VOD (4)
Obsahy(1)
V červenci 2007 se vydala tříčlenná expedice trabantem Hedvábnou stezkou do pouští střední Asie. Na tachometru malého žlutého trabanta se otáčí patnáctý tisící kilometr. Pod jeho koly zmizela polovina Evropy i většina států střední Asie. Po šesti týdnech strávených v jeho nerozměrných útrobách společně projeli Dan Přibáň, Vladislav Růžička a Jan Martin Kozel střední Evropu, Balkán, Turecko, Írán a Turkmenistán, aby se v uzbeckém Samarkandu jejich cesta opět zlomila na západ a přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu je dovedla domů. (Doc Alliance Films)
(více)Recenze (116)
Skvělý začátek zajímavého projektu a vlastně i takové životní cesty. Na tomhle dokumentu je opravdu jen trochu vidět, jak krásná místa na světě pořád ještě existují, ale i tak jsou zde záběry a informace, které stojí rozhodně za to. Je zde hlavně dost z toho, kudy se cestovalo a jak to šlo, jaké byly problémy, ale to nevadí, přece jen je to hodně o trabantu. Ty novější díly jsou ale mnohem promakanější. ()
Těch 57 min. filmu je na tak dlouhou cestu žalostně málo....neživotný, špatně sestříhaný dokument, nebo kluci prostě na natáčení kašlali a jen bezduše polykali kilometry .... Škoda, myslela jsem, že by trabant mohl strčit do kapsy i to známé putování Ewana Mc Gregora a jeho kamaráda na motorkách, ale tohle je skutečně, z tak zajímavé cesty, bída. Rozhodně je neuvěřitelné, že se tam vůbec vešli.... ()
Námet na cestu je to zaujímavý, ale je vidieť, že ide o prvú cestu a prvý dokument. Nevýhodou je aj to, že sa išlo iba s jedným autom a preto chýbajú dynamickejšie zábery. Na druhej strane, aj z dokumentárnej stránky je to slabšie, je tam málo stretnutí s domácimi, ktoré tradične oživia každý dokument. 70 % ()
Na Trabanty jsem se dívala tak nějak na přeskáčku, ale první díl jsem viděla naposledy, což je pro projekt samotný škoda, protože u Trabantu Hedvábnou stezkou je citelně znát, že celý tým byl na začátku, nevěděl, do čeho úplně jde... Chyběl mi humor a chyběli mi lidé, se kterými jsme se seznámili na jiných cestách. Zaměření se na země a památky místo na pocity, zážitky, byrokratické naschvály či samotná auta a strasti i radosti, které přinášejí, se mi taky úplně nepozdávalo. Tohle byla taková standardní Cestománie nebo lepší home video. Chválím nápad a uznávám tenhle film jako dílo, které to všechno odstartovalo, ale jako celek za Afrikou a bezkonkurenčním seriálem o Jižní Americe bohužel zaostává. ()
Z dokumentu je hrozně cítit, že natočení nějakých záběrů bylo pro expedici dále než na druhé koleji. Celá výprava byla pro zúčastněné určitě hrozně krásným a nezapomenutelným zážitkem. Diváci jsou však brutálně ochuzeni. Na tento dokument jsem se koukl spíše jako na předskokana na tolik opěvovanou Afriku a posléze i celý svět. Žádný zázrak jsem nečekal a žádný zázrak se ani nedostavil. Když se chce, tak to jde. Tahle výprava hrozně chtěla. Vydat se nejhorším autem přes úseky pokryté pískem a prachem, tam by se objevily problémy i mnohem lepším autům. I to málo, co se chtělo cestovatelům natočit je extrémně zajímavé. Stopáž je naprosto přiměřená. Už i do tak krátké stopáže se dostaly záběry, které by zde být nutně nemusely. K dokumentu má projekt hodně daleko, ale je nezbytné ocenit silné odhodlání a obrovskou odvahu vše podstoupit. Dokonce mi přišlo, že cesta byla jen hodně provizorně naplánovaná a i to málo, co naplánované bylo se stejně nějak zkomplikovalo, takže se vše neslo v rytmu obrovské improvizace. Dávám 3 * a těším se do Afriky. ()
Galerie (25)
Photo © Filmexport
Zajímavosti (4)
- Ve stejném roce, co se vydal Dan Přibáň s trabanty kolem světa, měla stejný nápad skupina mladých německých dobrodruhů, i když jejich záměr byl pomoci kambodžským dětem. Z cesty vznikla kniha „Trabant Trek: Crossing the World in a Plastic Car“ od autora Dana Murdocha. (sator)
- Expedice urazila více než 15 000 kilometrů. (ČSFD)
- Cestovatelský vůz nese typové označení Trabant 601 Universal Combi. Přezdívka vozu byla Egu, což bylo první slovo dcery hlavní postavy snímku Dana Pribáně. (DruidKarel)
Reklama