Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Marie s Vítkem mají dvě dospívající dcery, Dita s Ondrou dva dospívající chlapce. Rodiny bydlí v domech vedle sebe, nemají mezi sebou ani plot a jsou to dobří přátelé, kteří se navštěvují a společně večeří. Vítek a Ondra jsou kolegové v práci a jejich děti spolu chodí. Na první pohled se zdá, že těmto lidem nic nechybí a lze jim jen závidět. Po mnohaletém soužití však trochu ochabuje jiskření mezi manželskými páry a dalo by se říci, že se spolu nudí... Jednoho dne jsou Vítek s Ondrou vysláni do Karibiku, aby tam opravili elektrické vedení poničené hurikánem. A protože Vítek zrovna vyhrál ve Sportce nějaké peníze, udělají si výlet i jejich manželky. Ondra s Vítkem se navzájem svěří, že manželský sex už není takový jako dřív a že je oba přitahuje manželka toho druhého. Napadne je, že by si postelovou nudu mohli zpestřit ve čtyřech. Dita s tím okamžitě souhlasí, trochu problém je s Marií, která je věřící a nezdá se jí to, ale nakonec si dá říci. To, co se zprvu zdálo jako čirá fantazie, se změní ve skutečnost, která se líbí všem... Dají si však dvě pravidla. Za prvé – vždycky to bude pod dohledem ostatních a za druhé – dvojice se do sebe nesmí zamilovat. Také se dohodnou, že si to rádi zopakují, ale spíše jako sváteční příležitost, než aby se to stalo pravidlem. Ondrovi rodiče v době jejich nepřítomnosti nechali postavit mezi domy ohyzdný plot, protože jim vadilo, že jsou jediní, kteří plot nemají. Nikdo o plot nestál, ale rodiče to mysleli dobře, a tak to nechají být. Po nějakém čase se čtveřice rozhodne si zážitky z Karibiku zopakovat a málem je u toho přistihnou děti. A jejich pravidla se trochu začínají vymykat kontrole... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (431)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Nízkorozpočtově vypadající ani ne celovečerák podle autorské naivní ero/emo fantazie, aneb v roce 2012 spatřily světlo světa dva filmy (jeden televizní - Definice lásky) podle scénáře Michala Viewegha, a oba dva jsou téměř k nepřežití. Nebýt ženských půvabů a dokonale trefně humpoláckého Hynka Čermáka (o vychrtlém Jiřím Langmajerovi s knírem ála "Guten Abend, Fraülein, ich bin ein Pornoschauspieler aus Jahr 1982" tentokrát nelze říct nic pozitivního), zůstávala by jen neuvěřitelnost a trapnost. My ovšem máme díky doplňující sestavě v podobě dětí "ústředních hrdinů" a Luďka Munzara s jeho filmovou družkou i jakousi vedlejší zápletku naprosto dokonale okopírovanou z Bakalářů (nebo To Nevymyslíš nebo jak se ty další podobné pokusy i z nedávných dob jmenovaly). Přes to všechno je Svatá Čtveřice rozhodně jeden z největších omylů kariéry Jana Hřebejka, u něhož mne zajímala jen jediná věc - dobrá, dvě věci - 1) jestli jsou ňadra Viktorie Čermákové dílem přírody a 2) jak velkou pokutu Prima vyfasuje za to, že tohle nasadila před desátou večerní. 40% ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

