Reklama

Reklama

Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (586)

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Mateřské inferno. Atmosféra funkční na 666% - stará se o to kombinace bezkonkurenčně démonického zjevu Béatrice Dalle, dlouho nejasné příčiny všeho zla a extrémně nepříjemné brutality. Několik vizuáních nápadů je vyloženě lahůdkových (žena objevující se a zase mizící v temném prostoru dveří). Jediná škoda, že finální pointa na vysoko nastavenou laťku úplně nestačí, nemluvě o narůstající debilitě v závěru ("respawn" policajta). ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Jeden úhel pohledu napovídá, že Bustillo a Maury měli zůstat za ty sviňské hematolázně Uvnitř polstrované cely. Nepříliš přesvědčivě budované napětí se zvrhne v torture porn, kde se na jednu stranu až „jacksonovsky” dělá mamince tracheotomie ze špatné strany krku a na druhou brutálně vraždí s explicitou na takové úrovni, že znepokojení přechází ve znechucení. Pointa vysvětlující důvody všeho toho počínání nefunguje, lehce pohlídatelné chyby se kupí (šílená porodní asistentka má obličej od krve a když otevře policii, ejhle, je čistý) a chování většiny postav vykazuje známky lehké retardace (v tomhle ohledu vládne sousedská hlídka, která předčí i tu Stillerovu). To je výsledek nadšené práce chlapců, kteří milují Raimiho a gore. Násilí pro násilí, kterému nebude dělat problém uspokojit žánrové labužníky (doufám, že jen duševně). A pak je tu druhý úhel pohledu, který… A je vůbec nějaký..? ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Zajímavý námět utopený v hektolitrech krve a bezúčelné brutalitě, která má snad zamaskovat nulovou psychologii a nevýrazné charaktery obou hlavních aktérek. Snaha skloubit dohromady exploitation, giallo, slasher a francouzskou úchylnost možná na pozadí krvavých jatek a nepříjemné atmosféry pěkně splývá a nenechává diváka vydechnout, ale žádná ze složek sama o sobě negunguje tak, aby se mohl konat opravdu silný zážitek. Sarah je od pohledu divná a nesympatická a zabití jí nepřejeme opravdu jen proto, že je těhotná. Její postava je navíc ve filmu asi pouze proto, aby si s jejím tělem mohli pořádně pohrát maskéři, a nějaký pokus o sblížení nebo bližší seznámení s její minulostí naprosto neexistuje. To samé platí i o vyšinuté návštěvnici, která má sice jasný motiv, ale její jednání je nepochopitelné a přehnaná brutalita působí chvílemi až směšně. Přitom filmařská kvalita tu je, zvraty přichází neočekávaně a několik záběrů mělo skutečný hororový nádech. Bohužel ve výsledku je to šíleně přepísknutý a samoúčelný snímek, který, jak bývá v poslední době u Francouzů zvykem, zůstane v paměti jen díky své šokující brutalitě. 45% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Subjektivně na mne Uvnitř zapojením těhotné hrdinky působil jako nejbrutálnější z dosud viděných hororů. Ne pár, ale celou řadu scén budu z hlavy dostávat ještě mnoho dnů (soustům, jež vyvolávala největší dávivý efekt, vévodí nůžky). Fyzické znechucení tedy přítomno bylo, nikoliv strach. Vlastně ani není o koho se bát: Sarah nemáme šanci pořádně poznat, chová se divně, nevíme jestli dopravní nehodu nezavinila ona… . A potom se zjeví ta paní v černém a z dalšího francouzského pseudoartu jsou rázem orgie krutosti (pro někoho „torture porn“). Nedokážu posoudit, na jaké úrovni jsou zdejší splatterové scény v porovnání s jinými splatterovými scénami, mi přišly výborné (protože vážně nechutné), ač svou přehnanou brutalitou občas úsměvné. Bez „domyšlení“ černého humoru (maminka) by to vážně nešlo. Po celý film jsem si však kladl otázku svědčící nejspíš o mé neznalosti daného žánru: „proč k tomu všemu krucinál dochází?“. Ve finále, dementnějším než dosavadní chování všech postav dohromady (kobercovka forever!), jsem dostal odpověď, definitivně pohříbající jakoukoli věrohodnost zápletky. 60% Zajímavé komentáře: tombac, Subjektiv, castor, slasher, Mahalik, Aquarius ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Má naivita nepatří k těm příslovečným, ale díky zážitku z tohoto filmu se to možná změní. Naivně jsem se domníval, že smutek hlavní hrdinky Sáry ze ztráty manžela a její očekávání narození dítětě povede k jakémus takémus pokusu o vykreslení její psychologie. Zůstalo však jen u prázdných pohledů, vzdychání a mlčení. Naivně jsem se domníval, že fakt, že porod se má odehrát na Štědrý večer, nějak souvisí s náboženstvím či alespoň dá vyvolat několika asociacím "Ježíš-nenarozené dítě". Zůstalo však u toho, že chudák Sára o Vánocích zažije pravé peklo. Naivně jsem se domníval, že neustálé narážky na mládež zapalující auta bude ústit v nějaké (třebas i blbé) sdělení. Zůstalo však jen u toho, že se nakonec jeden mladý žhář mohl ve filmu objevit (a být vykuchán, hehe). Naivně jsem se domníval, že À l'intérieur je slušný film. Je to ale hovadina, jež své nároky odvozuje jen od naturalistického stříkání krve. Téměř odpad. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)
  • Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)
  • Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Remake Hellraisera bude krvák

Remake Hellraisera bude krvák

30.10.2008

A zřejmě pořádný. Díky alespoň za to. Nemá smysl sténat nad przněním další hororové klasiky. Poslední sequely už ji zprznily tak, že alespoň pokus o návrat k duchu původního filmu může Pinheadovi a… (více)

Reklama

Reklama