Režie:
MadonnaKamera:
Hagen BogdanskiHudba:
Abel KorzeniowskiHrají:
Andrea Riseborough, Abbie Cornish, James D'Arcy, Oscar Isaac, Richard Coyle, David Harbour, James Fox, Judy Parfitt, Haluk Bilginer, Geoffrey Palmer (více)Obsahy(2)
Madonnino romantické drama se točí kolem dvou podivných vztahů. První románek vzniká mezi králem Edwardem VIII. a rozvedenou Američankou paní Wallis Simpsonovou, zatímco protagonisty druhého jsou vdaná dáma a ruský člen tělesné gardy. Když vezmeme v úvahu okolnosti, můžeme předem tušit, že ani jeden z obou vztahů nebude bezproblémový. (AMC Czech)
(více)Videa (18)
Recenze (62)
Čichám čichám averzi vůči Madonně, se kterou leckterý divák usedl již k projekci a nechal si tak mezi prsty uniknout požitek z originálně pojaté pouti za štěstím, vedoucí skrz Windsor, respektive jeho skandální love story mezi Edwardem VIII. a Wallis Simpsonovou, prostřednictvím jejich osobních předmětů i míst, kde pobývali. V bdělém snění, s velkým citem pro detail i hudební podkres, se mnohé relikvii dostává extra příběhu, upředeného fantazií s podkladem dobových událostí, vsazeného do nádherných prostor, promyšleně okostýmovaného, provoněného cigaretovým kouřem a doladěného luxusním ženským elementem. ()
Elegantní a klidně plynoucí snímek pod taktovkou Madonny s úžasnou hudbou z pera Abela Korzeniowskiho. Příběh Edwarda VIII. je už sám o sobě velmi zajímavý ale tady je ještě zajímavější díky kvalitnímu scénáři, který nutí hlavně za začátku přemýšlet. Herci odvedli dobré výkony a hlavně linie kolem Abbie Cornish se mi líbila nejvíce ale kdo herecky exceloval byla Andrea Riseborough naopak nejistý byl Oscar Isaac. Dobová výprava a kostýmy jsou bez nejmenší chybičky propracované do posledního detailu. Ještě nakonec bych pochválil chytré dialogy no a jakmile začala v závěrečných titulcích hrát skladba Masterpiece mé hodnocení bylo úplně jasné. Na hodnocení nekoukejte, hodnotí se tu zavistivě na Madonnině jméně. ()
Podělat zajímavý příběh dokáže jak prostá neschopnost tak přemíra ambicí. U Madonny je to kombinace obojího. Její popová kariéra je odrazem kombinace sebedůvěry, agresivního marketingu a image těžící z minulosti. Stejně jako v popu i ve filmu se snaží Madonna vykrádat co se dá, s tím že ve filmu se orientuje podstaně hůř. Banální story nezakryje ani prolínání dvou příběhů a rádoby poetické dlouhé záběry. Pozoruhodné mi přišlo jen to, jak mizerně jdou Madonně mužské postavy, s minimem porozumění je vykresluje jako machistické hovada nebo schematicky jako naivy. U údajného sexsymbolu své doby zajímavý poznatek. ()
Vrcholně romantické. Už z prvních záběrů nelze nepoznat, že to točila žena. Je to emocionální, tklivé a procítěné. Velmi osobní. Melodramatický propletenec dvou časových rovin je zajímavý, osobitě zpracovaný včetně závěrečného jemného prolnutí a uvědomění si. Možná moc snové a mimo realitu (obrazově však neskutečně opulentní), ale mám takový pocit, že přesně takhle to Madonna chtěla natočit. Nadčasově, ikonicky. Vždyť přece tyhle příběhy nikdy nezevšední. ()
Když si odmyslím smutný fakt, že tu lidi často hodnotí Madonnu a ne její dílo, tak je tu ještě jedna věc, co může objasnit relativně nižší hodnocení (67 %). Přesně jak se to říká v závěru: käždý doufá, že to bude příběh o dilematu "Edwardova láska vs odpovědnost k trůnu" a jsou zklamáni, když se ukáže, že tady jde především o Wallisin úhel pohledu. Já tím zklamán tedy rozhodně nejsem, ba naopak. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (12)
- Nejedná se o první hereckou spolupráci Abbie Cornish a Oscara Isaaca. V tomtéž roce si společně zahráli již ve filmu Sucker Punch (2011). (mihran)
- Scénář k filmu napsali Madonna a Alek Keshishian, režisér legendárního snímku S Madonnou v posteli (1991). (mihran)
Reklama