V sexu je někdy povoleno všechno, pokud jste opravdu hodně dobří přátelé. I čtyřka může fungovat, jen s menšími nedostatky, ale jinak si ji celkem užijete. Ten film je takový realistický, není podbízivý, ale on je vlastně v konečném důsledku naprosto o ničem. Luděk Munzar mě ale velmi příjemně překvapil. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,My se tady dva týdny dřeme s novým plotem a ony se někde v Tramtárii šukaj' jak králici." Osobně bych tohle zase celkem do odpadu neházel. Jistě, příběh a téma skupinového sexu na první pohled šílené, ale přesto jsem u filmu neměl pocit, že by Hřebejk natáčel béčkovou komedii. Dokonce mě upoutalo zpracování ve vizuálu a hudbě (s výjimkou dost tuctové závěreční písně). Film ve mě bezpochyby vyvolal pocit provokace, ale není to v tomto případě mezi současnou komerční produkci, mnohdy bez většího přínosu, spíše kladem? Já se nenudil a našel i jistý myšlenkový přínos ukotvený ve směru proti životnímu stereotypu, zakončený pak scénou s bouráním nového plotu. // Plus jako skalní příznivec Luďka Munzara musím ocenit i malý návrat mého oblíbence na filmové plátno či obrazovku, byť v menší roli. Podobné příležitosti jsou dnes pro něj spíše svátkem, ale rozhodně ani ve vysokém věku neztrácí své charizma, v momentech dialogů s jeho filmovým synem a následně manželkou nasnímaných v krásné zasněžené krajině jsem dokonce upustil od původního názoru, že se jedná o zcela zbytečný Munzarův počin. (55%) ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Nesnesitelná sračka, u které jsem nepochopil její divný nažloutlý obraz jakož i celkový smysl toho filmu. Působilo to na mě, jakoby si tvůrci chtěli užít zájezd k moři, a u toho museli něco natočit. Námět sám o sobě mi přijde fajn - z nápadu o výměně manželek se vším všudy, navíc v době, kdy ještě nebylo populární mluvit o polyamorii, šlo podle mě vytřískat hodně, ale to by scénář musel napsat někdo jiný než to prase Viewegh, kdo by uměl cíleně tvůrčím způsobem pracovat s trapností, kterou taková situace musí vyvolávat, a kdo by postavám dokázal vdechnout nějaký život - film se s nějakou jejich psychologií příliš neobtěžuje, o nikom nevíme v podstatě nic, podstatné je pouze kdo s kým co dělal a kdo další o tom ví nebo se to před ním tají. Ve výsledku to celé - mj. díky těm bizarním paralelám mezi postavami rodičů a jejich dětí - působí jako nějaká Vieweghova představa o tom, jak to na světě chodí, která je ve svém odtržení od reality nejenom nevěrohodná, ale tím skrytým pohrdavým výsměchem k postavám, který tam mezi řádky cítím (možná ho tam hledám mylně, nevím), skoro až odsouzeníhodná. Nepochybuji o tom, že jsou lidi, kteří si manželství podobným způsobem zpestřují, ale tento filmařsky impotentní pokus vystavět na tom rádoby komediální situace ztroskotává na příšerném scénáři, a ten film je takřka nesledovatelný od prvního po poslední záběr, jak v něm skoro nic nefunguje. Osobně jsem si z něj tak odnesl pouze překvapivé zjištění, že Čermák má sestru, která měla v 45 letech netušeně skvostnou postavu, jinak bych nejradši zapomněl, že jsem to kdy viděl. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Viděno na festivalu Finále 2013. A byla to poslední věc, kterou jsem na festivalu viděl. Pak už jsem jen čekal, až se mi při závěrečném barování podaří dostat tento film z hlavy. Vlastně je to nádherná ukázka toho, proč se většiny českých nových filmů bojím. Tímhle jsem si to připomněl velmi silně. Co o filmu zmínit? Snad jen ústřední svatou čtveřici: Jiří Langmajer, Marika Procházková, Hynek Čermák a Viktorie Čermáková. Ano, a sex. Většinou se má hledat za vším a i já se o to často pokouším. Ne každé hledání bývá zdařilé a přínosné. Závěrečné barování se povedlo. Pilo se, jedlo se, tancovalo se, dvojice se vzájemně proplétali. Tolik slov, tolik tónů a tolik skleniček. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Svetová premiéra filmu sa netradične konala 18. augusta 2012 na Magio pláži v Bratislave, kde si ho mohla zadarmo pozrieť aj široká verejnosť. (Sufferer)
  • Hynek Čermák a Viktorie Čermáková jsou sourozenci, ve filmu však hrají manželský pár. (Harapes)
  • Scény z Česka vznikaly v jedné lokalitě s řadovými domky v Kosmonosech, zatímco jejich interiéry postavili na Barrandově. Hřebejkovi stačila dokonce jedna stavba dekorace, protože oba domy jsou uvnitř úplně stejné. [Zdroj: ceskenoviny.cz] (hippyman)

Reklama

Reklama