Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (140)

a.kopecka 

všechny recenze uživatele

Přes nespornou originalitu námětu, který v českém filmovém prostředí nemá v současné době obdoby, nelze režisérovi - debutantovi mazat med kolem pusy. Nevadil by ani tak nedivácký přístup prezentující film jen v rámci oné proklamované struktury "příčina - následek", jako maximálně plytký a prázdný scénář, který ve výsledku vybízí k diskuzi akorát v rámci zlých a učebnicově mimózních dialogů. Herci se tak přes svůj talent topí v změti prvoplánových a nicneříkajících scén plných zcela zbytečných explicit. Ačkoliv tak jde z režisérské pozice (i vzhledem k věku a nepopíratelnému odhodlání) o velmi odvážné dílo, lépe by mu možná bylo v prostředí televizních limonád. P.S.: Chlebíčky dobrý. 45 - 50% ()

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Koukám, že nejsem jediná, kdo si myslí, že se autor nechal inspirovat Sucker punch. Taky mi to přišlo jako totální chaos, až na to že Sucker punch tam měl aspoň ty herecké výkony a akci a vůbec něco. Tohle bylo velké prázdné nic hrající si na vniterný pohled do užírající duše mladé dívky. Jinak některé scény jsem vážně umírala - nudou, nikoliv napětím - například scéna, kdy se celé tři minuty /nekecám, stopovala jsem to/ díváme na hlavní hrdinku (ještě ani nevíme, že je hlavní hrdinka), jak gebí na záchodě. Vážně by nestačilo tak 20 sekund? Asi ne. Každý tam akorát mele - teď jak to říct slušně bez použití slova sračky - věty postrádající jakýkoliv význam. No a na závěr asi jen, že bych nechtěla mít tu její kamarádku, která ani na chvíli nezavře zobák, ale vlastně žádnou větu nedořekne celou. Bravo! Zase jeden zbytečný český film. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Typický příklad českého filmu, co by rád budil rozruch, ale té pocty se mu nedostane, neboť si k divákům neproklestí cestu a uvízne na rozcestí tvůrčího tápání a ne příliš jednoznačných záměrů. Bez diváckého doteku však zůstat nechce, protože ví, že je bez něj ztracen. Přitom kontakt s ním není nepříjemný. V kinech se před dvěma roky moc neohřál. Není se co divit. Film trvá jen něco málo přes hodinu. Jeho téměř experimentálně komorní forma, obsahující stejnou měrou netuctové komorní drama s psychologickými prvky, nebudila diváckou důvěru ani zájem. Příliš se nevědělo, co od snímku očekávat. V popředí vyprávění stojí mladá a zakřiknutá dívka Jolana. Její uzavřenost jí působí problémy a určitým způsobem znevýhodňuje její postavení v rodině, ve které suverénně vládne její nevlastní otec (Marian Roden), pro něhož je sexuálním objektem, což těžce nese. Náhle se s ní ocitáme v erotickém klubu, ve kterém zažívá pád na dno společnosti. Sex vnímá jen jako nutné zlo, kterým z donucení obšťastňuje svoji klientelu i krutého majitele (Ondřej Malý) klubu, kterému se dala všanc. Uchopení a celkové pojetí filmu je na české poměry velmi netradiční a zvláštní a rozhodně nesedne každému. Scénář pochází od málo zkušeného scenáristy Jana Mazance, který s celovečerním filmem má prakticky nulové zkušenosti a výsledný scénář podle toho vypadá. V podstatě nemá nic ujasněno a neví s jistotou, co je pro něj nejlépe vyhovující, pokud jde i o žánrové zařazení. V jednu chvíli je to film snový a pocitový. Hlavní hrdinka má imaginárního přítele (Adrian Jastraban), ke kterému se ubírá, když je jí nejhůř. Když je jí o něco lépe, tak si to rozdává s majitelem klubu. Ten si na ní dělá přehnané nároky a není jasné proč. A chvíli je to také film, co se pokouší nalézt nějaký reálný rozměr. Rozpoznat, kdy končí fantazírování a začíná realita, nebylo vůbec snadné. Pak tady máme celou řadu vedlejších postav, o nichž není nic bližšího známo, a které jsou v příběhu jen proto, aby hrdinka nebyla v ději tak osamocena. O nějaké interakci mezi ní a jimi, je sporné hovořit, neboť scénář v podstatě nic takového nedovoluje ani nenabízí. Přinejmenším práce s herci je na velmi dobré úrovni. Dvacetiletý režisér je v českém filmu unikum a debutující Matěj Chlupáček se nestačil rozkoukat a hned rovnýma nohama vletěl do náročné látky plné explicitních sexuálních scén, kterým vévodí uhrančivá Tereza Vítů.Ta se za film něco namrdala. Tu už sice příznivci nekonečných seriálů, konkrétně Ordinace, znají, ale takto ji jistě ještě neviděli. Mladá herečka má ksicht, prsa a je mrdatelná. Její postava, i přes značné nástrahy scénáře, neztrácí vlivem jejího herectví na uvěřitelnosti. Film jako celek velké nadšení nebudí. Vedle tápání ve scénáři, nemá ani ideální přechody mezi jednotlivými scénami a nezřídka chybí potřebná návaznost mezi nimi. V rámci možností si film vede dobře po stránce snímání, kdy interiéry vypadají neutěšeně a prostředí nočního klubu vyvolá depkoidní pocity. Ve scénách z klubu má film svoji největší sílu a mohl se opřít i o uvěřitelné herecké výkony. Měl si však více rozpracovat scénář, aby byl srozumitelnější a o něco méně sázet na pocitovost, která vždy nebývá zárukou kvality, zvláště když na režijní sesli usedl nezkušený mladík, který chtěl hned vehementně ohmatávat to, na co si jiní netroufli. To zásadní bylo od něj odděleno sklem. S tímhle filmem je to jako s lízáním medu přes skleničku. 60% () (méně) (více)

