Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Mia Farrow, Alec Baldwin, Blythe Danner, Judy Davis, William Hurt, Joe Mantegna, June Squibb, Bernadette Peters, Cybill Shepherd, Gwen Verdon, Patrick O'Neal (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tímto snímkem z roku 1990 dokazuje scenárista a režisér Woody Allen, že mu nejen nejsou cizí nejjemnější záchvěvy ženské psychiky, ale že se v ní také dokonale vyzná. Hrdinkou jeho melancholické komedie o lásce a skrytých touhách je totiž půvabná a bohatá pětatřicátnice Alice Tateová, která až doposud vede velmi spokojený a spořádaný život. Únava, bolesti a celková nespokojenost přivedou jednoho dne půvabnou ženu až k čínskému lékaři Yangovi, jenž se zabývá alternativní léčbou, využíváním akupunktury a bylinek připravených podle starodávných receptů. Alice, unavená neměnnými povinnostmi matky tří dětí a manželky "na úrovni", přitom netuší, jaké výsledky neobvyklá léčba přinese. Jedno je ale jisté, v jejím životě se náhle začínají dít velmi podivné věci. Najednou se cítí mnohem uvolněnější, to, co vnímala jako ustálené, se bortí a věci nahlas nikdy nevyřčené se jí splní? Příběh, zachycující jistý přelom či krizi v dávno zaběhnutém stereotypu vzorné matky a manželky, natočil Woody Allen opět s humorným nadhledem a vtipem, ačkoliv v tomto snímku poněkud umírněnějším. Do hlavní role obsadil svoji tehdejší životní partnerku Miu Farrowovou, tím však výčet hvězd nekončí. Po jejím boku si zahrál i William Hurt (Doug Tate) či Alec Baldwin (v úloze Eda). (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (73)
Zvláštní kombinace vztahových filmů typu "Hana a její sestry" s bláznivou komedií, jako je například "Prokletí žlutozeleného škorpiona". A musím říct, že ta kombinace bezvadně funguje. Samozřejmě to není nic vysloveně dechberoucího, spíš jen taková jednohubka, ale "jednohubka" skutečně dobrá... Celkový dojem:80% ()
Woody Allen sa opäť trošku sekol. Len málokedy ma dokážu nadchnúť príbehy znudených žien v domácnosti (Hodiny a ostatné jemu podobné klenoty do tohto tvrdenia nespadajú), ktoré si po dvadsiatich rokoch s vráskami na čele zázrakom uvedomia, že svojho manžela vlastne nikdy nemilovali, bohatstvo im je nanič a od základu možnosť zmeniť svoj život bez ohľadu na to, čo ich čaká niekde inde, považujú za jedinú východiskovú cestu. Nemám rada Miu Farrow a bohužiaľ, mi liezla na nervy. 3* za romantickú jazzovú hudbu, pár vtipných momentov, neviditeľnosť a najmä za mŕtveho ducha-milenca v podaní Aleca Baldwina. Ten bol geniálny. ()
Kouzelné. Hmm, skoro by se to mohlo jmenovat Zázrakem uzdravená. :-)) Nestává se mi často, aby mě tolik od začátku do konce bavil vyloženě ženský film, věnovaný v první řadě publiku něžného pohlaví, a za sebe ani nemůžu zhodnotit, nakolik skutečně Allen rozumí ženské psychice včetně její nejtajemnějších zákoutí, jak to popisuje oficiální distributor. Ale já věřím, že ano, a při dobrém filmu mi stačí vnímat, že Woody určitě rozumí minimálně tomu, jak vypadá dobrý scénář, jak vést příběh, postavy a jednotlivé motivy tak, aby upoutaly, napínaly, bavily a že má šťastnou ruku na obsazení hlavních rolí. Mia Farrow je zde krásně milým stvořením, prožívající v duší své hrdinky zamilovanost i otrávení z denní rutiny a napůl pohaslého manželství, okouzlení střídající se ze zklamáním a neustálým váháním... až do překvapivého konce, který mi připadal trochu náhle odbitý, ale zároveň i přes to drobné zklamání mě tím vyústěním dokázal potěšit a svým pojetím (s komentářem pavlačových drben v pozadí) připadal i dost vtipný. Woody Allen jako autorský režisér má ve své tvorbě pestrou řádkou různých specialitek a jednou z nich jsou rozhodně i komorní vztahové komedie s výrazným fantastickým prvkem, před Alice to byla Purpurová růže z Káhiry, později Půlnoc v Paříži... aneb ze všedního a pomalu fádně vypadajícího života poznáváme náhle prostřednictvím jednoduchého kouzla úplně jinou dimenzu tohoto světa kolem, aniž bychom ho opustili. Což platí nejen pro hlavní postavu, ale prakticky i pro diváka během sledování těchto Allenových filmů, pokud je naladěn na stejnou vlnu. Velmi se mi líbila i umělecká stránka, pokud jde o sehrání fantaskních flashbacků nebo některé výtvarně stylizované záběry, třeba dialog s loučením nasnímaný se sileuty obou postav před obrazem s palmou a mořem. [80%] ()
Když jsem od hlasatelky slyšel, že se "Allen umí vcítit do nejniternějších pocitů ženy," bral jsem to jako frázi, něco jako pojem "televizní trvalka." To bych ovšem podobný případ ženy nesměl mít ve svém blízkém okolí. Je to opravdu PŘESNÉ. Pokud jde o Woodyho dramatickou tvorbu, nebál bych se já použít (a už jsem to několikrát udělal) termín "jako ze života," třeba i u snímků, které jsem neviděl, protože bych měl opravdovou jistotu, že tomu tak je. A dál? Nějaké to nadpřirozeno (které mě opravdu překvapilo a příběhu dodalo šťávu), troška intrik a popisy pocitů, klasicky se chovající muži a ženy, které vezmou život do vlastních rukou. Trošku pikantní je, že závěr filmu připomíná opravdový konec Mii Farrow :-) ()
Allenův příběh o hledání ekvilibria ve světě „pro samé pohodlí nepohodlném“ je dokonale propracován, sycen rozmanitě působícími náladami New Yorku (umocněnými - jako vždy - vhodně volenou jazzovou hudbou) a opět psychologicky a emočně hluboký. Mia Farrow je v roli Alice (Alenky, jejímž zrcadlem je ordinace čínského lékaře, vnášejícího kouzla do všednodenního velkoměsta, které se tak proměňuje ve skutečnou říši divů, tj. nových emocí, zkušeností a prožitků) doslova strhující: v jejím podání se hrdinčin vtip a sebeironie spojuje s hloubkou jejích prožitků bezešvě a obraz její osobnosti je věrohodný, uvěřitelný. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (5)
- Film, který Alice (Mia Farrow) a Joe (Joe Mantegna) sledují v kině, je Příběh z Filadelfie (1940). (Mr. Lobo)
- Malou roli si ve filmu zahrála Sean Young. Scéna však byla vystřižena. (Terva)
- Natáčení probíhalo v New Yorku na Manhattanu v místní Zoo, v převážné většině v restauracích a obchodech na Madisonské ulici. (Terva)
Reklama