Reklama

Reklama

Charles je po pěti letech propuštěn z vězení. Hodně se toho změnilo, z Paříže se stalo jedno velké staveniště a ani ve zlodějské branži už to není, co to bývalo. Charles si ve své vězeňské cele vše promyslel. Chce udělat poslední velkou loupež ve svém životě, aby zabezpečil sebe a svou věrnou ženu na stará kolena. Pro svůj plán vyloupit největší kasino v Cannes potřebuje parťáka. Francis je sice trochu mladý, zbrklý a ještě se neumí chovat, ani oblékat, ale rychle se učí. Charles z něj udělá elegantního šviháka a jeho počestného švagra přemluví, aby jim dělal řidiče. Jeho plán je promyšlený do posledního detailu, jen nesmí nikdo udělat chybu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (124)

jondzavid 

všechny recenze uživatele

Elegantná zlodejčina so všetkým, čo k tejto žánrovke patrí (t.j. klasické schéma predstavenie hrdinov, zháňanie partnerov, príprava akcie, realizácia, zkomplikovanie a stačí - záver býva už podľa konkrétneho režiséra). Tento film to ponúka v typickom dávkovaní a mal som pocit, že sledujem ďalšiu poctivú snímku ala Score či Ocean´s 11. Až nato, že čiernobiela dávala tomu väčší noir šmrnc, jazzová atmosféra k tomu skvele pasovala, ústredná dvojka bola kvalitne zohraná (ďaľšia charizmaticky nonšalantná buldočia kreácia Jeana Gabina a Delonov mladícky šarmantný prejav) a grandiózne finále. A najväčší podiel na mojich cca.85% má práve to finále. Do záverečnej scény som bol zato, že sledujem slušnú ľahko nadpriemernú klasiku, ale po finálnej desaťminútovke, ktorá je jedným z vrcholov zlodejského žánru (atmosféra a napätie sa tu dávkujú s takou gradáciou až mi to pripomenulo Morriconeho westernové závery), konštatujem, že toto je jedna z najlepších vykrádačiek akú som doposiaľ videl. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Dabing redakce pořadů ze zahraničí ČST Brno 1968, excelují tu se svou dokonalou výslovností zejména Zlatomír Vacek coby český hlas Jeana Gabina a Ladislav Lakomý, jenž byl bezpochyby nejlepším dabérem Alaina Delona všech dob (bože, zapomeňte na Pavla Trávníčka). A ti, co tu klejí na adresu ČST Brno, nechť si dvacetkrát za sebou pustí nějakou novodobou dabingovou spatlaninu MGM, HCE či třeba Magicboxu s Liborem Teršem, Zdeňkem Mahdalem, Filipem Švarcem a několika dalšími, natočenou za zhruba stejný čas, jako trvá celý film. Další k filmu už doplnili pánové Superpero, sud a Boss321. Poklona Levným knihám, že koupily původní dabing, to by mělo být samozřejmostí! ()

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Filmy o vykrádání bank, kasín a jiných přísně střežených budov uměli Francouzi vždy nejlépe. Vždy to mělo tu správnou dramatičnost a přiměřené napětí. Nejinak je to i u tohoto snímku, kde si duo zahráli Gabin s Delonem. Příběh má klasický a pro Gabina typický začátek a konec, ale na kráse to nijak neubralo. Vše funguje jak má a zanechává příjemný filmový zážitek. Na dnešní dobu může tempo připadat krapet pomalé, ale to je právě to, co dává tu správnou atmosféru. Nikam se nespěchá a naopak se dává všemu patřičný čas. Bez toho by se nedalo vcítit do dané situace. Snímek patří mezi špičku nejen mezi podobnými snímky, ale i ve filmografii Gabina spolu s Delonem. ()

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Tak hned na začátku mne zklamal dabing u Gabina. Zato Lakomý jako Delon neměl chybu, ale Ladíčka znám z divadla, je to brněnský patriot, není třeba dál komentovat. Gabin i Delon oba ještě mladí, ale o deset let později ve Dvou mužích ve městě byli ještě lepší. Hned na začátku ve vlaku a už jsem se smála – jeden z cestujících se chlubí plavbou do Řecka. Na splátky. A Gabin si říká:“Dovolená na úvěr, to je něco nového.“ Dnes? Manželce by stačilo 24 milionů starých franků na hotýlek nebo penzion na Riviéře, Gabin myslí v řádu miliardy. A když ukazuje komplicům mapu „Jak vypadají místa, kam nás volá povinnost“ - pěkný eufemismus pro loupež. Klasika o vykradení kasina má skvělé momenty. Hlavně když Gabin poučuje Delona. „Žádný velký divení, nerozplývej se nad krásou moře, bylo tam vždycky.“ Také jedna chyba v překladu, Delon tanečnici nadává „takových plunder jako ty“, ale patřilo flunder. Plundra je druh buchty J Jinak Delon zůstal věrný pověsti a předvedl se šplhající, skákající, na laně – radost se podívat. Dokonce měl potom i patřičně zmačkaný a umazaný oblek. Dnešním hrdinům se občas nepohne ani vlas na napomádované hlavě. Akce v kasinu dnešníma očima už legrační, žádné mobily, vysílačky, laserové či jiné zbraně. Jen blikání světly. A poctivé elegantní černé rukavice, žádný chirurgický latex. Gabin dokonce jen se šátkem přes ústa, nesnáším ve filmu punčochy přes hlavu. Vadila mi břeskná hudba, moc trubek, ale byla dobová. Sluneční brýle měli všichni takové, že by se daly nosit i dnes. A při závěrečné scéně s plavajícími bankovkami se mi vybavilo Gabinovo poučování: „A nikdo nebude improvizovat, to vždycky špatně dopadne.“ ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Je to sice jen žánrovka, ve které je hlavní atraktivitou luxus letoviska Cannes s hotely a casiny, ale na rozdíl od dneška mají hrdinové určité pozadí (Charles manželku toužící po spokojeném stáří, Francis hysterickou matku, jen ten jeho švagr je psychologicky nevěrohodný). Gabin spíš než hraje, prostě je, Delon klackuje a ukazuje kondičku a Verneuil prokazuje režisérskou zručnost. Ta závěrečná desetiminutovka je opravdu ... cool. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Premiéra filmu proběhla 19. březen 1963 v Paříži v kinech Marignan, Berlitz a Wepler. (Cucina_Rc)
  • V závěru filmu má Alain Delon na sobě džíny a černé triko. Stejně byl oblečen ve velké části filmu Dobrodruzi. (sud)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno