Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U nás téměř neznámé akční drama slavného francouzského režiséra Henriho Verneuila, držitele čestného Cézara za celoživotní dílo, přivádí na scénu Jean-Paula Belmonda a Omara Sharifa ve strhujícím příběhu zkorumpovaného policisty, který po nádherné řecké krajině honí zloděje, jenž stál za kolosální loupeží diamantů v Aténách. V typické belmondovské gangsterce se můžete těšit především na bleskový spád děje a velké množství kaskadérských scén, které odhalily samý kadlub Belmondových úžasných schopností. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (117)

andrii 

všechny recenze uživatele

Řítí se sok mcqueenovských kolbišť. Kaskadérské prim maximálnosti, jak to umí, jen on jediný. Nekorunovaný král, kterému sluší rozdat pár ran, adrenalin autostrád. Zkrátka Bébel si mě i mou pozornost ukořistí kdykoliv, kdykoliv se mu zlíbí, nejen když kličkuje mezi valícími se kameny, vydává se na cesty s kuřaty. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Od začátku jsem si užíval napětí, které dokáže připravit jen Francie sedmdesátých a osmdesátých let. Tiché, nemluvné scény, záběry, které nepotřebují slova. Škoda jen slabšího příběhu, který ale svojí grácií zachraňoval právě Jean-Paul Belmondo. Ten ale předváděl i hodně kvalitní kaskadérské kousky. Když ležel na vyklápěčce, která do stráně začala shazovat nějaký písek nebo štěrk, čekal jsem, jak to všecko dopadne. To, že Jean-Paul do stráně spadne a začne padat formou nárazů o zem a následných kotrmelců ještě zhruba asi 100 metrů jsem fakt nečekal. Bodejť bych čekal, když jsem poslední dobou přesycený všemožným digitálem, u kterého herec pomalu nehne ani brvou. Ještě, že existují tak poctivé filmy, jaké uměla jenom tahle nezapomenutelná Francie. Musím říct, že byla radost na takový film koukat. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Po predchádzajúcom nadšení v podobe priam fenomenálnych Opíc v zime, prichádza tentokrát rozpačité sklamanie s Korisťou, čo bohužiaľ nezachránilo ani veľké množstvo kaskadérskych kúskov, a to konkrétne pod taktovkou - renomovaného Jeana-Paula Belmonda, a to ďalej netreba zabúdať ani na tú, vskutku "kultovú" automobilovú naháňačku z prostredia Hadriánovho oblúka, ktorou chceli režisér Henri Verneuil za asistencie Bébela, zrejme vzdať hold protagonistovi Frankovi Bullittovi z rovnomenného filmu Bullitt, keď mi to zároveň príde, ako mierne „samoúčelné”, keďže je síce nakrútená za absolútne plnej premávky, no i napriek tomuto faktu, ma akosi extra neoslovila, lebo tomu skrátka niečo "podstatné" chýbalo, čo práve mal len Originál, spomínaný o pár riadkov vyššie, to sa predsa nemôže podariť zrovna tejto „kópii”, i keď by mi na to Gene Hackman určite niečo zaujímavé povedal... Totižto, ani nie som tak zaujatý voči tejto, celkom dynamickej sekvencii, ktorá môže v podstate niekoho ohúriť oveľa viacej, než akurátne mňa, keď som si istý v tom, že si nájde svojich skalných priaznivcov, ktorí si ju mimoriadne obľúbia, ale čo mi jednoducho úplne najviac prekážalo, bolo samotné obsadenie Omara Sharifa, ktorý bol zo scény na scénu, čoraz intenzívnejšie naivnejším a celkovo bol neznesiteľným, až sa z jeho postavy postupne vytvorila akási smiešna karikatúra, čo je z môjho pohľadu značné mínus, kvôli čomu som zaokrúhľoval ešte smerom nadol. I možno tak kvalitné obsadenie, je totálne bezmocné, ak mu scenár neponúkne dostatok príležitostí plne sa rozvíjať, čo pri takom Robertovi Hosseinovi o to viac zamrzí, keďže mi pripadal rovnako bezbranným, ako jeho kolega Sharif. Občas to už proste zachádzalo do extrému. S touto korisťou už nechcem mať vôbec nič spoločné, teda si budem držať od nej maximálny odstup, čo ale v žiadnom prípade neplatí pre režiséra s hercom v hlavnej úlohe, ktorým ponúknem ešte veľmi veľa šancí...  ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Taková klasická akční kriminálka, která ještě fandí lupičům. Zvláště když tím hlavním je Azad (velký sportovec Jean-Paul Belmondo), jehož nejbližším spolupracovníkem je Ralph (Robert Hossein). A jeho protivníkem je sadistický samostředný policejní inspektor Abel Zacharia (Omar Sharif), který je schopen všechny zabít. Jde o perfektně provedenou loupež diamantů v hodnotě milion dolarů v Řecku, v Athénách. Samozřejmě tam musí být žena, která dělá pro Zachariu, ale nakonec Azadovi pomůže, je jí smyslná Lena (Dyan Cannon). A pak dívka, kterou si kvůli Leně musí udobřovat, Helena (Nicole Calfan). Je to velmi napínavé s dramatickou automobilovou honičkou, střílením, pěstními souboji a trochou akrobacie. A jak je pravidlem, lupiči se musí kořisti vzdát, aby si zachránili životy a svobodu a proradný policista umírá. Napínavé, zajímavé, ale ničím nevybočujícím. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Tady je filmový styl Jean-Pierre Melvilla kopírován tak okatě, že si to zaslouží nějakou tu kritiku. A ta přichází. Melvillovské dlouhé sekvence jsou tady předlouhé, nudné a nadbytečné. Částečně to platí i pro jinak dobře udělané akční scény. Když dva dělají totéž, není to totéž. Navíc Morriconeho hudba jakoby patřila do jiného filmu. Režijně nevyvážené, něco zrežírováno bravurně, ale jako celek to nějak nemá ten správný říz, který se dá očekávat od filmu s Belmondem. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Film vznikal ve francouzsko-italské koprodukci a natáčel se v Athénách, kam byl dějově zasazen (interiérové scény byly pořízeny ve francouzských studiích). (argenson)
  • První slovo ve filmu zazní až v 11. minutě. (Winster)
  • Jean-Paul Belmondo s režisérem Verneuillem obdivovali automobilovou honičku v liduprázdných uličkách San Francisca z filmu Bullittův případ (1968). Při filmování Kořisti se rozhodli jít ještě dál a natáčeli honičku za běžného provozu v Athénách, aniž by kohokoli evakuovali. (Zany)

Související novinky

Zemřel Robert Hossein

Zemřel Robert Hossein

31.12.2020

V poslední den nelehkého roku 2020 odešel francouzský filmový i divadelní herec, scenárista a v neposlední řadě také režisér, Robert Hossein. Právě včera přitom veterán evropské kinematografie… (více)

Reklama

Reklama