Režie:
William FriedkinScénář:
William FriedkinKamera:
James A. ContnerHudba:
Jack NitzscheHrají:
Al Pacino, Paul Sorvino, Karen Allen, Richard Cox, Don Scardino, Joe Spinell, Jay Acovone, Barton Heyman, Ed O'Neill, James Remar, Mike Starr, Leo Burmester (více)Obsahy(2)
Jak mohou dosvědčit fanoušci Nelítostného souboje, Serpica či Moře lásky, role drsných, odhodlaných detektivů nejsou Al Pacinovi cizí. Ve filmu Na lovu se ovšem noří do ještě bouřlivějších vod, neboť se jako newyorský policista infiltruje do temné sadomasochistické subkultury, aby odhalil sériového vraha homosexuálů. Stále kontroverzní a stále strhující detektivka, vtahující diváky do svého nebezpečného a přesto fascinujícího světa, je dílem Williama Friedkina (Vymítač ďábla, Francouzská spojka), který se vedle režie podepsal i pod scenáristickou adaptaci románu Geralda Walkera. Naprostým vrcholem filmu ovšem zůstává herecký výkon Al Pacina v roli muže, jehož vlastní identitu a vztahy vyšetřování případu poznamená navždy. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (113)
Díky nenávistně zobrazeného světa gay komunity nemohu hodnotit maximálně. Nejsem si jistý, zda o tohle vyznění Friedkinovi zrovna šlo anebo konečný výsledek je dílem studia, které film produkovalo. Jinak velice temná a atmosférická kriminálka. Pacino jako snad pokaždé odvádí excelentní herecký výkon. ()
Na lovu je hodně zvláštní film. Od Friedkina jsem už předtím viděl o deset let starší snímek Kluci z party, který mě zrovna také nijak neohromil, či nenadchnul. Na jedné straně je zde pěkně a autenticky vybudovaná atmosféra jakéhosi "podsvětí" gay-klubů, na druhé straně jsou zde však přítomna mnohá hluchá místa a (alespoň pro mě) WTF konec (ten úplný závěr jsem vážně plně nepochopil). Rozhodně nechci tento film házet mezi nějaké braky, ale zase tu na něj nebudu pěti kdejaké ódy. Zkrátka na svou (vlastně někde i na dnešní) dobu hodně odvážný film, ve kterém se plusy a mínusy navzájem vyvažují tak, že to působí naprosto průměrným dojmem. ()
" Ja na to nemám..." Veľmi dlho som sa k tomuto filmu nemohol dostať, nájsť verziu s titulkami tiež nebolo jednoduché. Jasné, že nebudem sledovať Al Pacina s dabingom, to by bol zážitok ešte o 20% horší. Musím priznať sklamanie a veľké, Čakal som pecku v ktorej Pacino ukáže toho dravého herca, ktorý vás strhne a potiahne aj slabší film. Nestalo sa. Pacino chodí, Pacino sleduje, Pacino sa váľa v posteli so svojou partnerkou. Dialógy nic moc, skúsený režisér Friedkin venoval mnoho času a scén tancujúcim a olizujúcim hemosexuálom a akosi pozabudol budovať napätie. Ťažko tomu uveriť, ale Pacino tu nemá veľmi čo hrať a nechce sa mi veriť ani chválospevom na super záver od niektorých užívateľov. Ja som si v závere v duchu vravel, že aha teraz to príde, ešte niečo príde, alebo nie? ha tak predsa nie, titulky... Veľký rest zmazaný, ale nenadchlo ma to. 60%. ()
Užila jsem si krásy denního NY i temných stínů nočního NY. Zápletka už nebyla tak zajímavá, toho jednostranného testosteronu bylo na mě příliš. Těšila jsem se na hrátky Alových očí, kterými se umí vžít do složité role v rozporu se svým naturelem. Jako bonus mě potěšil jeho úchvatný tanec v baru. :-) Nedivím se po tom všem otázce: "Who am I?" ()
Mám sice poněkud problém s interpretací konce, ale pokud je to tak, jak si myslím, pak je to film opravdu velice povedený. Zajímavý filmový počin, který nemá obdoby. Jen mě zaráží komentáře některých uživatelů k nejen tomuto filmu, avšak i k jiným podobné tématiky. Ty bych chtěl upozornit, že v případě sníženého prahu tolerance není problém film vypnout a nahradit jej filmem ryze "straight" nádechu. ()
Galerie (95)
Zajímavosti (14)
- Natáčení probíhalo v New Yorku. (reich)
- Barton Heyman si již zahrál úlohu doktora v předchozím Friedkinově snímku Vymítač ďábla (1973). (Volpe)
- Velký zájem o režii filmu projevil Brian De Palma, nezískal ale potřebná práva, a tak místo toho natočil Oblečen na zabíjení (1980). (akisha)
Reklama