Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh o vztahu mezi matkou a dcerou v rytmu salsy, která je prý stejně dobrá jako sex. Annu Šiškovou a Boleslava Polívku doplňuje talentovaná mladá herečka a začínající režisérka Tereza Nvotová. Filmový vztah matky a dcery je o to opravdovější a intenzivnější, že ho v Malých oslavách ztvárnily skutečná matka s dcerou. Tereza Nvotová je dcerou Anny Šiškové na plátně i v reálném životě. Dospívání a ztracené nevinnosti nás přesvědčí, že za krutostí světa se skrývá radost pronikající všemi směry jako světlo... Osmatřicetiletá Magda (Anna Šišková) má za sebou své životní prohry a tou poslední je vlastní kadeřnický salón, který zkrachoval dřív, než vůbec otevřel. A tak má Magda spoustu dluhů, výpověď z pronajatého bytu a strach o sebe a svoji dospívající dceru Agátu. Agáta (Tereza Nvotová), která právě objevuje první lásku a nesmělé doteky, se snaží s matčinou bezradností a prohlubující se depresí vyrovnat po svém. Magdina kamarádka (Agi Gubíková) jí nabídne, že Agáta může na čas zůstat u ní, ale ve chvíli, kdy se seznámí s bohatým emigrantem (Boleslav Polívka), začne na provokující mladou dívku s krásným tělem žárlit a Agátu posílá okamžitě pryč. Agáta se stěhuje za matkou na ubytovnu, z bolestné reality ale utíká k rebelující partě mladých grázlů a zlodějíčků do světa, kde nic není problém. Záblesky štěstí se však mohou rodit i z nouze.
Zdeněk Tyc je jedním z nejosobitějších českých filmových režisérů. Má za sebou snímky jako Vojtěch, řečený sirotek, Smradi nebo Žiletky, celou řadu televizních filmů a dokumentů, videoklipů, a za tehdejší Československo byl vyslán do boje o Oscary s prvním ze jmenovaných filmů. Malé oslavy jsou jeho pátým celovečerním filmem. Námět a scénář pochází z pera Slaveny Liptákové (Květ sakury, Zostane to medzi nami), za kameru Tyc postavil zkušeného Mira Gábora (Příběhy obyčejného šílenství, Rok ďábla, Oběti a vrazi, Knoflíkáři). V hlavních rolích se představí Tereza Nvotová, Anna Šišková a Boleslav Polívka. Film vznikl v koprodukci ALEF Film & Media Group, MIRACLE FILM, TV a Carlo D´Ursi Produzzioni, a dálších společnosti: Filmové ateliéry, Česká televize, Emita Invest a UN Film. Film vznikl za podpory Ministerstva kultury Slovenské republiky, Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie, evropských fondů Eurimages a Media. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (59)

venison 

všechny recenze uživatele

Relativně uvěřitelný obyčejný příběh z Bratislavy pohledem slabší vrstvy z pozice pubertální slečny.. Nekvalitní scénář, kvalitní herci.. Anna Šišková a Tereza Nvotová se hezky sešly v roli matky a dcery.. Film jsem si pustila hlavně kvůli Bolku Polívkovi, který dostal bohužel jen malý prostor.. :-( ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Tereza Nvotová sice přesně vystihla dívku na hranici mezi dítětem a dospělostí, ale co je to platné, když jí scénář každou chvíli hodí nějaký klacek pod nohy. Ale ostatní postavy dopadly ještě hůř. Tento navzdory názvu převážně melancholický film má semtam jednotlivé silné scény, ale jako celek patří mezi ta méně vydařená filmová díla. ()

Reklama

viperblade 

všechny recenze uživatele

To byl zas jednou príma nápad, zařídit pro celou školu výlet do kina. Tak co, alespoň jsme se nemuseli učit. Spustí se film a hned mám výhrady. Úvodní titulky, (pro mě z nepochopitelného důvodu), byly přeloženy i do angličtiny (jako by zrovna s tímto filmem chtěli jet někam do zámoří… :-)) Příběh je sice reálný, i ta Šišková se snaží, ale co je to platné, když tam jsou naprosto rušivé elementy (nevím, kde přišli na Nvotovou, protože ta holka je dřevo)!! A co na tom, že se na ni dá koukat (i když kámoš vedle mě ji okomentoval slovy "OMG, ta vypadá, pal už!" Kdo to ale opravdu zachraňoval, je Bolek, který vypadal, jako by jediný tušil, oč tam běží. Vždy, když byl na scéně on, tak se mi na ten film lépe koukalo. Takže za mě jsou Malé oslavy velmi… málo hodnoceny. Když totiž film stojí jen na dvou charakterech a zbylých šest je tam navíc, tak rozhodně není co slavit. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

NOC PLNÁ FILMŮ. Ve zkratce: MALÉ OSLAVY jsou lepší než UŽ, ale horší než SMRADI. Pokud bych to měl rozvést, s posledně jmenovaným je pojí zájem o sociální problematiku lidí žijících na okraji a sázka na civilní herecké výkony (překvapivě umírněný Bolek Polívka!) s uvěřitelnými dialogy i zachycení genia loci konkrétního místa (v tomto případě Bratislavy); bohužel ale také celková televiznost obrazu, uchylování se k žánrovým postupům, aby byl film patřičně dramatický, a zkratkovitost jednání postav a s tím spojená psychologická nevěrohodnost v určitých momentech. Zdeněk Tyc ale není Ken Loach, i když by také chtěl točit sociální dramata, a svým filmem nijak neburcuje a problémy neukazuje, spíše od nich utíká. Nedosahuje bulvarizace a banalizace, jaké se dopouštějí Hřebejk s Jarchovským, ale ideologie jejich filmů je totožná: vysvobození ze svrabu a naději pro lepší budoucnost umožní i/emigrant. Abych to shrnul: MALÉ OSLAVY nejsou ničím víc než morálně pochybným mravním imperativem slovenského vtipu končícího pointou "odjebat sa odsud, odjebat sa do piči". ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Filmy o lúzeroch sú obľúbené, človek s ľuďmi na dne môže buď súcitiť alebo sa im vysmiať, že mne sa nič také nemôže stať. V tomto prípade sa obávam, že sa nestalo ani jedno ani druhé, príbeh aj jeho podanie bolo slabé. Dobrý dojem som mal len z Bolka Polívku, ktorý bol ale na scéne iba krátko a z Terezy. Tá sa úlohy zhostila s mladým zanietením, a nielen že dobre vyzerala, ale bola aj prirodzená. Ničotný príbeh sa jej však zachrániť nepodarilo. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (6)

  • Keď Yuri (Bolek Polívka) vezie Eda (Daniel Fischer) do nemocnice, odchádzajú z bytu na Budovateľskej ulici v Bratislave. Následne však môžeme vidieť, že sa vezú po Ružinovskej ulici smerom do centra mesta. Ak sa postavy nerozhodli spraviť si najprv okružný výlet po Bratislave, nedáva to zmysel, keďže sú tieto ulice od seba pomerne vzdialené. (GTS_PUNK)
  • V scéne, v ktorej Magda (Anna Šišková) vystupuje z električky, si môžeme všimnúť, že električka má na priečelí ako konečnú zastávku napísanú mestskú časť Dúbravka. Z hlásenia vnútri električky však počuť ako konečnú zastávku Komisárky, nachádzajúcu sa v mestskej časti Rača. (GTS_PUNK)
  • V jednej zo záverečných scén, keď sa postavy vozia autom po Bratislave, sa striedavo objavujú na Prístavnom moste a Moste Apollo. (GTS_PUNK)

Reklama

Reklama