Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pan Eduard Valtr (L. Pešek) má pocuchané nervy, a tak mu lékař doporučí, aby odjel někam ven, kde bude ticho, klid a samota. Odjede si tedy odpočinout do vily svého přítele Adama (F. Filipovský). Ten naopak využije jeho přítomnosti a sám se po odjezdu ženy Slávinky (S. Májová) do lázní vydá na zálety. A není to poprvé. Poklid ve vile naruší až mladá žena (J. Obermaierová), údajně pronásledovaná bývalým manželem. Je to ale pouhá záminka, aby se dostala do vily. Ve skutečnosti má totiž za úkol sblížit se s Valtrem, kterého považuje za majitele vily, a její bratr (F. Peterka) je má při těchto údajných záletech fotografovat, jak bylo objednáno Adamovou manželkou. Vše vyvrcholí nafingováním vraždy, jejímž údajným pachatelem má být právě Eduard Valtr. Teprve pak sourozenci zjistí, že zvolili nepravého… (Česká televize)

(více)

Recenze (45)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Jaroslava Obermaierová byla svého času vážně docela kočka a společně s Peterkou patřila k tomu nejlepšímu, co nám tento průměrný československý televizní film nabídl. Dá se tu narazit na několik opravdu vtipných situací, ale žádný zázrak se nekonal. Ladislav Pešek podal už jinde mnohem lepší výkony, tady se mi zas až tolik nelíbil. To samé však platí i o samotné pointě filmu – taky nic extra. Každopádně ti dva vyděrači a zlodějíčkové dostali pořádnou lekci a to se počítá! Z mého pohledu šlo o zcela průměrnou podívanou. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Na to, že si to Schulhoff sám napsal a režíroval, jde docela o zklamání. Pokud jde o žánr, celou dobu se nedokáže rozhodnout, jestli jde o crazy komedii, satiru, parodii nebo odlehčenou kriminálku, a lavíruje styly mezi tím vším, a přitom blbě a neústrojně. Peška mám rád, ale do této role se nehodí - dokázal bych si v ní představit třeba toho Filipovského nebo z tehdejších herců třeba Högera, který by tomu dodal punc jakési serióznosti, těch vtipů vyprávěných s kamenným obličejem, čímž by vynikl ten protiklad jednotlivých vrstev společnosti zde představených. Raději nebudu podrobněji rozebírat logiku. Třeba postava Peška přijede z Prahy vlakem, ale manželka Filipovského odjíždí do Prahy autobusem, aby tam přesedla na vlak do Mariánek? Nebo - zloději mohou v poklidu ukrást auto, které tehdy mělo větší cenu, než požadovaných 15 tisíc, protože hlavní hrdina šel do domu a oni mohli kdykoliv ujet, ale ne, oni na něho počkají a sehrají snad nejhloupější partii, jakou kdo kdy mohl vymyslet. Já vím, že je film představuje jako ne zrovna schopné zlodějíčky, ale to už by dávno skončili v krimu. A kde potom ona bere peníze a kde bere na neustále nové a nové šaty? Až tak neschopná asi nebude. Obermaierová mi zde mimochodem taky hodně vadila - má představovat sexy ženu, ale nějaký větší sex appeal z ní moc nečiší, zvlášť když ukáže svá tlustá stehna a oteklá kolena, takže její roli jsem jí nevěřil. Ke konci mi chyběly některé scény - jak a kdy je prokoukl? Kdy se v něm ta neuróza ke konci zlomila - a opět jak a čím? Proč nejsou osudy postav dovyprávěné (třeba Ornestova postava, manželka Filipovského, ale koneckonců i oba zlodějíčci?). K tomu musím připočítat chyby ve skriptu - při vystoupení z vlaku se hraje na to, že je tak roztržitý, že si zapomene zavázat pásek u bundy, ale pak vystoupí z auta, pásek má zavázaný, a vůbec se s tím už dál nehraje. Nebo když ke konci sedí v restauraci, za nimi sedí host, ale když přijde Peterka, je stůl najednou volný. Zkrátka celkově zcela nevyvážený film, který se příliš nepovedl ani jako komedie, ani jako kriminálka. ()

Reklama

Peabody 

všechny recenze uživatele

No v 64 věřit tomu, že kočka typu J Obermaierové se se mnou líbá z lásky, to musí být opravdu čitelná duševní porucha. Je to takové jako trochu ještě ze šedesátek, hudba divná, napětí slabé, ani ryba ani rak. nebavilo mne to. Jeden bod za blond JO, druhý za skvostnou hlášku Mně ženy nikdy nezpůsobily drobné nepříjemnosti. Mě vždycky zničily úplně. Herecky takové obyč, zápletka je místy nejasná a nevysvětlená, takže detektivka taky nic. ()

curil 

všechny recenze uživatele

Většinou mě televizní výtvory sedmdesátých let příliš nezajímají. Výjimkou jsou právě komedie a detektivky, kde se aspoň neřeší pracovní problémy anebo roztržené rodiny či problémy dospívajících případně těžce nemocných lidí. Zde se povedlo sloučit krimi a legraci, ostatně to byla jeden čas i doména právě Petra Schulhoffa. Výborný je Ladislav Pešek v neobvyklé roli a svůdkyně Jarka Obermaierová. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Velmi netypická role pro Ladislava Peška. Ale zvládl ji dobře. Mimochodem František Peterka hrál podvodníčka opět v komedii Příště budeme chytřejší, staroušku! o dvanáct let později. Jenže je zde plno nesouladů. Tak předně se k sobě moc nehodili Obermaierová s Peterkou, kde už byl lehký věkový rozdíll, který je o to větší mezi paní Jaroslavou a panem Peškem. Pak také celá zápletka je trochu chabá, kdy se neustále mění ambice podvodníků, jenže všechny vinou jejich neschopnosti a smůly vyznívají naprázdno. ()

Galerie (19)

Reklama

Reklama