-Ravee- 

všechny recenze uživatele

Nakonec velmi nejisté a vřele darované 3* a to především proto, že Bez Doteku je poměrně nevšedním závanem v zatuchlých českých stokách (nechci říct přímo čerstvým) a v panu Chlupáčkovi shledávám potenciál v budoucnosti natočit něco dost možná výjimečného. Teď tedy zbývá jen čekat a doufat, že tohle víno dozraje a nezhnije. Co se týče obsahu filmu, celé téma a vyznění působí výrazným dojmem teenage tvorby (címž vlastně i je) se všemi jejími zápory ale i klady. Výrazným minusem jsou pak nehomogenní výkony herců, kterým neohroženě vévodí Vagnerová s Malým.. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Asi jsem poslední dobou neviděl mysterióznější český film, aspoň na začátku. Jestli ale Rodenova profese byla ukázána jako aliby scénáristy k odůvodnění, že se doma uchovává status quo, bylo to zbytečné, a jiný důvod vysvětlen není. Ten skok z okna záchodků do Velvetu je ale těžko stravitelný, nevysvětlený a nesmyslný. Skvěle hraje Ondřej Malý, tragické jsou Vagnerová a Šopovská. Tereza Vítů to vzala dost odvážně (odhaleně), sympatie diváků by snadno získala, kdyby jen scénář nebyl víc divný než temný. Hudba místy výborná, chvílemi hrozná. Zvláštní film, i v kontextu vzniku a tvůrců. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Film za dobu promítání v českých kinech navštívilo 5 440 diváků. (Hal_Moore)
  • Tento snímek byl natočen během neuvěřitelných 20 natáčecích dnů. Natáčelo se v Praze, např. u Žižkovského tunelu. (Luzzi)
  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)

Reklama

Reklama