Reklama

Reklama

Vinyan

  • Česko Dobyvatelé barmské džungle (více)
Trailer

Neschopni akceptovat ztrátu svého syna v katastrofickém Tsunami v roce 2005, Jeanne a Paul zůstávají žít v Thajsku. Jeanne, upnutá k faktu, že tělo jejich syna nikdy neobjevili, utvrzuje sama sebe, že jejich syn byl po katastrofě unesen překupníky drog a stále žije. Paul je skeptický, ale nemá sílu sebrat své ženě poslední naději. Oba se vydávají na hrozivou cestu tropickou džunglí ovládnutou piráty - ve své paranoie objevují nadpřirozenou říši, kde mrtví nejsou nikdy skutečně mrtví a kde se noční můry a posedlost protínají s hrůzostrašnou realitou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (148)

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Uf, to nebyla právě lákavá pozvánka na exotickou dovolenou, ale postapokalyptická cesta do zatracení, plná obav, byť přebíjených vědomím, že není víc, co ztratit... Možná jsem dosud neviděla ohavnější děti, strašidelnější přírodu a odpornější počasí ve slušně předvedeném rodičovském psychu a myslím, že už mě nebude mrzet, až místo jihoasijského letoviska budu trávit dovolenou někde na kačáku, kde místo tsunami a jiných pohrom hrozí maximálně salmonela. ()

tnp101 

všechny recenze uživatele

Hodnotit tento snímek podle zaběhlých kritérií není zrovna to, co by diváka na případné zhlédnutí nějak značně nalákalo. Jde tu především o velmi zvláštní pojetí. Děj, dáli se mu vůbec tak říkat, je minimalistický. Naproti jsem se za celých těch 90 minut víceméně nenudil, což je na film, odehrávající se převážnou část stopáže v džungli, v níž se téměř nic neděje, úctyhodný výkon. Co se dá označit za hnací motor, jsou bezesporu herci, minimálně ústřední dvojice. Dalším pozitivním aspektem je atmosféra a její postupný spád, kde snímek přímo exceluje. S čím bude mít většina lidí značný problém, je těžko uchopitelný konec, o němž ale vlastně film nakonec vůbec není. Pokud hledáte netradiční psychothriller (ne horor), toto je jistě zajímavá volba. Nemohu však slíbit, že od něj nebudete odcházet zklamaní. RECENZE ČESKÉHO BLU-RAY: „Blu-ray edice“ na nás vytasila další ze svých levných vysokodefiničních titulů. Tentokrát se jedná o zajímavý psychologický thriller, který sice nemusí sednout každému, ale po silně podprůměrném „Far Cry“ se bezesporu jedná o značně lákavější titul. Po vložení disku nás již tradičně čekají ukázky na snímky, které si budeme v krátké budoucnosti moci do naší HD filmotéky pořídit. Tentokrát se jedná o „Zabijáci z Westbricku“ a „Ztraceni na moři“. Následuje tradiční minimalistická hlavní nabídka se základním výběrem jazykového nastavení. Teď přejděme k obrazové kvalitě. Prvním lehkým zklamáním je distributorem nerespektovaný původní poměr stran. Na disku se nenachází originální 2,35:1, ale ořezaný 1,85:1 (laicky řečeno celoobrazový 16:9). Dalším značným problémem je kvalita zdrojového materiálu. Kvůli ní obraz značně ztrácí ostrost a s ní související množství detailů a hodně značný je také šum doprovázený hrubým zrnem. Barvy také nepatří mezi něco úžasného. Mají značně vybledlý charakter a nezachrání je ani víceméně průměrná až podprůměrná nekonzistentní černá. Kontrast se různorodě mění a možná až nevábně vypadají především scény doprovázené kouřem, či mlhou. On obraz z diváckého hlediska není vyloženě špatný, jedná se především o tvůrčí záměr a zážitek z filmu silně podporuje, jen není vůbec stavěný pro HD prezentaci. Samotný přepis tentokrát netrpí viditelnou kompresí - alespoň jsem si toho přes tu hromadu „nečistoty“ na první pohled nevšiml. České titulky zůstávají beze změny, tedy zbytečně velké. Zvuk je v originální i české stopě zastoupen již tradičně ve formě DD 5.1 a věnovat se nyní budu první jmenované, tedy anglické. Ta se poslouchá lépe, než se na obraz kouká. Nechybí prostorovost i docela hodně detailů (resp. ruchů okolí v tišších místech i množství zvukových vrstev v hlasitých). Stopa se nebojí agresivně využívat subwoofer, je tedy docela úderná a hlasitost dialogů (pokud nebudu započítávat občasné záměrné redukce jejich hlasitosti) je také uspokojivá, což platí i o jejich čistotě. Zážitek z filmu jednoduše podporuje, což je asi to nejhlavnější. Česká stopa není tolik úderná, lehce redukovaná je i prostorovost, spolu s množstvím detailů a dabing, přestože je relativně kvalitní, nenabídne takový filmový zážitek, jako stopa originální. Bonusy samozřejmě nehledejte. Doporučení titulu bude záviset především na tom, do jaké míry jste ochotni investovat za samotný film. Pokud jste jej již viděli a víte, do čeho jdete, mohu disk doporučit. Technická stránka není ani zdaleka dokonalá, není to však chyba na straně přepisu. Ostatním bych doporučoval spíše levnější DVD, které by po technické kvalitě nemělo být o moc horší. Slabších 30% v porovnání s „drahými“ tituly a na poměry disků z této edice 60%. () (méně) (více)

