Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U nás téměř neznámé akční drama slavného francouzského režiséra Henriho Verneuila, držitele čestného Cézara za celoživotní dílo, přivádí na scénu Jean-Paula Belmonda a Omara Sharifa ve strhujícím příběhu zkorumpovaného policisty, který po nádherné řecké krajině honí zloděje, jenž stál za kolosální loupeží diamantů v Aténách. V typické belmondovské gangsterce se můžete těšit především na bleskový spád děje a velké množství kaskadérských scén, které odhalily samý kadlub Belmondových úžasných schopností. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (117)

noriaki 

všechny recenze uživatele

Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli je Belmondo lepší v kriminálkách, nebo komediích. V tomhle filmu je od každého něco, protože i když je Kořist pravověrný mlčenlivý thriller, občas hutnou atmosféru odlehčily rozverné slovní výměny. Napětí ovšem nepolevilo ani v nejmenším. Smrtonosný tanec dvou mužů zvyklých dostat co si zamanou je pořádně zamotaný a až do poslední chvíle jsem netušil, jestli se v závěrečné scéně nepostřílí a nebo si nepřiťuknou sklenkou vína. Pokud se Vám líbil Nelítostný souboj Michaela Manna, tak tady máte francouzskou obdobu s neméně skvělými herci. A s hudbou génia Morriconeho. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Tenhle film Belmonda usvědčuje z čirého šílenství. Nechat se vyklopit z korby náklaďáku z prudkého srázu s nákladem kamení, to svědčí o jeho ryzím bláznovství. Ale také o jeho ohromné odvaze. I proto ho tak milujeme. Pobavila fackovací scéna, ale i pojetí krádeže smaragdů, kolem které se to tady všechno točilo. Styl vyprávění to má zvláštní, ale vyhovovalo mi to. ()

Reklama

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý, svižný příběh o bandě zlodějů smaragdů a poldovi, co by si také rád přihřál svou polívčičku, s drsnou a tuplovaně dlouhou automobilovou honičkou napříč Aténami. Podobná, leč mnohem slavnější scéna z Bullitova případu se na tuhle absolutně nechytá, o projížďce vylidněnou Paříží z Profesionála ani nemluvě. Tvůrci bondovek nechť se jdou zahrabat rovnou. Kdyby to byl jediný vrchol filmu, tak neřeknu, ale on je to jen jeden z mnoha. Doslova a zcela bez uvozovek k sežrání je kulinářská scéna z restaurace, dále je tu (jinými už zmiňovaná) Belmondova vyhlídková jízda městskou hromadnou dopravou i jeho pád ze strmého srázu podobný tomu, jaký (několikrát:-) předvedl o pár let později ve Zvířeti. Tam se za ním ovšem nevalila hromada sutin a kamení. Detailní popis loupeže z úvodu filmu by také bylo chybou opomenout, stejně jako pěstní souboj z jeho závěru. A nic z toho tu není navíc, všechno šlape jako hodinky a i kdybych chtěl sebevíc, nebudu moct nic vytknout. Snad se u nás brzy dočkáme DVD, protože tohle je vážně perla. P.S.: V televizi je film (díky ořezu, zkrácení některých scén americkými "umělci" a mrtvolnému dabingu) sotva poloviční. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Na pouhé tři hvězdičky je to ve své druhé půlce až příliš zábavné. Nejvíc mě dostala scéna s aktivací interiérového osvětlení a následný řádný průplesk té erotické fotomodelky, čemuž co do vtipnosti nedokázalo konkurovat už ani uzemnění onoho bazénového povaleče. V žánrovém zařazení chybí ještě komedie. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,MÔŽETE SA VRÁTIŤ KU TOMU VÁŠMU POLICAJTOVI, ALE POVEDZTE MU NECH NEPOČÍTA S TÝM, ŽE Z NEHO UROBÍM MILIONÁRA.“ ,,ČO BUDEM ROBIŤ S POLICAJTOM, KTORÝ NIE JE MILIONÁR?“ - ,,TO JE VÁŠ PROBLÉM.“ __ ,,Korisť“ ma zaujala počas sledovania dokumentu o Belmondovi scénou, kedy ho nákladiak vysype spolu s kamením dole zrázom. Projekcia preto už bola iba otázkou krátkeho času. Ako aj inde, i tu Belmondo ako kaskadér predvádza rôzne skvelé kúsky predstavujúce najpamätnejšie momenty filmu. Ale nielen to; sám Verneuil akoby sa utrhol z reťaze a film je plný skvelých nápadov, či už úvodnou štvrťhodinou lúpeže s asi piatimi vetami replík, čím možno trocha vzdáva poctu Dassinovi alebo skoro desaťminútovou nahánačkou uprostred Atén. Osobne ma pobavila scéna, kedy Belmondo využíva plieskanie tiež ináč, než len na zapínanie svetla (kto film videl, okamžite pochopí). Páčilo sa mi ako kameraman Claude Renoir nasmínal viaceré industriálne prostredia z veľkých celkov, čím často dodal viacerým scénam nebývalú veľkoleposť. Vo výsledku nemôžem filmu ako celku nič mimoriadne vyčítať. Herecké schopnosti Roberta Hosseina mohli byť využité viacej a je pravdou, že dej predvádza množstvo nadsádzky a občasných nelogickostí, ale film treba brať s nadhľadom, Kto by si to náhodou neuvedomil, toho presvedčí pohodová Morriconeho titulná melódia. (599. hodnotenie, 66. komentár k filmu) ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Snímek měl na svou dobu nezvykle vysoký rozpočet, který činil patnáct miliónů franků. Návratnost této investice ale byla zajištěna mimořádným komerčním úspěchem – jen v Paříži vidělo film za první týden promítání přes 200.000 návštěvníků, celkově se film může pyšnit návštěvností dosahující bezmála čtyři a půl miliónu diváků. (argenson)
  • Jean-Paul Belmondo s režisérem Verneuillem obdivovali automobilovou honičku v liduprázdných uličkách San Francisca z filmu Bullittův případ (1968). Při filmování Kořisti se rozhodli jít ještě dál a natáčeli honičku za běžného provozu v Athénách, aniž by kohokoli evakuovali. (Zany)
  • Film vychází z literární předlohy amerického spisovatele Davida Goodise The Burglar z roku 1953 (pod tímto názvem byla také novela již v roce 1957 natočena v USA). (argenson)

Související novinky

Zemřel Robert Hossein

Zemřel Robert Hossein

31.12.2020

V poslední den nelehkého roku 2020 odešel francouzský filmový i divadelní herec, scenárista a v neposlední řadě také režisér, Robert Hossein. Právě včera přitom veterán evropské kinematografie… (více)

Reklama

Reklama