Reklama

Reklama

Celovečerní povídkový animovaný film je sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií. Režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude zpěvák skupiny Chinaski. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (85)

tere.z 

všechny recenze uživatele

Autopohádky mají tu smůlu, že se dostaly do kin pár týdnu po Fimfáru III. Ve srovnání s poetikou werichovských povídek a jejich půvabných loutek působí Autopohádky trochu loserovsky. Jenže toto poměřování není úplně na místě - Autopohádky mají hraný rámec, kterému vévodí Ondřej Vetchý v roli neúspěšného spisovatele a docela příjemné písničky kapely Chinaski. Navíc každá pohádková epizodka (s jednou výjimkou) je vytvořena úplně jiným stylem, což přidává na dynamice a (omluvte tuto floskulku) zajímavosti. I přesto mě ale film dlouhý něco málo přes 80 minut nudil. Nespravil to ani roztomilý Vetchý, ani mimoňský hlas Pavla Lišky, ani originální animace variace pohádky na zlatou rybku, ani ekovýzva o lidech proměněných v auta a ani z každého záběru přímo sálající láska ke strojům na čtyřech kolech. Tvůrci tvrdí, že Autopohádky stvořili především pro děti a sobě pro radost - když už nic, minimálně tento úkol byl splněn. ()

TomasKotlant 

všechny recenze uživatele

Spojovací povídka kromě jakési myšlenky, že auto má duši diváka spíše otráví. Prkenní herci, nulová zajímavost a kýčovité vyvrcholení. Dialogy a scény jsou tak pitomé, že to neutáhne ani Eva Holubová. Pojarova povídka je výtvarně příšerně primitivní a dějově stupidní, na čemý mají podíl také dialogy, do detailů popisující co vidíme. Žabkova povídka docela jde, akorát jí chybí tah branku a utápí se ve své rádobypoetičnosti. Vášova povídka je technicky a výtvarně originální. Děj sice mohl být lepší, ale působí to svěže. Pixa hraje jinou ligu a jeho povídka je po všech stránkách velmi kvalitní a dokáže nejlépe vytvořit kouzelnou atmosféru, navíc i s katarzním přesahem. Ačkoliv se jedná o digitální animaci, je s ní zacházeno šetrně, takže spíše zlepšuje dojem, než aby ničila ducha animace. Pixova část Vincent a možná i Vášova a Žabkova by si zasloužily vlastní uvedení, protože sledovat kvůli nim minimálně půl hodiny odpadních scén je docela hrdinský úkol. *** Ve zkratce: Hranou část přetočte, první povídku asi taky a pak bude jakžtakž slušný zážitek. Jinak je to stupidní předlouhá reklama na jistou automobilku. ()

Reklama

VanTom 

všechny recenze uživatele

Večerníčkovská dětinskost hrané spojovačky i první autopohádky mě zaskočila, ale dál už to bylo jen lepší. Především hned ta druhá, „Účetní a víla“, nadchla svou praktickou poetičností („Říká si víla a stojí peníze jako každá ženská.“ :-)), třetí pak originální ploškovou animací v reálném prostředí (okna na hřbetech knih), počítačová čtvrtá zase ušla díky moderní energičnosti. Nakonec i to pojíždění Ondřeje Vetchého za odpovědí na otázku „mají auta duši?“ se ukázalo jako poměrně roztomilé. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Spojující příběh s Ondřejem Vetchým stojí za starou bačkoru, ústřední píseň je nezajímavá, první animovaný příběh nekvalitní.. kvalita a originalita příběhů se naštěstí stupňuje a především ten o rybáři je naprosto dokonalý. Je však třeba brát zřetel, že tento film je určen především dětem, tak proč ne. :) ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Autopohádky nejsou špatný, ale je to trochu každý pes jiná ves. Různý styly animace tomu určitě pomohly, ale jejich kvalita je diskutabilní. U mě vyhrála povídka o rybáři, která je dělaná papírkově v prostoru, Ten nápad mi přišel dobrej, i když ten příběh neni nic moc. Příběhově se mi líbila nejvíc asi O Víle a účetním. Hraný sekvence nejsou nejlepším řešením, nejsou špatný, ale moc to neposouvaj, navíc tu Vetchý šíleně přehrává a až moc se pitvoří. Dabing je fajn, hlasy jsou neohraný, což je super a hlavně úplně první pohádka je povedená díky kvalitnímu vyprávění Pavla Lišky. Poslední povídka je trošku mimo. Kladem je, že tvůrci nesklouzli k 3D a zůstali u klasiky. Chinaski moc nemusim, takže hudba je pro mě nic moc. Autopohádky lze vidět, i když jsou někdy až moc dětský, jinak je to takový nic proti ničemu. 55% ()

Galerie (9)

Zajímavosti (8)

  • Povídka “O Vincentovi” je realizována klasickou 3D animační technologií, zvláštností je však režijní pojetí. Zkušený 3D autor Libor Pixa dobře ví, jaké jsou kapacity a možnosti českých 3D animátorů, a proto napsal scénář tak, aby dynamizoval hru střihem. Kromě toho může mít tato povídka přívlastek kosmopolitní, protože některé její části vznikaly v Británii, jiné v Argentině nebo Rumunsku. (LEGACY)
  • Natáčení animací začalo v listopadu 2009 nejkomplikovanějším loutkovým příběhem "Účetní a víla". Další příběhy se postupně přidávaly v průběhu roku 2010. (LEGACY)
  • Ondřej Vetchý, jehož postava je ve filmu neúspěšným spisovatelem, který se poukouší i o básně, čte na začátku filmu básnickou sbírku "Býti básníkem". Trefně tak čte poslední básnickou sbírku českého literáta Jaroslava Seiferta, jelikož i postava Ondřeje Vetchého skončila díky básnické sbírce. (MTHRFCKR)

Reklama

Reklama