Reklama

Reklama

Na věky věků

(seriál)
  • Kanada World Without End (více)
TV spot 1

Epizody(8)

Začátek stoleté války i doba černé smrti ve stínu pilířů země. Výpravná britsko-německá adaptace světového knižního bestselleru Kena Folletta. V roce 2010 vznikla v britsko-německo-kanadské koprodukci adaptace knižního bestselleru Kena Folletta Pilíře země. Osmidílný projekt lákal diváky na výpravný obraz středověku, kde se na pozadí stavby katedrály rozvíjely lásky, pletichy, naděje i zloba postav napříč všemi vrstvami dobové společnosti. Seriál se díky atraktivnímu zpracování dočkal volného pokračování, konkrétně v podobě adaptace Follettovy knihy Na věky věků, která sama vznikla na základě úspěchu knižních Pilířů země. Nové vyprávění se sice odehrává opět ve městě Kingsbridge, ale o 150 let po předchozích událostech. V polovině 14. století se Anglie ocitá na prahu stoleté války, ale současně ji čeká hrůza černé smrti. Nicméně morová epidemie, jež si vyžádala tisíce životů, nepřímo zapříčinila také zásadní proměny v dobové společnosti, které připravily půdu pro renesanci. Do tohoto dobového rámce je opět zasazeno vyprávění, kde se protínají osudy, lásky i kruté pletichy postav ze všech vrstev tehdejší společnosti – od rolníků a řemeslníků přes zástupce církve až po šlechtice i krále. Projekt opět iniciovala německá společnost Tandem Communications, která se specializuje na výpravné televizní projekty a adaptace bestsellerů jako The Company, Titanic: krev a ocel, Království prstenu, Hádův faktor či Vesmírná exploze. Do koprodukce natáčené v Maďarsku a na Slovensku také vstoupila kanadská firma Take 5 Productions a britsko-americká společnost Scott Free Films, jejímiž zakladateli jsou slavní režiséři hollywoodských blockbusterů Ridley a Tony Scottovi. Hlavních i vedlejších rolí se zhostili začínající i mezinárodně známí herci z Anglie i dalších evropských zemí jako Cynthia Nixonová, Miranda Richardson, Ben Chaplin, Peter Firth, Charlotte Rileyová, Rupert Evans či Nora von Waldstättenová. (Česká televize)

(více)

Videa (6)

TV spot 1

Recenze (65)

EastWicka 

všechny recenze uživatele

Já sice středověk miluju, ale tahle jeho verze mě až tak moc nebavila. Postavy byly vlastně fajn, léčitelka Charlotte Riley skvělá, ten její byl taky fešák - a hlavní padouch byl slizoun jak má být, to ano... Ale na rozdíl od mých oblíbených Pilířů země, natočených podle jiného Follettova románu, tomuto příběhu chybělo to nepopsatelné "ono", co v člověku vzbuzuje emoce, mrazení v zádech a lásku k postavám.... ()

lillien 

všechny recenze uživatele

Mou velkou startovní výhodou byla nepolíbenost Pilířema země a to i v knižní podobě. Čili mě případné srovnávání nemohlo nijak ovlivnit, nebo mi kazit dojem. Cesta k tomuto žánru byla značně trnitá. Když mě do Folletta a tedy nejprve i Pilířů začal uvrtávat můj jedinečný, ovšem čtenářsky značně perverzní přítel, tak jsem mu to sice roztržitě odkývala, no v nitru přesvědčená, že nejsem přece uchyl jako on, abych se pouštěla do nějaké středověké slátaniny o tisíci stranách. V životě by mě nenapadlo, že by se tam mohlo dít taky něco zajímavého, kromě toho, že budu muset vytrpět popis každého blbého kamene a trámu prokládaný náboženskými liturgiemi.Takže Pilíře mi v ebuku netknutě hnily a stejně tak seriál Na věky věků jsem obcházela jako psí chcanky. Klikla jsem o něj v podstatě omylem. První díl jsem dokoukala jen ze slabosti k středověké Anglii, která kdysi protla v seriálu Robin Hood můj naivní, dětský věk , kdy mi k hrátkám s přirozením stačil umaštěný chasník v kápi. Zde jsem se octla tedy skoro o dvě století dál, nicméně umaštěnců dostatek, výprava musela stát balík, čili se na to hezky dívalo. Na televizní seroš úžasně výpravné. Do děje jsem se ponořila doopravdy až tak ve třetím, čtvrtém díle a silně podezírám většinu autorů hyperkritických komentů, že se dál než ke třetímu dílu nedohrabali, čili jejich hodnocení nepovažuji za objektivní. Opravdu zajímavé to totiž začne být až tak v půlce, kdy už se orientujete v postavách, příběh se začíná zapeklitě komplikovat a zvraty v ději jste již schopni dostatečně ocenit. Nadchla mě možnost zabrousit jako divák do uvěřitelně ztvárněné, drsné doby středověku plné pošahaných náboženských pokrytců, perverzností, morbidních praktik, msty a minimálního povědomí o ceně života. Dost vysoký počet nesympatických, bezskrupulozních sviní v jednom příběhu mě ovšem celkem vyčerpával a to jak srdnatě přežívali mě značně sralo. No takhle nějak bych si představovala dějepis pro lenochy. Nic vám do paměti nevryje panovníky a události lépe, než když je opentlíte sexem, morem, násilím a intrikami. ()

