Reklama

Reklama

Parník Willie

  • USA Steamboat Willie
Animovaný / Krátkometrážní / Komedie / Rodinný / Muzikál
USA, 1928, 8 min

VOD (1)

Obsahy(1)

Mickey sa snaží riadiť parník putujúci po rieke, ale prísny kapitán Pete mu to po chvíľke zatrhne a tak sa Mickey musí poobhliadnuť po inej činnosti. Po tom, čo na tichú palubu lode príde Minnie, sa na nej roztočí poriadna zábava v podobe veselej muziky, hranej na najrôznejších veciach čo prídu pod ruku... (T2)

Recenze (47)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Prvé zoznámenie z myšiakom Mickeym je plné rôznorodých zvieratiek, ktoré sú efektne využité ako hudobné nástroje, prvým zvukovým záznamom v podobe pískania a hudby, ktorá je v dokonalom súlade z pohybom postáv, čo sa stalo určitým Disneyho trademarkom, čo robí z tohoto príbehu hudobnú zábavku, byť na dnešné pomery celkom brutálnu. To že to nemá žiadny dej, je vlastne len na škodu. ()

gjjm 

všechny recenze uživatele

Prosím vás, neříkejte mi, že na svou dobu to je technicky úžasné. Animace je trhaná, neplynulá, hrozná - ale to není datem výroby. Vždyť i McCayův Little Nemo z roku 1911 je nakreslený stokrát líp a obrázky se hýbou mnohem plynuleji a vůbec technická kvalita animace je mnohem lepší - a to je Little Nemo asi nejstarší animovaný film vůbec. A technika se přece jen za těch sedmnáct let vyvinula. Disneyho animace (nejen tahle) je technicky hrozná, v mnoha scénách (třeba v té, kdy se na scéně objeví Minnie, ten kozel, co olizuje noty aj.) je špatně i nakreslená. K tomu děj, připomínající spíš nějaký hodně nevtipný díl Toma a Jerryho, jen je podstatně trapnější. Chápu, že si zkouší možnosti a to, jak se vůbec nakreslená postavička může pohybovat, a jak je vůbec možné, že loď pluje a nějaké neidentifikovatelné kormidlující pazvíře otvírá pusu, ale to není omluva. Navíc druhá polovina filmu je vykradená z Méliesových nápadů. Animace se dá aspoň z části omluvit roekm 1928, ale trapnost vtipů a blbost scénáře ne. Asi jediné, co je na tom dobré, je hudba. ()

Reklama

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Tu som sa trochu zatúlal do praveku kresleného filmu a musím konštatovať, že to, z čoho bolo dobové publikum nadšené, už z dnešného hľadiska vôbec nefunguje. A neobstojí ani argument, že ide o dielo prelomové čo sa týka použitia zvuku. Samotná animácia, hoci je nadmieru jednoduchá, mi ani tak nevadí, má v sebe isté kúzlo, patinu doby (rád som pozrel, ako vyzerala disneyovka v danej dobe a trochu si tým rozšíril svoje obzory). Problém je však s obsahom, keďže tu prítomný humor, na ktorom je to celé postavené, je prihlúply, silený, surový a zlomyseľný (pripomína počiatky nemej grotesky). ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Úsmevné a trefné plienky zo štúdia od Disney, kedy ešte hľadali patent a svojbytnú identitu, odlišnú od všetkých. Možnosti, ako zdokonalovať prvé grafické a kakofonické zvukové štýly sa tu stretávajú v absolútnych začiatkoch. Asi ani preto by som nečakal, že hranica, medzi kladnou postavičkou a tou zápornou bude taká relatívna. Aj v zmysle nie práve najpozitívnejšieho vyvrcholenia pre myšiaka Mickeyho. V mnohých ohľadoch budú dnešní diváci civieť ako obarení. ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Na první zvukový animák velmi neinvenční dílo, ale rozumím tomu - myslím, že opojení novou technologií v tu chvíli převažovalo. Jenom si říkám, že tehdejší dětské publikum muselo mít silnější žaludek než dnešní špunti. Hra na prasečí vemeno, nastříkání kravského mléka přímo od zdroje Mickeymu do obličeje a nadzvedávání sukně Minie... Co já vím...:) ()

Galerie (3)

Zajímavosti (8)

  • Film vznikl během výroby druhého Mickeyho snímku The Gallopin' Gaucho (1928). Ub Iwerks naanimoval experimentální záběr, ve kterém slavná myš kormidluje parník a píská si u toho. Disney chtěl vyzkoušet, jak bude na zkušební diváky působit iluze, že kreslená postavička vydává zvuk, do jehož rytmu se také pohybuje. Výsledek byl úžasný, a tak se Disneyho spolupracovníci okamžitě pustili do vymýšlení příběhu, do kterého by šel dnes již legendární záběr s kormidlem napasovat. (Landauer)
  • Film je přelomový díky použití zvuku. Již dávno před ním se u animáků používal doprovodný zvuk a hudba, ovšem pouze jako kulisa do pozadí. Zde však kreslené postavičky poprvé vytváří iluzi, že samy zvuk produkují, tančí do jeho rytmu a aktivně na zvuky reagují. (Landauer)

Související novinky

Mickey Mouse je volně k užití a je z něj vrah

Mickey Mouse je volně k užití a je z něj vrah

04.01.2024

Hned dvakrát se Disneymu v minulosti podařilo lobovat za změnu amerického autorského práva tak, aby firmě déle zůstalo výhradní právo používat ikonickou postavu Mickeyho Mouse, jak se objevila v roce… (více)

Reklama

Reklama