Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (976)

tron 

všechny recenze uživatele

„Koho musím pretiahnuť, aby som sa dostal na Zem?“ V roku 1998 (kedy na Slovensku išla štvorka do kín) som mal 16 a bol som obrovský fanúšik jednotky aj dvojky. Trojka ma síce sklamala, ale napriek tomu som na štvorku vyrazil s nadšením do kina. Viacero vecí treba uznať. Exot Jeunet filmu dodal značne špecifickú "európsku" atmošku, Whedonov scenár obsahuje množstvo originálnych vecí (už spôsob, akým sa vrátila na scénu Ripley + desivá scéna s jej klonmi, perfektný je i nápad ohľadom autonov t.j. robotmi, ktorých vyrobili roboti). Akcie je veľa a miestami je obdivuhodná (myslím, že zatopenú kuchyňu môžeme pokladať za predčasný vrchol celého filmu). Rozhodne treba oceniť aj mimoriadne pestrú galériu postáv, čo je značné zlepšenie v porovnaní s trojkou (mojimi miláčikmi sa stali Perlman, Wincott a Dourdan). V prvej polovici Jeunet ponúka výbornú, tiesnivú atmosféru a po vizuálnej stránke je to lahôdka - obrovská vojenská loď Auriga je niečo úplne iné, než Nostromo a Sulaco. Napriek tomu na mňa v kine čakalo sklamanie, pretože k hore spomenutým kladom treba postaviť tiež absurdne nevydarené finále, Whedonov miestami až príliš z reťaze odtrhnutý a parodický scenár (dychová skúška, Otec), viacero megaotravných postáv a čudných hereckých výkonov (J.E. Freeman, Winona Ryder, Dan Hedaya), z Votrelcov už nejde strach, síce dobre vyzerajú, ale tentokrát sú skôr štatistami. Akcia je väčšinou super, ale práveže sa do ničoho, čo sa volá Votrelec, nehodí. Vinou toho sa štvorka bohužiaľ zaradila do série konkurenčných, vysokorozpočtových hitov roka 1997, ktoré boli očakávané a nakoniec sklamali (Jurský park 2, Nebezpečná rýchlosť 2). Z legendárnych alienov sa v tomto filme stali tupé, tajomstva zbavené, trikové zvieratá, slúžiace iba ako výplň akčných scén. Posledná polhodina je potom vyložene mizerná. Kino Považan NMnV 1998 ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Celá série je imho nejlepší sc-fi hororovou sérií všech dob. Každý díl natočil jiný režisér, což je jedině dobře neboť každý dodal svému filmu určitý look. Scott to celé nejenom začal, on natočil vynikající sci-fi horor s neopakovatelnou atmosférou, Cameron zopakoval vše dobré z jedničky a navrch přidal akci a jednu z nejlepších skupin mariňáků, Fincher zase natočil depresivní thriller s pocitem beznaděje a strachu o vlastní přežití byť jen jediné noci. Jeunet natočil moderní sci-fi, toho hororu už tolik ne. Vetřelci jsou dokonalí (hlavně ve vodě, mňam), Ellen by se hodila k mariňákům z dvojky do týmu, Ron Perlman hláškuje jak o život (Země...taková díra) a navíc je tu oku lahodící android(ka) ;) ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

Napoprvé jsem na čtyřku Aliena zamířila do kina a odcházela z něj s výrazem tváře, co by se dal charakterizovat jako "kousnutí do nezralého citrónu". Patláma, matláma, paprťála - přišlo mi to jako divný guláš, do kterého scénárista najebal přemíru vzájemně nepadnoucích ingrediencí a když došlo koření, tak do toho ještě trochu naflusal. No, salmonelóza hovnóza z toho nebyla, ovšem nepochutnala jsem si. Reprízu v TV jsem dala z nudy o několik let později a napodruhé už mi to nepřišlo tak slabé, vlastně jsem se chvílemi i dobře bavila... a někdy taky ne. S hodnocením zamířím k čerstvějšímu dojmu a nastřílím filmu 70%. Dobrého scifka je prostě málo, fanoušek tohoto žánru holt musí být shovívavý: nemusí hned pršet, stačí když kape kyselina. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Ne, tohle ne. Absolutní zklamání. Jedinou hvězdičku dávám za zajímavé výtvarné ztvárnění lodí. Jinak je to trapné. Kdyby nešlo o vetřelce s velkým V možná bych přihmouřil oči, ale Jeunet vůbec nevyužil potenciál skrývající se v příbězích o vetřelcích. Jindy skvělá Sigourney zde předvádí ubohý herecký výkon a ukazuje nám spíš trapnou karikaturu Ripleyové. Totální úpadek této série. Napětí...0, Dobré akce...0. Fuj. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Vetřelec bez vetřelce. Ve všech předchozích filmech bylo ústřední monstrum tajemným, těžko přemožitelným a za všech okolností facinujícím bastardem s nejasným původem. Ve Vzkříšení degradovalo do laboratorního zvířátka, které uteče a začne dělat bordel, přičemž je často stavěno do pozice, v níž ho může některá z hláškujících postav cool způsobem zlikvidovat. Respekt z brutálního monstra na nule, strach jakbysmet. Zbytek filmu docela OK - v sérii už tradiční změna na režisérské sesli opět pomohla k úplně jiné atmosféře, díky níž se divák snadno vžije do světa zatuchlých lodí pašeráků a zlotřilých vědátorů Společnosti. Herecké obsazení super, závěr v rozpacích. Scéna v zatopené kuchyni famózně vygradovaná. V sérii si tenhle díl zaslouží přízvisko "svérázné béčko". ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Natáčelo se od 18. listopadu 1996 do 24. dubna 1997. (Varan)
  • Celosvětová premiéra proběhla 6. listopadu 1997 v Paříži. (Varan)

Reklama

Reklama