linka, která mě nutila rozvíjet i dost šílené teorie, vyjde téměř naprázdno. Ale jinak musím přiznat, že mě oproti první sérii, která svému narativnímu potenciálu nakonec ani trochu nedostála, trojka dostala úplně opačně. Nejen svojí umnou propracovaností, ale i silným příběhem o smyslu života, důvodech nabývání životních zkušeností a síle vztahů, které tak či onak překonají čas (povím ti příběh, jméno toho příběhu je čas, ale pamatuj, že je nesmíš nikdy vyslovit). *** () (méně) (více)