Reklama

Reklama

Roger Greenberg je ztělesněním „pana zbytečného", inteligentního čtyřicátníka, který žije ve snech zpackaného života a věčného nicnedělání. Kdysi opustil slibně se rozjíždějící rockovou kapelu a odjel do New Yorku za „kariérou" pokrývače a současným psychickým zhroucením. Po letech se vrací do L.A., aby pohlídal dům úspěšného bratra, a v setkání s bratrovou osobní asistentkou Florence se možná skrývá i sebekritické prozření. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (73)

Helmutek 

všechny recenze uživatele

"Mám rád starý věci. Jednou mi cvokař řekl, že mám problém s žitím v přítomnosti, takže setrvávám v minulosti, protože se cítím, jako kdyby nikdy ani nežil." Greenberg se může zdát jako běžnej romatntickej film (jak očividně mnohejm zde připadá), ale pro mě je naopak vyjímečnej. Baumbach vypráví o dvou nezajímavejch, nefilmovejch, neefektních lidech a jejich vztahu - Stiller je zahořklej, notorickej kverulant a stěžovač, potížista, cholerik, neempatickej sobec, žárlivec a člověk neschopnej praktickýho života tady a teď; a Greta je zas nádhernym příkladem opaku sexy filmový ženský s nějakym atraktivnim bonusem - je prostě normální; jako kdyby to byla naše sousedka, spolužačka... Ale mně tenhle přístup neuvěřitelně baví a fakt se mnou hejbe; opravdu neznám jiný filmy, který by se v mejch očích točily kolem tak "banálních", ale přesto pro mě aktuálních problémů. Kolem tak normálních a filmově "nezajímavejch" fóbií, strachů, záseků ("Tohle byla ta nejhorší historka, co jsem kdy slyšel. Jdu, čau.") - takže to jsou právě tyhle Baumbachovy mikrovztahový filmy, u kterejch snad poprvý v životě mám pocit, že by mluvily o opravdovskym a skutečnym životě tak, jak ho znám třeba i já. Takový množství postřehů, na který ve filmu (ale nejen tomhle) přijde řeč, to by podle mě uneslo x dalších filmů nebo námětů... Jenže Baumbach se na tom nijak neotáčí - dialog proběhne, myšlenka uplyne, hádka skončí a film, život i vztah jede dál. ("Kolikrát ještě tohle budu muset zažívat? Mě už to nebaví! V tuhle dobu bych měl bejt s rozvedenou 38 letou ženskou od dětí s nízkejma nárokama - já už tohle nechci řešit, kolikrát si tim ještě budu muset projít?") On i ona, Stiller i Gerwig, hledaj sami sebe i cestu k tomu druhýmu - nevěděj, jak na to jít, nejsou si jistý, jestli to vlastně chtěj, nikam a k nikomu nepatřej - a mě tohle jejich (ze Stillerovy strany občas až aspergerovský) sbližování se neuvěřitelně táhlo. Líbilo se mi i to (a připomnělo mi to While We Were Young), jak na konci udělal Stiller přesně ten americky filmovej průlom, kterej možná každej trochu čekal a kterýmu fandil (párty s mladejma, cool rozhodnutí jet s nima do Austrálie...) - aby si to ale zase zpátky sedlo na prdel s tim, že tohle ale on přece neni. On už neni mladej a mezi mladý nepatří, on neni bezprostřední, nechová se impulzivně, ale právě takovejhle on prostě je a jen takhle může začít bejt autentickej - i když to znamená, že o ten jeho osud se žádný scénáristi nejspíš prát nebudou. A všechno podtrhává (zase) skvělá hudba. Za mě jednoznačně mezi 4 a 5*. Hurt people hurt people. ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Existenciální drama, řešící otázky nezaměstnanosti a bezstarostného života bez práce. Greenberg rozhodně není novým Lesterem, na jeho obranu je však nutno podotknout, že se o to ani nesnaží, i když mnoho diváků tvrdí opak. Ben Stiller si s vážnou rolí poradil bez sebemenších potíží (stejně jako jeho kolegové v podobných rolích - Jim Carrey, Will Ferrell...), škoda že všechno tohle musím psát ke zhola průměrnému filmu, který krom vážného Stillera nenabídne vůbec nic. Ben se do své role ponořil překvapivě hluboko, shodil kvůli ní až nezdravé množství váhy, ale není mu to moc platné. Pokud by si měl člověk film pro něco pamatovat, tak právě pro Bena Stillera. Jenomže na Greenberga se vzpomínat nebude. Tentokrát americký nezávislý film šlápnul vedle. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ben Stiller se trošku uklidnil a v tomhle filmu si zahrál brutálního suchara, kterej ke konci trošku ožije a s ním ožije i celý film. Nicméně musím říct, že tohle americký nezávislý drámo mě docela bavilo. Postavy byly zajímavý, děj docela ubíhal a ke konci se to i docela slušně rozjelo. U Bena Stillera je tenhle komorní film ale spíš překvapením, protože na ně nejsem moc zvyklej. Buď to jsou komedie, někdy dobrý, jindy horší, ale tohle je regulérní příběh ze života. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Nevtipná nezávislá komedie, při které jsem se zasmál přesně jednou (když přišlo na jejich první skoro-sex). Párkrát navíc jsem se usmál, ale usmání není zasmání a ke komedii patří zasmání a ne usmání, ne? Roger Greenberg je sice zajimavá divná postavička s divným chováním, divným myšlením a divnejma kecama a Ben Stiller tomu docela sedí, ale nějakej větší zážitek mě během tohohle filmu nepotkal. Právě naopak - tak nějak to skončilo, zničehonic, a mě to vůbec nevadilo. Greta Gerwig celkem sympaťačka a nezastírám, že trocha té nahoty bylo plus. Ale jinak to byla spíš nuda, hraničící skoro až s odpadem... ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Roger Greenberg je ve svý bizarnosti úchvatná postava. Ano, i on je, ač línej jak veš, věčně ve vzpomínkách na rádobyzašlouslávu, partnerky, co si ho nepamatují, a kamarády, co nikdy neměl, pevně sám sebou. Dychtí po životě, ale jistotu vidí v "teď zrovna nic". Jak na první pohled působí zoufale, tak na druhý půvabně (stejně jako Ben), jak tuší, ale neví, jak se bojí, jak si dodává odvahu a zas jí odhazuje. Přese všechno ale dává nemocnému psovi pravidelně a prefikaně prášky a nezapomene, kde má koho vyzvednout. Moje sklenka s jednouzačas bublinkama (a podiv nad tou bídou = 51%?). ()

Galerie (43)

Zajímavosti (2)

  • V 51. minúte, keď sa Roger (Ben Stiller) prechádza po ulici, je v pozadí možné vidieť vo výklade dva vzácne nemecké automobily Gumpert Apollo. (Real Tom Hardy)
  • Představitelka Beth (Jennifer Jason Leigh) se spolu s režisérem podílela na psaní příběhu, podle kterého byl později připraven scénář. (ČSFD)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno