Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (140)

HAL 

všechny recenze uživatele

Uchopení klasického tématu poměrně zajímavým a neotřelým způsobem tu tak trochu dojíždí na příliš zmatené vyprávění (nejednoznačnost výkladu nevadí, bordel v ději ano) a hlavně naprosto zoufalé dialogy. Matěj je výborný klipař a je to na filmu vidět, vyprávět obrazem a zvukem umí velice dobře, ale když postavy začnou i mluvit, tak mám chuť si ukousnout hlavu. Tedy s vyjímkou Ondřeje Malého který i blbě napsané dialogy dokáže podat s okouzlujícím charismatem cílevědomého pošahaného zmrda. Zkrátka scénář a špatně rozepsané postavy a jejich rozhovory, toť klasický problém českého filmu. 5/10 ()

javak810i 

všechny recenze uživatele

Asi největší problémy tohoto filmu jsou (kromě jiných) toporné herecké výkony a stupidní dialogy. A vůbec celý film na mě působí tak nějak zvláštně, jakoby se snažil říci nějaké poselství, ale se zavřenou pusou. Zkrátka asi nevím, co s tím chtěl básník říci. Každopádně když jsou vnady hlavní protagonistky to jediné, co drží film nad vodou, tak je asi něco špatně... Viděno 25. 3. na Čsfd projekci. Podobný film - Kuma. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Asi jsem poslední dobou neviděl mysterióznější český film, aspoň na začátku. Jestli ale Rodenova profese byla ukázána jako aliby scénáristy k odůvodnění, že se doma uchovává status quo, bylo to zbytečné, a jiný důvod vysvětlen není. Ten skok z okna záchodků do Velvetu je ale těžko stravitelný, nevysvětlený a nesmyslný. Skvěle hraje Ondřej Malý, tragické jsou Vagnerová a Šopovská. Tereza Vítů to vzala dost odvážně (odhaleně), sympatie diváků by snadno získala, kdyby jen scénář nebyl víc divný než temný. Hudba místy výborná, chvílemi hrozná. Zvláštní film, i v kontextu vzniku a tvůrců. ()

Beznoh 

všechny recenze uživatele

Není to zas tak zlý, jak hodnocení ukazuje. Mě se ten film vážně líbil a chtěl jsem dát i 4. Je to hodně poutavý super soundtrack, atraktivní prostředí a rozhodně originální pojetí, v tomhle ohledu se to vyrovná světovým měřítkům, alespoň z mého pohledu. Jenže tomu chybí jakási celistovst děje, ucelenost a domyšlení celého příběhu, asi je to tak naschvál, aby měl divák místo k polemice s ostatními a k přemýšlení, ale já tohle na filmech moc nemusím, protože ta dějová linie je pro mě stěžejní. takže u mě je to za 3... ()

Necrotongue odpad!

všechny recenze uživatele

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. To byl krátký výtah z oficiálního textu distributora. Mně tedy celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka odpovědi skutečně nenabízel, zároveň ve mně nevyvolal ani otázky s jedinou výjimkou. Proč jsem se na něco takového vlastně díval? Za celou dobu jsem totiž nedokázal rozklíčovat, co mi chtěl nejmladší český režisér svým debutem vlastně sdělit. Ze snímku jsem si odnesl jen to, že ač není Tereza Vítů zrovna můj typ, dostala od přírody velmi pěknou základní výbavu, takže pokud nezblbne jako mnohé jiné, nebude muset investovat do tuningu. Proč tady řeším zrovna tohle? Protože mi film nic pozoruhodnějšího nenabídl. Příběh, dialogy i monology byly svorně stejně zoufalé jako celá řada předvedených hereckých výkonů, snímek mi nic nedal a já se k němu zachovám stejně a hvězdičky si raději ponechám. / Poučení: Průprava z domova se ti může v dalším životě hodit. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)
  • Film za dobu promítání v českých kinech navštívilo 5 440 diváků. (Hal_Moore)
  • Názov filmu sa objaví v šiestej minúte. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama