Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U nás téměř neznámé akční drama slavného francouzského režiséra Henriho Verneuila, držitele čestného Cézara za celoživotní dílo, přivádí na scénu Jean-Paula Belmonda a Omara Sharifa ve strhujícím příběhu zkorumpovaného policisty, který po nádherné řecké krajině honí zloděje, jenž stál za kolosální loupeží diamantů v Aténách. V typické belmondovské gangsterce se můžete těšit především na bleskový spád děje a velké množství kaskadérských scén, které odhalily samý kadlub Belmondových úžasných schopností. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (117)

vesper001 

všechny recenze uživatele

Výjimečný exemplář z čeledi francouzských kriminálek, kterou vypěstoval mistr svého oboru Henri Verneuil. Klasická hra na četníky a lupiče s nejasnou hranicí mezi jedněmi a druhými. Obsazení je výtečné: Jean-Paul Belmondo je v roli vůdce lupičské bandy jako doma, po boku má temného Roberta Hosseina, impulzivního Renata Salvatoriho a sympatickou Nicole Calfan, proti sobě pak dekadentního inspektora v jedinečném podání Omara Sharifa, zbožného to služebníka Alláhova a psychopata k pohledání. Úvodní loupež se odehraje „po mellvilovsku“, tedy prakticky beze slova, následuje automobilová honička, která strčí do kapsy leckterou bondovku, výživná scéna u oběda a svižný závěr. Dojde na vtip i hru na nervy, prostě kriminálka jak má být. ()

MJMilan 

všechny recenze uživatele

V tomto ucházejícím snímku s jednou z nejlepších honiček filmového světa se sešli hned tři skvělí herci a dali tak vzniknout filmu s klasickou zápletkou hry kočky s myší, kde J.P. Belmondo je Kořist a Omar Sharif velice vykutálený detektiv. Celkem slušný akční film, kde nechybí skvělá hudba mistra Ennia Morriconeho. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Úvod je jak od Melvilla; zarytě mlčenlivé, táhlé, chlapské, do detailů zevrubně analytické provedení loupeže... No prostě žánrovka jedna báseň. A pak to jde do háje, protože to sice zůstane vážným krimi thrillerem, ale zároveň to Belmonda stylizuje do komediální "eskapádové" polohy. A to nefunguje ani trochu. Rovněž nepomáhá, že v "belmondovkách" jsou ty jeho kaskadérské velekousky až na výjimky potvrzující pravidlo spíše třešničkou na dortu, která korunuje již tak dobrý filmový a dějový základ. Kořist je ta výjimka potvrzující pravidlo. Zde je vše podřízeno tomu, aby co pár minut mohla začít další desetiminutová kaskadérská scéna. Což dobře není. Všechny jsou sice samy o sobě působivé; jen měly být v lepším filmu. ()

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý, svižný příběh o bandě zlodějů smaragdů a poldovi, co by si také rád přihřál svou polívčičku, s drsnou a tuplovaně dlouhou automobilovou honičkou napříč Aténami. Podobná, leč mnohem slavnější scéna z Bullitova případu se na tuhle absolutně nechytá, o projížďce vylidněnou Paříží z Profesionála ani nemluvě. Tvůrci bondovek nechť se jdou zahrabat rovnou. Kdyby to byl jediný vrchol filmu, tak neřeknu, ale on je to jen jeden z mnoha. Doslova a zcela bez uvozovek k sežrání je kulinářská scéna z restaurace, dále je tu (jinými už zmiňovaná) Belmondova vyhlídková jízda městskou hromadnou dopravou i jeho pád ze strmého srázu podobný tomu, jaký (několikrát:-) předvedl o pár let později ve Zvířeti. Tam se za ním ovšem nevalila hromada sutin a kamení. Detailní popis loupeže z úvodu filmu by také bylo chybou opomenout, stejně jako pěstní souboj z jeho závěru. A nic z toho tu není navíc, všechno šlape jako hodinky a i kdybych chtěl sebevíc, nebudu moct nic vytknout. Snad se u nás brzy dočkáme DVD, protože tohle je vážně perla. P.S.: V televizi je film (díky ořezu, zkrácení některých scén americkými "umělci" a mrtvolnému dabingu) sotva poloviční. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli je Belmondo lepší v kriminálkách, nebo komediích. V tomhle filmu je od každého něco, protože i když je Kořist pravověrný mlčenlivý thriller, občas hutnou atmosféru odlehčily rozverné slovní výměny. Napětí ovšem nepolevilo ani v nejmenším. Smrtonosný tanec dvou mužů zvyklých dostat co si zamanou je pořádně zamotaný a až do poslední chvíle jsem netušil, jestli se v závěrečné scéně nepostřílí a nebo si nepřiťuknou sklenkou vína. Pokud se Vám líbil Nelítostný souboj Michaela Manna, tak tady máte francouzskou obdobu s neméně skvělými herci. A s hudbou génia Morriconeho. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Jean-Paul Belmondo s režisérem Verneuillem obdivovali automobilovou honičku v liduprázdných uličkách San Francisca z filmu Bullittův případ (1968). Při filmování Kořisti se rozhodli jít ještě dál a natáčeli honičku za běžného provozu v Athénách, aniž by kohokoli evakuovali. (Zany)
  • První slovo ve filmu zazní až v 11. minutě. (Winster)
  • Film vychází z literární předlohy amerického spisovatele Davida Goodise The Burglar z roku 1953 (pod tímto názvem byla také novela již v roce 1957 natočena v USA). (argenson)

Související novinky

Zemřel Robert Hossein

Zemřel Robert Hossein

31.12.2020

V poslední den nelehkého roku 2020 odešel francouzský filmový i divadelní herec, scenárista a v neposlední řadě také režisér, Robert Hossein. Právě včera přitom veterán evropské kinematografie… (více)

Reklama

Reklama