Reklama

Reklama

Návrat velkého blondýna

  • Francie Le Retour du grand blond (více)
Trailer

Obsahy(1)

Když hraje na housle, je obdivuhodný, když si hraje na agenta, je k popukání. Pierre Richard postrach tajných služeb... Houslista Francois Perrin byl zcela náhodně vybrán v davu na letišti jako vějička, na kterou se měl chytit ctižádostivý náměstek velitele tajné služby plukovník Milan. Ten se totiž chystal intrikami zkompromitovat nejvyššího šéfa a obsadit tak jeho místo. Náměstek Milan strojil na záhadného velkého blondýna ty nejdůmyslnější léčky, poslal na něj svou nejsvůdnější a nejschopnější agentku Christinu a pak už měl jediné přání – zlikvidovat ho. Ale vše se mu jaksi vymklo z rukou: Christina se do Perrina zamilovala a do pečlivě nastražených pastí padali především Milanovi lidé a posléze i on sám... Pokračování veleúspěšné komedie režiséra Yvese Roberta Velký blondýn s černou botou, patří mezi to nejlepší ze zlatého fondu francouzské komedie. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Osobně rozdíl mezi prvním a druhým dílem nevidím. Oba jsou relativně vtipné a mají opravdu povedené a zábavné gagy a scénky, ale též obsahují plno hluchých míst. Děj tady navíc mírně stagnuje, kdy  je sice opět nevědomky sledován, ale pak se (ne)stává agentem sám, ovšem pořádná zápletka chybí. ještě dodám, že hudba byla v obou filmech skvělá. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Teprve druhý díl přínáší tu šílenou zábavu, kterou jsem čekal od jedničky. Karty už jsou rozdány, Francois Perin už ví, že byl zneužit a užívá si dovolenou v Riu s milovanou Christinou. Jenže šéf tajné služby Toulose se ho potřebuje zbavit a když to nevyjde, přesvědčit vyšetřujícího kapitána, že Perin je opravdový špion. Vše ve dvojce je lepší - Richard snažící se zahrát bondovského špiona (s bondovskými hudebními motivy), Maurice flegmaticky sleduje mrtvoly i agenty, zápletka je zamotanější, některé scény jsou geniální - například karate a finále v koncertní síni je jaksepatří našlápnuté. Pro mě jedno z mála pokračování, které bez problémů strká první díl do kapsy. ()

Reklama

velkyvezir 

všechny recenze uživatele

Říká se, že dvojky filmů zpravidla jdou kvalitativně dolů, ale tento film je bezpochyby příkladem toho, že ne vždy to platí. Nezapomenutelná scény jako když např. Blondýn do akce, Blondýn přijíždí do Paříže, pokusy o zabití Blondýna v Riu atd. atd. I zde platí, co jsem napsal u prvního dílu: Richard svůj part hraje dobře, ale Rochefort je přece jen výraznější figurou. Oba díly jsou i ukázkou klasického českého dabingu - výborného! ()

Dinsberg 

všechny recenze uživatele

Bohužel komedie, která se vydala špatným směrem. Jednoznačným tahounem měl být Pierre Richard. Bohužel přemíru prostoru dostala postava plukovníka Toulousse v podání Jeana Rocheforta. Když v komedii přebírá otěže postava tak strojeného a povýšeného charakteru, pak film přestává být komedií. Richardovy eskapády jsou velmi směšné, ale jejich málo a netvoří hlavní dějovou linku. Navíc už samo navození situací předurčuje děj ke komickým etudám. Richardovou doménou je však bryskní reakce na situaci samotnou. Bohužel to samo o sobě na dobrou komedii nestačí. Navíc další karikatura James Bonda ve francouzské kinematografii během dvou let, to už zavánělo pomalu průšvihem. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Řada gagů, zvlášť ty, v nichž Richard uniká dík svojí popletenosti z nástrah, je opravdu dobrá. Nejzdařilejší je v tomto ohledu "ukázka karate". Děj filmu ovšem přešlapuje na místě, neboť se potřebuje vrátit tam, kde začal. Zvláště první půle v Riu je ubíjející, jen vrší pokusy o zabití/záchranu a vede ke ztrátě zájmu o dění. Navíc náměstek velitele tajné služby Perrache ztratil svou integritu z prvního dílu, v němž v mezích možností chránil Richardovu postavu a představoval jakési svědomí tajné služby - tady je jednou takový, jindy makový. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (4)

  • Hlavní hudební motiv (hudba Vladimir Cosma) vyzvánějí také zvony na pohřbu Velkého Blondýna. (gug)
  • Scenárista Francis Veber pojmenoval některé postavy podle měst nebo městských částí. Příkladem je Toulouse, Cambrai, Perrache atd. Chtěl tak předejít podobnosti se skutečnými osobami. (Komiks)

Reklama

Reklama