Reklama

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Citeľne slabšie ako Piliere. Všetci zlí sú pekelne zlí a všetci dobrí sú takí čestní, že by ste im najradšej dali jednu po ksichte, aby sa spamätali a prestali znášať to večné buzerovanie od pánbožkárskeho pankharta. Neustále sa opakujúca schéma "vymyslíme niečo ušľachtilé a tá sviňa nám to zruinuje a popri tom niekoho otrávi alebo zaškrtí" začne byť už niekedy v polovici únavná a otravná. Herci fajn, výprava na TV projekt super, ale dejovo slabé, postavy čiernobiele a solídny finálny zvrat už to nevzkriesi. ()

JFL odpad!

všechny recenze uživatele

"Pilíře země" byly vata do hlavy, která coby přepjatý soap-operový midcult mámila diváky zdáním komplexnosti a osudovosti. Volné pokračování "Na věky věků" už je jednak ryzí dojná kráva vezoucí se na bohužel pochopitelném úspěchu první knihy/série, ale především představuje až odstrašující exploatační bulvárek, který už se tvůrci ani nepokoušeli zachumlat do hávu nějakého zdání. S bezelstností hraničící s estetikou alegorických vozů či wrestlingu se plebsu předkládá podívaná sloužící k impotentnímu hospodskému flusání jedovatých slin na adresu oněch zlotřilých zlounů z řad mocipánů, kteří utiskují štěstíčko obyčejných lidí. Míra prvoplánové profilace postav a jejich konfliktů spadá až do karikatury, když se ruce hlavních záporáků zbarvují krví tak často, až to hraničí s masovými vraždami. Kdyby se to celé netvářilo tak vážně, mohl by to být fajn camp, ale tohle je prostě narativní ekvivalent Blesku - stejně jako v případě jeho odzbrojující přímočarosti se ani "Na věky věků" nelze vysmívat. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Zábavný dobrodružný ahistorický seriál. 1) Inu, Ken Follett umí napsat pěkný příběh a zasadit ho do prostředí, které vzdáleně evokuje anglickou historii. A tak není divu, že po úspěchu Pilířů země následovala další kniha Na věky věků, která jakoby své předchůdkyni vypadla z oka. Opět následovalo pěkné zfilmování a diváci jsou opět spokojeni._____ 2) I tento seriál vsadil na osvědčené postupy - atraktivní výpravné prostředí (kupodivu i bitva byla zpracována přijatelně, byť evidentně měli tvůrci omezený rozpočet), dramatický kapku recyklovaný děj plný zášti a úskoků a samozřejmě pěkné herce._____ 3) Jsou tu 26letý Oliver Jackson-Cohen (zlý a bezohledný bratr - rytíř Ralf), 25letý Tom Weston-Jones (hodný bratr Merthin), 36letý Rupert Evans (démonický převor Godwyn), 27letý Tom Cullen (Wulfric), 34letý Blake Ritson (Edward III.), 28letý Kostja Ullmann (Holger), 33letý Maďar Iván Fenyo (Alan Fernhill), 42letý Ben Chaplin (Sir Thomas Langley, gay), cca 25letý Jason Langley (gay partner Thomase Langleyho, mnich) a další._____ 4) Opět sledujeme až úsměvné lapsy. Na anglickém dvoře té doby se mluvilo normanskou francouzštinou až do roku 1410. Domy uvnitř vypadají jako ze skanzenu. Nesouhlasí věk historických postav atd..._____ 5) Zajímavé komenty: JFL (odpad), Acrobat (odpad). ()

Galerie (127)

Zajímavosti (10)

  • Natáčalo sa aj na Slovensku, v Košiciach a Bojniciach. Do Košíc prišli i Cynthia Nixon, David Bradley a Ben Chaplin. Filmári v meste obsadili parkovisko pred hotelom Hilton a Alžbetinu ulicu. (Detoxa)
  • Pri natáčaní v Dóme sv. Alžbety museli mať komparzisti hrajúci mníchov vyholenú časť hlavy, za čo dostali príplatok 10 eur. (SylarX)
  • Bitka pri Crecy (1346), ktorej svedkom bola Caris (Charlotte Riley) vo Francúzsku, bola významná z dvoch dôvodov. Po prvé, prvýkrát sa v nej presadili dlhé luky ako dominantné zbrane na bojisku, čo je titul, ktorý si udržali až do 17. storočia. Po druhé, v bitke bolo zaznamenané prvé použitie dela  – nazývaného ribauldekýn a známeho ako „pekelný stroj“. Používala ho anglická armáda a hoci sa pomaly nabíjal a mohol kedykoľvek explodovať, stal sa zárodkom doby strelného prachu. (Arsenal83)

Reklama

Reklama