Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nová televízna adaptácia legendárneho románu Dracula o transylvánskom upírovi spisovateľa Brama Stokera nakrútená pre BBC. Zaoberá sa aj otázkami korupcie, či sexuality v dobách útlaku viktoriánskeho Anglicka. Rumusnkého grófa, známeho ako Drakula, pozve do Londýna mladý lord Arthur Holmwood, ktorý by sa mal ženiť. Jeho snúbenica Lucy však nevie, že trpí syfilisom. Arthur vkladá svoju nádej do grófa Drakulu, dúfa, že on ho vylieči. Drakula má totiž mimoriadne schopnosti. Lenže Arthur nevie, že jeho schopnosti súvisia s tým, že Drakula je vampír. Arthur čoskoro zistí, že sa zmýlil, ale to už gróf nakazí všetkých okolo seba. Ibaže nerátal s tým, že mladý lord si prizve na pomoc odborníka na vampírov - profesora Abrahama Van Helsinga... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (15)

curunir 

všechny recenze uživatele

Veľmi čudná adaptácia slávneho upírskeho príbehu, ktorá miestami značne okate kopíruje zábery zo slávnejšej Coppolovej verzie. Zrejme najväčším záporom je jeho zvláštne podanie, snažiace sa na diváka klásť dojem, že príbeh dôverne pozná a všetky súvislosti sú mu dobre známe. V mnohom s tým súvisí aj šialený strih, kedy sa mi naozaj zdalo ako keby strihač pri svojej práci naozaj na niečom ,,fičal". Pochválil by som však make-up, vďaka ktorému vyzerá Marc Warren vo svojej pôvodnej podobe starého Drakulu naozaj odpudivo, i keď mladá tvár herca je predsa len badateľná. Vo výsledku sa dá teda povedať, že filmu úplne chýba atmosféra. Síce sa snažil o hrôzu i o vášeň, doplatil však na svoje televízne korene. 2* dávam zato, že sa nejednalo o vyslovenú blbosť s akým-takým príbehom. ()

Korra 

všechny recenze uživatele

Zapomeňte na Oldmana. Tehle Drákula je zlý a nemá výčitky svědomí. Je celkem okouzlující a přitažlivý, ale tak nějak cítíte, že pod tou atraktivní slupkou nejsou žádné city. Chybí vám romance mezi Drakulou a Minou? Ale no tak... Toto zpracování se sice dějově v lecčems odchyluje od Stokerova románu, ale zase ho neprzní takovým způsobem, jako Copollovo dílo. Nápad se syfilis se mi líbí; potřeba krve - ať už z důvodu uzdravení nebo potravy - je spojovacím článkem jednání hlavních postav. ()

Reklama

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Přemýšlela jsem, jaké kousky vlastně hodnotím třemi hvězdičkami... Odpověď? Ty, s nimiž si tak nějak nevím rady. Nenaštvaly mě, ale ani mě nenadchly a nic mi nedaly. Bohužel, tohle je právě jeden z nich. Film to nebyl špatný, moji oblíbení herci (Dan, Sophia a Poirot) se snažili, seč jim síly stačily, ale filmu nestačilo ani to. Některé záběry vskutku zajímavé (hm, dát si to před spaním asi nebyl úplně nejlepší nápad), a staršího a slavnějšího předchůdce opravdu nekopírovaly, ale celkově to bylo jakési nedotažené, tak, i když nápad příjezdu Vlada Draculy do Anglie byl rozhodně zajímavý a neotřelý a ačkoli jinde miluju otevřené konce jako rozuzlení, tady mě spíše zaskočil. Nebo si prostě myslete, že jsem udělila za každého z mých oblíbených herců, kvůli nimž jsem se to odhodlala zhlédnout po jedné hvězdičce... (Nejpravděpodobněji je to ale jako obvykle 2 za film a jedna za Dana... :-)) ()

UncleG 

všechny recenze uživatele

Taková běžná televizní demence s poněkud křečovitou snahou o originální podání Stokerova krvosaje. Nevadili mi herci, kteří (snad až na Mínu v podání Štefky Leonidasů) typově neodpovídali dosavadním zaběhnutým představám... a docela s povděkem jsem uvítal i prvotní snahu o netradiční výklad látky. Jenže ono to "obohacování" literární klasiky o invenci televizních pisálků zhruba od půlky filmu šeredně skřípe, pak se na několika místech zadrhne, zaškytne a vrcholí takovým nějakým narychlo upatlaným závěrem. A jestliže se tedy v prvních 40 minutách dá mluvit o snaze přijít s novou myšlenkou, pak zbytek filmu je už jen o neschopnosti tu myšlenku jakkoli rozvést. Další atributy už jen ve zkratce: Akce příšerná, Napětí nulové. ()

klima777 

všechny recenze uživatele

Popravdě řečeno, tohle zpracování Drákuly mi vůbec nepřipadá tak katastrofální, jak by mohlo naznačovat zdejší hodnocení. My, co jsme zvládli knihu víme, že je velmi odtažitá a pro dnešního čtenáře trošku zdlouhavá. Což ovšem vůbec neznamená špatná! Někteří literární kritici zastávají názor, že původní Dracula má být metaforou prudce se rozvíjející industriální společnosti, jež bez milosti vysaje každého lidského jedince. Nevím. Každopádně ona milostná linka, kterou rozpracoval Coppola, úplně chybí (stejně jako motiv vzájemné závislosti upíra a jeho oběti). V Drákulově polibku je valašský vojvoda dostatečně slizký (žel, nikoli majestátní a děsivý); motiv syfilidy a manželství, jež nebylo konzumováno by mohl být narážkou na bigotní viktoriánské mravy a pokrytectví obecně. Van Helsing vystrašený jako malé zvířátko je hodně netradiční a zajímavý. Co se týče dnes oblíbených oduševnělých a niterně rozervaných upírů (zcela odlišných od Stokerovy představy i představy Billa Eaglese), patrně nejlepším dílkem na toto téma je (IMHO) Martinův román Fevre Dream (česky: Sen Okerwee). P. S. Zdá se mi to, nebo Holmwooda nechal režisér zemřít 2x (poprvé zlomený vaz místo slíbeného čištění krve v rámci okultní seance; podruhé utržená hlava v "konečném" zúčtování s Drákulou)? A Holmwoodův výrok o Slovanovi má být ukázkou panské přezíravosti nebo scénáristovy nedovzdělanosti (předpokládám, že neměl na mysli užití staroslověnštiny jako liturgického jazyka)? 2,7 hvězdičky ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno