Reklama

Reklama

Epizody(12)

Obsahy(1)

První česká cestovatelská reality show. Po africké cestě v roce 2009 vyráží cestovatel Dan Přibáň vstříc novým dobrodružstvím po Jižní Americe. Tentokrát se výprava rozšířila na dva trabanty, polský fiat a stařičkou Jawu 250. Mezinárodní posádka složená ze čtyř Čechů, dvou Poláků a jednoho Slováka se řídí heslem: Když se chce, tak to jde! Tento tým snů projel za čtyři měsíce 20 tisíc kilometrů tím nejkrásnějším a nejnáročnějším, co může Jižní Amerika nabídnout. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (153)

jerry12 

všechny recenze uživatele

100%. Špičkově zábavný cestopis, kde kultury jsou tak trochu vedlejším produktem, přičemž hlavní roli tu hrají zážitky a dobrodružství samotných cestovatelů a jejich dopravních prostředků. Sympatická parta lidí, kteří se prostě rozhodli, že dokáží něco, "co nejde". Pravdou je, že o jednotlivých zemích, jejich kulturních specifikách a památkách se tu nedozvíte příliš mnoho, ale energie, síla a humor, kterými je tento cestovatelský klenot nabitý, nemají v cestopiseckém světě precedens. Měl jsem tu čest účastnit se maratonského promítání tohoto seriálu v pražském kině Světozor za přítomnosti Dana Přibáně, a musím říct, že je to člověk na svém místě. Neskutečná jízda, kterou vystihuje geniální citát z plakátu od Charlese Bukowskiho: "Svět patří těm, kdo se neposerou." Egu, Bagu a ostatní byli velkým zážitkem i pro mě jako pouhého diváka. ()

Jinny 

všechny recenze uživatele

Drkotavá cesta pralesem a horami, kde opět není nouze o opravy a drama. Od obligátních otravných úřadníků, kterým všechno dlouho trvá, v jihoamerické díře jménem Guayana po ledovce a čaj na argentinské vojenské základně... visegrádská parta si ty čtyři měsíce očividně užila do posledního kilometru. A i když je to až na druhém místě, vzbuzují chuť navštívit přinejmenším dvě nejhezčí země, kam trabantová parta zavítala - totiž Peru a Chile. ()

Reklama

Untentrauer 

všechny recenze uživatele

Uznávám, že jsou ti lidi šikovní a umí si poradit. Vím, jaká je to dřina. Ale co z toho? Příště přijde jiný člověk co projede svět ve velorexu, nebo se škodovkou 120? Pro mě byli první takoví dobrodruzi Hanzelka a Zikmund, to beru byli první, byla to úplně jiná doba, kde nebylo tak snadné se domluvit, sehnat co potřebovali a v neposlední řadě natankovat...Zkrátka to bylo mnohem těžší, než teď. Tohle je takový Remake a já remaky nemám rád, v případě, že nedokáží překonat originál. Nic mě na tom tedy krom přírody, kam si můžu zajet, nebo si můžu pustit skvělý dokument o té konkrétní zemi nezaujalo. Nic mi to nepřineslo. Nemám prostě potřebu se na to koukat, byť jsem srdcem a duší cestovatel! Takže pokud si chtěli splnit sny, tak fajn, ale takovéhle video z jejich dovolený mě prostě nezajímá. Možná i proto, že jsem to sám zažil....Nejsympatičtější je ten Polák...Jinak je Přibáň protivnej až mě to odrazuje to sledovat. ()

