VOD (1)
Obsahy(1)
Mickey sa snaží riadiť parník putujúci po rieke, ale prísny kapitán Pete mu to po chvíľke zatrhne a tak sa Mickey musí poobhliadnuť po inej činnosti. Po tom, čo na tichú palubu lode príde Minnie, sa na nej roztočí poriadna zábava v podobe veselej muziky, hranej na najrôznejších veciach čo prídu pod ruku... (T2)
Recenze (47)
Prosím vás, neříkejte mi, že na svou dobu to je technicky úžasné. Animace je trhaná, neplynulá, hrozná - ale to není datem výroby. Vždyť i McCayův Little Nemo z roku 1911 je nakreslený stokrát líp a obrázky se hýbou mnohem plynuleji a vůbec technická kvalita animace je mnohem lepší - a to je Little Nemo asi nejstarší animovaný film vůbec. A technika se přece jen za těch sedmnáct let vyvinula. Disneyho animace (nejen tahle) je technicky hrozná, v mnoha scénách (třeba v té, kdy se na scéně objeví Minnie, ten kozel, co olizuje noty aj.) je špatně i nakreslená. K tomu děj, připomínající spíš nějaký hodně nevtipný díl Toma a Jerryho, jen je podstatně trapnější. Chápu, že si zkouší možnosti a to, jak se vůbec nakreslená postavička může pohybovat, a jak je vůbec možné, že loď pluje a nějaké neidentifikovatelné kormidlující pazvíře otvírá pusu, ale to není omluva. Navíc druhá polovina filmu je vykradená z Méliesových nápadů. Animace se dá aspoň z části omluvit roekm 1928, ale trapnost vtipů a blbost scénáře ne. Asi jediné, co je na tom dobré, je hudba. ()
Tu som sa trochu zatúlal do praveku kresleného filmu a musím konštatovať, že to, z čoho bolo dobové publikum nadšené, už z dnešného hľadiska vôbec nefunguje. A neobstojí ani argument, že ide o dielo prelomové čo sa týka použitia zvuku. Samotná animácia, hoci je nadmieru jednoduchá, mi ani tak nevadí, má v sebe isté kúzlo, patinu doby (rád som pozrel, ako vyzerala disneyovka v danej dobe a trochu si tým rozšíril svoje obzory). Problém je však s obsahom, keďže tu prítomný humor, na ktorom je to celé postavené, je prihlúply, silený, surový a zlomyseľný (pripomína počiatky nemej grotesky). ()
Děs běs. Snad se příznivci tohoto průkopnického snímku nebudou na mě hněvat v míře větší než nezbytně nutné (čili vůbec), ale já v oněch osmi nekonečných minutách trapné nudy nenašel bez sporadických výjimek žádný nápad, který bych si být Waltem Disneyem uskladnil s pýchou do vitrínky. Černobílý myšák je mi sympatický jen do začátku hudebních kreací s nebohými zviřátky. Pak roztáčí kolotoč hulvátské a pokleslé zábavy pro zoufalce. Děj mi přijde neskutečně brutální a smutný a nedej bůh, aby se tohle dostalo do ruky organizaci proti týrání zvířat:( ()
Na první zvukový animák velmi neinvenční dílo, ale rozumím tomu - myslím, že opojení novou technologií v tu chvíli převažovalo. Jenom si říkám, že tehdejší dětské publikum muselo mít silnější žaludek než dnešní špunti. Hra na prasečí vemeno, nastříkání kravského mléka přímo od zdroje Mickeymu do obličeje a nadzvedávání sukně Minie... Co já vím...:) ()
Ještě černobílá Disneyovka a první s postavou Mickeyho Mouse a tím pádem začátek celé slavné série. Samotný animák je plný nápadů a řeší neposedného Mickeyho hvízdajícího a muzicírujícího během plavby po řece namísto práce na lodi. Na dnešní dobu je to archiválie, ale kdysi to musela být pecka. Celé video: http://www.youtube.com/watch?v=0TPbpvP-okM ()
Galerie (3)
Photo © Walt Disney Productions
Zajímavosti (8)
- Film je přelomový díky použití zvuku. Již dávno před ním se u animáků používal doprovodný zvuk a hudba, ovšem pouze jako kulisa do pozadí. Zde však kreslené postavičky poprvé vytváří iluzi, že samy zvuk produkují, tančí do jeho rytmu a aktivně na zvuky reagují. (Landauer)
- Některé prameny uvádí, že se jedná o první synchronizovaný animovaný film. Konkurent Walta Disneye, Max Fleischer, však měl být první, a to snímkem Kentucky Home (1926). (sator)
Reklama