Reklama

Reklama

Já a ty

  • Itálie Io e te (více)
Trailer

Obsahy(1)

Mladý čtrnáctiletý Lorenzo se zdá být normální kluk, ale záhy se dozvídáme, že se jedná o introvertního a trochu neurotického chlapce, pro něhož jsou běžný život a zejména kontakty s okolím zcela traumatizující. Proto se uchyluje k tzv. mimetické taktice, neboli taktice jak splynout s davem. Začíná se ve svém okolí velmi přetvařovat; ve škole si hraje na "drsňáka" aby měl od spolužáků klid a před rodiči se zase chová tak, aby si mysleli, že je normální oblíbený kluk se spoustou kamarádů. Život pro něj tak znamená nutnost neustálého přetvařování a maskování. (Teen.AGE.r)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Komorní příběh čtrnáctiletého asociála a jeho starší nevlastní sestry právě procházející drogovým absťákem má velmi dlouhou a pomalou expozici. Ale čím déle vydržíte, tím více to začne všechno dávat smysl (včetně toho, že vám nejspíš byl hlavní hrdina od první chvíle nesympatický). Zmínku zaslouží i výborná použitá hudba (David Bowie, The Cure, Red Hot Chili Peppers, Arcade Fire, Muse). ()

ecceHOMMO 

všechny recenze uživatele

Pre mňa veľmi milé filmové prekvapenie. Komorné, minimalistické, na malom priestore mnohé ukázané a to i napriek tomu že nič zložité sa nerieši a príbeh plynie akoby na malom rozhraní času a priestore bez viditeľných rozdielov a diania. Napriek tomu je to podmanivé a citovo krehké. Záver samotný je ako život: sľuby sa sľubujú.... ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

S niektorými staršími režisérskymi velikánmi je to ako s Rolling stones alebo Black Sabath. Občas sa pripomenú, ale všetkých aj tak zaujímajú staré zlaté časy. No a nie je to iba tým, že ich fanúšikovia nie sú tak nažhavení, ale aj tvorivou lenivosťou a stratou formy. Akoby Bertolucci mal napísaných zopár námetov od tých lepších po tie horšie, tie lepšie niekam zapatrošil a vylovil niečo z tej slabšej polovice, aby niečo proste natočil. Ak by aspoň jedna postava vo filme bola sympatická, možno by som sa viac dokázal vcítiť do postáv. Feťáčka prednáša múdra o živote a my sa máme nad tým zamýšľať. Môže byť, ale napadlo by to niekoho aj v reálnom živote? ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Čtrnáctiletý asociál, jeho starší nevlastní sestra, která jede v drogách a jeden promyšlenej plán, jak se alespoň na chvíli ztratit z dohledu starostlivých rodičů. Nonkonformní film Bernarda Bertolucciho, který se odehrává výhradně v suterénním prostoru mezi čtyřmi stěnami, na dvou ošuntělých gaučích a za zamřížovaným sklepním okénkem, je obnaženou reflexí světa dospívajících, akcentující jak odlišné postavení obou hlavních protagonistů, tak jejich sociální i společenskou vyloučenost. Zároveň je to film, který tvrdě a bez obalu ukazuje, jak vypadá absťák. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Náš týden na horách. Má setkání s Bernardem Bertoluccim bývají rozpačitá. Očekávání od banálně znějícího titulu Io e te byla velmi vlažná. Odhodlání dvaasedmdesátiletého filmaře hovořit o pre-mileniálech působí zpočátku rozpačitě i roztomile zároveň, zvláště ve scénách, které jakoby vypadly z filmu o padesát let staršího. Dojem, že ať tak či onak to má starý mistr "v paži" ale pomalu překonává rozpor anachronismů, jak bezútěšná psychosociální zápletka o synovi Jiřího Mádla a Malcolma McDowella schovávaném ve sklepě, kam jakoby nacouval dvorkem betonové zahrady, pomalu vykvete ve filmový pugét, který v době vzniku vidělo trestuhodně málo diváků. Jisté filmy dělá jediná scéna a napadá mě hned několik, jež za nanebevstoupení vděčí jediné písničce. Rozháraný výběr hitů, které Bertolucci nejspíš nastudoval jako relevantní (The Cure - Boys Don't Cry; Muse - Sing For Absolution, RHCP - Power Of Equality, Arcade Fire - Rebellion (Lies), exploduje v tanečku ústředního páru na italskou (!) verzi Space Oddity titulem Ragazzo solo, Ragazza sola, nazpívanou samotným (!!) Davidem Bowie (který byl ostatně známý ochotou překvapovat jazykovými verzemi svých písní). Když Tea Falco přidává svému bratrovi třetí hlas, z plátna kane elixír lásky hutnější burákového másla. Nachytal jsem se při otázce, jestli děkovat spíš Bowiemu či Bertoluccimu, ale potom jsem se zastyděl, že bych se ptal stejně na podíl zásluh Mahlera a Viscontiho. S ženskou v místnosti se nedá číst. ()

Galerie (28)

Reklama

Reklama