Režie:
Xavier GensScénář:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Karina Testa, Aurélien Wiik, Patrick Ligardes, Maud Forget, Samuel Le Bihan, Estelle Lefébure, Rosine Favey, Adel Bencherif, David Saracino, Chems Dahmani (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!
Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (353)
Další z variací na Texas Chainsaw Massacre - Čtveřice mladých francouzských muslimů chce prchnout s prachama přes hranice, ale při vší smůle narazí zrovna na tu nejhorší rodinku v celý Evropě. Tahle hodně disfunkční famílie, v čele se skvělym náckovskym dědkem z druhý světový ("Dělej Hans, nakonzervuj ho."), totiž neumí nic jinýho než masit všechny návštěvy a motat do toho kecy o čistý krvi. Je to parádní řezničina, jak se to blíží ke konci čím dál lepší. Ale nejlepší bylo potápění do prasečích hoven a chcanek:) Dík za takový filmy. Jen škoda toho úvodu a politických sraček, to mi tam moc nesedlo. (screeny) ()
HOSTEL mě opravdu bavil. Pořád jsem si říkal, kdy přijdou ty WTF momenty, kvůli kterým je u nás film tak špatně přijímán, a ono v podstatě nikdy nic. Naopak, hlavní myšlenka je výborná a (téměř) všechno sedí. Má to gradaci, napětí i atmosféru. Nic z toho jsem neočekával. Líbilo se mi ztvárnění démonického Slovenska, děvky i cigáňata. Hlavnímu hrdinovi jsem fandil a sadisté byli taktéž přesvědčiví. Hostel je v gutu. Možná (!) není na čtyři hvězdičky, které jsem udělil, ale když vidíte ty hysterické "odpady" všude kolem, nemůžete si pomoct. To FRONTIER(S) jsou (až na občasné záchvěvy kvality) skoro celí jedno velké WTF. Litry krve, stříkající při každé příležitosti do úst hlavní hrdinky, nemají jiný účel, než odradit diváka od oběda, a ty občasné záchvěvy kvality matou stejně jako roztřesená kamera při zdejší honičce v autech (to bylo teda něco). Filmu, jeho tvůrcům i hercům jsem nedokázal uvěřit ani já, takový prototyp jasného believera. A to je co říct. Xaviere Gensi, vy musíte dělat něco špatně. Zlatý Eli Roth. ()
Francouzská variace na Texaský masakr motorovou pilou dopadlo o poznání hůře než jsem čekal. Přestože Eli Roth točil svůj Hostel díky přísné cenzuře se zařazenou spátečkou, podařilo se mu využít potenciál snímku mnohem více něj jeho evropskému kolegovi. Na horor podobného formátu až příliš přestřelená stopáž, která ja navíc díky podivnému scénáři naplněna spíše spoustou vaty než opravdivých jatek, po kterých jsme tolik toužili. Dalším problémem jsou i hlavní postavy, které nebyly obdařeny přílišnou dávkou sympatičnosti, takže jim v podstatě smrt spíše přejeme, než naopak. Navíc svým občasným chováním - jako například vstup do podivné šachty - si o podříznutí hrdla přímo koledují. Jednotlivá zabití nejsou ničím zajímavá, režisér neútočí ani na divákův žaludek přehnaně detailními záběry, ale zároveň odmítá i přílišné sadistické protahování. Zbytečná se pak jeví fašistická linie v popředí s postarším führerem a jeho šíleným klanem. Přestože se Xavier Gens nechal inspirovat hned několika horory, nedaří se mu bohužel překonat ani jeden z nich. Jisté kvality se jeho snímku však vytknout nedají. Zejména vizuální stránka je v několika momentech opravdu povedená, jenže to není věc, která by se v dnešní MTV době dala považovat za příliš veliké plus. ()
Před lety jsem viděla asi tak dva francouzské horory. A bylo to něco strašného, tak jsem si řekla proč se radši nedrží toho co umí, točit dobrodružné nebo historické filmy. Ale tentokrát mě překvapili, což jsem ani nečekala. Byl to překvapivě slušný horor. Některé scény byly dost drsné. Že bych se nechala pozvat na (prasečí) zabíjačku? ()
Levná francouzská odpověď zámořským exploitation, jdoucí až na samou hranici divácké únosnosti. Gens ve vizuálně rozběsněném hávu zručně mixuje strach (šachta) s neurvalými výbuchy násilí (zbytek) a jediné, čím si podráží nohy je vlastní scénář, který mu dělá neplechu hlavně v závěru díky zbytečnému nacistickému motivu. Po nadhledu nebo humoru (jak to dělají jiní) bych zde nepátral, Gens to s vážnou tváří rozhodně dotáhnul do vítězného konce. Škoda utlumeného talentu hollywoodským vzduchem v pozdější adaptaci Hitmana. ()
Galerie (63)
Photo © Bioscop
Zajímavosti (7)
- Film byl natočen za 36 dní. (Dlee)
- Počas prestrihávania achilovky cituje starý nacista repliku z filmu Misery nechce zomrieť (1990). (Kadas97)
- Film byl v Thajsku zakázán kvůli násilným scénám. (Chatterer)
Reklama