Režie:
Fabrice du WelzScénář:
Fabrice du WelzKamera:
Benoît DebieHudba:
François-Eudes ChanfraultHrají:
Emmanuelle Béart, Rufus Sewell, Julie Dreyfus, Josse De Pauw, Apisit Opasaimlikit, Amporn Pankratok, Petch Osathanugrah, Teerawat Mulvilai (více)Obsahy(2)
Neschopni akceptovat ztrátu svého syna v katastrofickém Tsunami v roce 2005, Jeanne a Paul zůstávají žít v Thajsku. Jeanne, upnutá k faktu, že tělo jejich syna nikdy neobjevili, utvrzuje sama sebe, že jejich syn byl po katastrofě unesen překupníky drog a stále žije. Paul je skeptický, ale nemá sílu sebrat své ženě poslední naději. Oba se vydávají na hrozivou cestu tropickou džunglí ovládnutou piráty - ve své paranoie objevují nadpřirozenou říši, kde mrtví nejsou nikdy skutečně mrtví a kde se noční můry a posedlost protínají s hrůzostrašnou realitou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (148)
No tak tohle na mě bylo asi až moc psycho. Po herecké stránce nemám co vytknout. Emmanuelle Béart byla naprosto fantastická a její výkon by mohl sloužit jako vyučovací pomůcka pro začínající herce. S Rufusem Sewellem jsem taky neměl problém. A ten nebyl ani v atmosféře, protože barmská džungle byla tísnivým a nepříjemným prostředím. Jenže to nemělo nějakou nosnou kostru, pokud nepočítám základy, jímž bylo hledání dítěte, a většina sekvencí, byť byly některé povedené, tu ležela bez ladu a skladu. Možná že kdybych se nadopoval nějakou chemií, viděl bych to jinak, ale takhle je pro mě 40% maximum. ()
Když někdo umře hroznou smrtí, jeho duch je zmatený. Neví kam jít a co dělat. Tak se začne zlobit a stane se z něj VINYAN..... Asi takhle: do Barmy bych lidi posílal spíš než do prdele (za název dvd ,,Dobyvatelé barmské džungle" bych tam poslal distributora). A jestli tam existuje obchod s dětmi, tak to nikoho nepřekvapí. Nač to dramatizovat: Od vesnice k vesnici s trochou jídla a balíkem peněz vyráží manželé Bellmerovi hledat svého chlapce. Občas se chovají jako zoufalci, častěji jako magoři (spíš ona), ale chápu, že smířit se s realitou není snadný. Po 60ti minutách se ocitáme v džungli plné halucinací a dětí a já si připadám divně, že se u mě v obýváku ještě nikdo neobjevil. Asi málo houbiček.... Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Chystáte se na romantickou ,,dovču“ do Barmy. 2.) Chci vidět co nastane, když Barmský průvodce řekne: ,,žádný problém“. 3.) Nevěřím, že je lepší mít ženu doma na řetězu než volnou v džungli. 4.) Ztratil jsem tištěný Barmský katalog dětí. 6.) Zbožňuji všechny variace na Trierova Antichrista. PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Tady někdo dával dobrý pozor u Lynche a naučil se od něj třeba tísnivému dunění ve zvuku, malování rtěnkou na obličej v soustředných kruzích nebo zneklidňujícím abstraktním obrázkům na úvod; bohužel úplně nepochytil, jak tyhle atrakce poskládat, aby člověk za každou z nich nutkavě viděl skrytý smysl, který stojí za objevování – bohužel, protože ty symbolické hrátky mj. s děsivou stránkou ženské/mateřské energie a mužskou/otcovskou nejistotou a neurčitou vinou nejsou vůbec marné. Baví mě zvažovat možné interpretace věty „you let him go“, k přemýšlení mě ponouká i situace, kdy chlap <SPOILER>své ženě čestně zachovává věrnost a současně se jí nečestně násilnicky zmocňuje</SPOILER>, a takových štěpných momentů/rovin je tam povícero. Jenže taky dost věcí, které nejsem schopný číst jinak než jako vatu. Lepší trojka. ()
Mohl by mi někdo prosím vysvětlit, co konkrétně v tomto snímku mělo zastávat ten "hororový" prvek? Já si totiž žádného nevšimla. Vinyan má podivný a nezáživný příběh, v němž se po celou dobu neděje téměř nic. Realita se zde prolíná se sny a představami, což má zřejmě v divákovi vzbudit obavy a neklid. Ve mně to vzbudilo pouze narůstající nezájem a nudu. To nejdramatičtější se odehraje hned v úvodu a jedná se o samotné úvodní titulky. Tím je zřejmě ona "hororová" část kompletně vybrána a zbytek, co na Vás bude v Barmské džungli čekat, je jen monotónnost, šeď a nuda. Pokud Vám však k navození strachu a pocitů hrůzy stačí pár psychadelických vizí a skupina pralesních dětí s obličeji nalíčenými na bílo, Vinyan se Vám jistě postará o napjaté chvilky. ()
Děsivá exotická pouť rodičů za hledáním jejich ztraceného syna při tsunami v roce 2005, kde matka – ač otec poměrně skeptický – stále doufá v jeho nalezení. Je totiž možné, že jej unesli překupníci drog. Vinyan je psychedelické drama, v němž mnohdy netušíte, co je reálné a co surreálné či halucinace, co je pouze metafora, co je zkratka. ~ /dále možné spoilery/ Bloudění barmskou džunglí připodobňuje zmatek v mysli ženy po ztrátě svého syna a jeho neopodstatněné hledání a dožadování se ho, ačkoli je dávno mrtvý. Nějaké / jakékoliv dítě vs. to pravé dítě, jejich dítě, dítě, které hledají. Obě navzájem se vylučující entity však ještě prohlubují beznaděj a bezvýchodnost. ~ Benoît Debie za kamerou odvádí opět skvělou práci. Oceňuji vizuální stránku i zvuk, které zdařile vystihují / definují stále se horšící stavy ženy, její úpornou iracionální snahu najít dávno ztracené. ~ Tento koprodukční snímek pojednává (mimo jiné!) o ztrátě syna, potažmo o ztrátě rozumu. O psychologickém rozkladu člověka a jeho racionality. O neschopnosti akceptování ztráty blízkého. O cestě z civilizace do džungle, ze známého do neznámého, z jistoty do černé díry… Tematická podobnost s Trierovým Antikristem. ~ ~ Když někdo zemře, zahyne jen jeho část. Duše zůstane zmatená. Ovládne ji hněv. Stane se z ní vinyan. ()
Reklama