Reklama

Wormboy 

všechny recenze uživatele

Urcite to nie je proklamovany horor. Skor psychodrama o dvoch ludoch, ktori sa v beznadeji snazia najst svojho strateneho syna v Barme. Problemom je, ze nemaju so sebou Johna Ramba a teda ich pobyt sa trosku skomplikuje a zene zacne lahko hrabat...Film je sice kratky, ale dost sa mi vliekol a v podstate okrem niekolkych ako tak vydarenych scen a miestami obstojnej atmosfery nema co ponuknut. 2,5/5* ()

MA.KI 

všechny recenze uživatele

Děsivá exotická pouť rodičů za hledáním jejich ztraceného syna při tsunami v roce 2005, kde matka – ač otec poměrně skeptický – stále doufá v jeho nalezení. Je totiž možné, že jej unesli překupníci drog. Vinyan je psychedelické drama, v němž mnohdy netušíte, co je reálné a co surreálné či halucinace, co je pouze metafora, co je zkratka. ~ /dále možné spoilery/ Bloudění barmskou džunglí připodobňuje zmatek v mysli ženy po ztrátě svého syna a jeho neopodstatněné hledání a dožadování se ho, ačkoli je dávno mrtvý. Nějaké / jakékoliv dítě vs. to pravé dítě, jejich dítě, dítě, které hledají. Obě navzájem se vylučující entity však ještě prohlubují beznaděj a bezvýchodnost. ~ Benoît Debie za kamerou odvádí opět skvělou práci. Oceňuji vizuální stránku i zvuk, které zdařile vystihují / definují stále se horšící stavy ženy, její úpornou iracionální snahu najít dávno ztracené. ~ Tento koprodukční snímek pojednává (mimo jiné!) o ztrátě syna, potažmo o ztrátě rozumu. O psychologickém rozkladu člověka a jeho racionality. O neschopnosti akceptování ztráty blízkého. O cestě z civilizace do džungle, ze známého do neznámého, z jistoty do černé díry… Tematická podobnost s Trierovým Antikristem. ~ ~ Když někdo zemře, zahyne jen jeho část. Duše zůstane zmatená. Ovládne ji hněv. Stane se z ní vinyan. ()

JimmyII 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelné psycho, surrealita, nářez. Ani nevím, proč se mi to vlastně líbilo. Je to krásně vizuálně natočené, včetně výběru exotických a správně atmosférických lokací, hutná je i hudba a doprovodné zvukové efekty a především pak exceluje Emmanuelle Béart v roli matky, která ztratí syna a kvůli tomu i holý rozum a Rufus Sewell v nevděčné roli manžela, který musí zachovat chladnou hlavu vedle šílené ženy. Kromě těchto kladů se mi ale děj zprvu zdál příliš pomalý a chvílemi mě ani nebavila x-tá variace na téma "Byla jsem máma, teď jsem magor!" Ale pak... pak přijde poslední třetina filmu, která je minimálně stejně podivná, jako zbytek filmu, ba ještě víc. A přesto jsem seděl a hltal Vinyan s otevřenou pusou, aniž bych chápal co, jak a proč... Jeden z mála filmů, které vás dostanou, ač jsou racionálně dost na hlavu. Z Fabrice du Welze něco bude, pozor na něj! ()

Galerie (21)

Zajímavosti (2)

  • Scéna v go-go baru byla natočena hned první den. (Cheeker)
  • Emmanuelle Béart měla během natáčení dvakrát zánět v uchu. (Cheeker)

Reklama

Reklama