carl.oesch 

všechny recenze uživatele

Dalo by s e o tom psát nebo mluvit hodiny a hodiny a stejně by člověk nepopsal potěšení a radost, kterou přinesl každý díl. Miluji cestopisné filmy, když jsem to ale začal sledovat, napadlo mě srovnat to tak trochu s Top Gearem nebo cestami Hanzelky a Zikmunda. A Dan Přibáň a spol. z toho vycházejí jednoznačně nejlépe. To není ani státní mašinerií a výrobcem podporovaná cesta, kterou režim dokázal ve své době patřičně propagandisticky využít a když užiteční idioti (omlouvám se, ale jiný výraz mně nenapadá....) splnili svoji úlohu a domnívali se, že do "toho" můžou taky mluvit, byli rázně a jednoznačně vykázáni do patřičných zemí, jako v případě Hanzelky a Zikmunda ani to není Top Gear, kde za zdánlivým dobrodružstvím notoricky známého tria stojí obrovský štáb lidí a takřka neomezený rozpočet jedné z nejbohatších televizí světa....Přitom za použitím trabantů i malucha není žádné pozérství, těžko se dají najít trvanlivější a jednodušší auta, která lze opravit na koleně a celkem kdekoliv. To nejsou auta za dvě stě nebo pět set liber....a na konci mně až dojalo, když cestovatelé konstatují, že by pro ně bylo asi levnější auta nechat tam "na konci světa" a vrátit se do Buenos Aires "hromadnou", ale bylo by to stejné, jako dát věrného koně po dlouhé cestě do salámu. A nejvíc mně dostal ten apel, aby si každý zkusil nějaké to dobrodružství, nějakou tu cestu. Vždyť to nemusí být nakonec takhle úžasné a dlouhé dobrodružství, stačí třeba jenom mnohem méně....cestování a poznávání cizích zemí a lidí v nich je totiž jedním z nejvíce obohacujících věcí v životě. A pod pojmem cestovat ale nesmíme chápat let s cestovkou někam, přesun do hotelu a dva organizované fakultativní zájezdy k neprofláklejším pamětihodnostem, ani pobyt v hotelu kdesi na kongresu či obchodním jednání, kde je vrcholnou atrakcí společenská večeře a jedna návštěva na pracovišti partnera.....Takže Danu Přibáňovi a spol. díky a ještě mnoho dalších dobrodružství, o která se s námi jistě rádi podělí. ()

Kosmik 1 

všechny recenze uživatele

Film jsem ještě neviděl, ale dnes dávali v TV první díl této cestovatelské minisérie a to jsem prostě nemohl zmeškat. :) Po skvělé Hedvábné stezce a ještě skvělejší Africe, tu teď máme Jižní Ameriku a první díl docela solidně navnadil. Dan opět hýří vtipem (netuším, kde na ty parádní hlášky chodí) a celá posádka vypadá velice sympaticky. Jak už je ale zvykem, tak ne vše se daří, jak by potřebovali a nastane hned několik úsměvných okamžiků již v počátcích výpravy. Tito pánové a dámy mají můj obrovský obdiv, protože absolvovat takovou šílenost, je opravdu odvaha. Když se Vám "auto" sesype po 100m jízdy (po celkové GO) a máte s ním zvládnout 21k km, tak je odvaha ještě slabé slovo. :) No prostě těším se na další díly, protože tohle bude vážení opravdu jízda! A zase budu sledovat se zatajeným dechem a jen tiše závidět. Prozatím tedy 100% s tím, že kdybych byl nespokojen (což se určitě nestane), tak později upravím. Ale tato posádka je natolik sympatická a už předchozí dokumenty byly natočeny tak elegantně, že to opravdu nehrozí. EDIT 14.6.2014: Po jedenácti dílech hodnocení neměním, jelikož celý miniseriál si udržuje pěkné tempo, je natočen s grácií a mě prostě baví se na to dívat a jen závidět všechny ty zážitky, co museli prožít. 100% ()

Galerie (179)

Zajímavosti (9)

  • Posádka absolvovala celou trasu bez GPS navigace. Orientovali se pouze podle map. (Stanley619)
  • Dan se pokusil na solné pláni dosáhnout rychlostní rekord trabanta, nakonec dosáhli 80 km v hodině a oslavovali to jako rekord. Ve skutečnosti je maximální rychlost trabanta 110 km v hodině. (sator)
  • Přesný stav ujetých kilometrů se zastavil na čísle 20 406. (Stanley619)

Reklama

Reklama