Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh o vztahu mezi matkou a dcerou v rytmu salsy, která je prý stejně dobrá jako sex. Annu Šiškovou a Boleslava Polívku doplňuje talentovaná mladá herečka a začínající režisérka Tereza Nvotová. Filmový vztah matky a dcery je o to opravdovější a intenzivnější, že ho v Malých oslavách ztvárnily skutečná matka s dcerou. Tereza Nvotová je dcerou Anny Šiškové na plátně i v reálném životě. Dospívání a ztracené nevinnosti nás přesvědčí, že za krutostí světa se skrývá radost pronikající všemi směry jako světlo... Osmatřicetiletá Magda (Anna Šišková) má za sebou své životní prohry a tou poslední je vlastní kadeřnický salón, který zkrachoval dřív, než vůbec otevřel. A tak má Magda spoustu dluhů, výpověď z pronajatého bytu a strach o sebe a svoji dospívající dceru Agátu. Agáta (Tereza Nvotová), která právě objevuje první lásku a nesmělé doteky, se snaží s matčinou bezradností a prohlubující se depresí vyrovnat po svém. Magdina kamarádka (Agi Gubíková) jí nabídne, že Agáta může na čas zůstat u ní, ale ve chvíli, kdy se seznámí s bohatým emigrantem (Boleslav Polívka), začne na provokující mladou dívku s krásným tělem žárlit a Agátu posílá okamžitě pryč. Agáta se stěhuje za matkou na ubytovnu, z bolestné reality ale utíká k rebelující partě mladých grázlů a zlodějíčků do světa, kde nic není problém. Záblesky štěstí se však mohou rodit i z nouze.
Zdeněk Tyc je jedním z nejosobitějších českých filmových režisérů. Má za sebou snímky jako Vojtěch, řečený sirotek, Smradi nebo Žiletky, celou řadu televizních filmů a dokumentů, videoklipů, a za tehdejší Československo byl vyslán do boje o Oscary s prvním ze jmenovaných filmů. Malé oslavy jsou jeho pátým celovečerním filmem. Námět a scénář pochází z pera Slaveny Liptákové (Květ sakury, Zostane to medzi nami), za kameru Tyc postavil zkušeného Mira Gábora (Příběhy obyčejného šílenství, Rok ďábla, Oběti a vrazi, Knoflíkáři). V hlavních rolích se představí Tereza Nvotová, Anna Šišková a Boleslav Polívka. Film vznikl v koprodukci ALEF Film & Media Group, MIRACLE FILM, TV a Carlo D´Ursi Produzzioni, a dálších společnosti: Filmové ateliéry, Česká televize, Emita Invest a UN Film. Film vznikl za podpory Ministerstva kultury Slovenské republiky, Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie, evropských fondů Eurimages a Media. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (59)

Endyis 

všechny recenze uživatele

Lidi nekoukejte na ty český a slovenský filmy zadkem. Opravdu nechápu jaké kolikrát slabé komerční standarty jsou hodnoceny tak vysoce a jaké perly jsou naprosto nepochopitelně shazovány... Ach jo; Vyníkajícně zrežírované a zahrané drama lidí, kteří se proti své vůli ocitnou na dně. Věc, která může kdykoliv a kdekoliv potkat každého z nás a o tom jak se snažíme pomalu drápat zase nahoru. Rozhodně stojí za pozornost (vyzdvihl bych velice talentovanou Terezu Nvotovou) 85% / 5* ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Filmy o lúzeroch sú obľúbené, človek s ľuďmi na dne môže buď súcitiť alebo sa im vysmiať, že mne sa nič také nemôže stať. V tomto prípade sa obávam, že sa nestalo ani jedno ani druhé, príbeh aj jeho podanie bolo slabé. Dobrý dojem som mal len z Bolka Polívku, ktorý bol ale na scéne iba krátko a z Terezy. Tá sa úlohy zhostila s mladým zanietením, a nielen že dobre vyzerala, ale bola aj prirodzená. Ničotný príbeh sa jej však zachrániť nepodarilo. ()

Reklama

fefee 

všechny recenze uživatele

Nudný film, amatérske herecké podania a tie slovenské dialógy sú tak strašne neuveriteľné... Šišková a Polívka sa tu bohužiaľ stratili v podpriemernom hereckom obsadení. Kameraman má zjavne rád nový Bratislavský most, a trojica úbožiakov čo vykrádali v električke ľudí mi prišla ako z inej planéty... Jediné čo sa mi páčilo vo filme bola Polívkova Honda. :) ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

V reálu asi příjemná Terezka Novotná v absolutně neradostném pohledu na realitu .. ovšem dost přikreslenou. Chtěl bych vědět, pro koho je tenhle film vlastně určen, protože sledovat tuhle depresivní nudu hodinu a půl, nedejbože za současné nekřesťanské vstupné, je mi záhadou. Díky jménu režiséra jsem udiven dvojnásob (Smradi se mi líbili, Vojtěch byl úžasný a Žiletky byli můj generační film). ()

mohamedsfinger 

všechny recenze uživatele

Obstojné sociálně kritické drama. Ale Tycův pokus o Loachovskou atmosféru a poetiku, který bohužel vychází tak napůl. S tím scénářem, kde dialogy šustí papírem jako tady, se toho nedá moc dělat. Herecky to táhne nečekaně civilní Polívka a Tereza Nvotová (fakt jí bylo v té době už 20?), zbytek holt nenadchne ani neurazí (což mě, pravda, u Šiškové docela překvapilo). ()

Galerie (15)

Zajímavosti (6)

  • Keď Yuri (Bolek Polívka) vezie Eda (Daniel Fischer) do nemocnice, odchádzajú z bytu na Budovateľskej ulici v Bratislave. Následne však môžeme vidieť, že sa vezú po Ružinovskej ulici smerom do centra mesta. Ak sa postavy nerozhodli spraviť si najprv okružný výlet po Bratislave, nedáva to zmysel, keďže sú tieto ulice od seba pomerne vzdialené. (GTS_PUNK)
  • Film sa natáčal v Bratislave, konkrétne v častiach Rača a Petržalka. Takisto aj na prírodnom jazere v Plaveckom Štvrtku a v Brne. (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)
  • V scéne, keď si Magda (Anna Šišková) hľadá prácu v kaderníctvach, sa nachádza na Dunajskej ulici v Bratislave, pričom do jedného z nich vstupuje. Hneď v ďalšej scéne však vidíme, že vošla do úplne iných dverí, navyše na úplne inej ulici. (GTS_PUNK)

Reklama

Reklama