Reklama

Reklama

Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (586)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Výstavka explicitního násilí se úžasně prolíná s nekompromisně zlým napětím a vytváří neopakovatelnou atmosféru, ze které si budete v lepším případě kousat jenom nehty. Je až s podivem, že vzhledem k zachování pravidel žánru se snímek stále drží v rovině relativní věrohodnosti, jak v chování postav, tak i celém vršení zmasakrovaných těl, a tím dostává ještě zvrácenější a brutálnější rozměr. V některých kinematografických disciplínách se holt Francouzi začínají jevit jako bezkonkurenční borci. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nálepka =pro otrlé= je na místě. Tohle je absolutní hardcore. Těhotným vstup zakázán!! Psychicky zlomená Sarah přišla při autonehodě o partnera. Už tehdy nám počítačová simulace nabízí pohled na jejího budoucího potomka. Jakoukoliv změnu matčina stavu děťátko pocítí. O čtyři měsíce později má již den do porodu. Je Štědrý večer. Jen Sarah ho tráví sama. V myšlenkách a vzpomínkách. Samotu ale vyruší tajemná žena, která chce mermomocí do domu. Dál už je to o nějaké kočce, o nějakých nůžkách, několika zapálených cigaretách, koupelně.. a o spoustě krve!! Velice odvážné debutující duo Francouzů Alexandre Bustillo a Julien Maury uvěřitelně vyhlížející masakr zvládli s obrovskou tvůrčí jistotou a minimálně se dostali za pomezní čáru (snad jen hlavní slabinou je fakt, jak se žena dostala do domu). Inside začne coby teskné povídání o nastávající prvorodičce, které se před časem zhroutil svět. A následovně je přehlídkou explicitního násilí a neuvěřitelně hutné atmosféry. Tohle mělo šokovat.. a šokuje. Třikrát fuj!! Postupně se na plátně objeví další postavy, které mají záhadné paničce její úmysly znemožnit. Jenže tahle noc skončí úplně jinak. A Alexandre Aja má vážnou konkurenci, navíc jeho stejně krvavě laděná Haute Tension na Inside jednoduše nemá. Mrazivě reálné mordy (samozřejmě efektně přibarvené), které ilustruje elektronická hudba, příběh, který má hlavu a patu (i když pointy a úmysly předpovíte poměrně brzy), klaustrofobní pocity a k tomu herecké úlohy, které jsou standardní až nadprůměrné (hlavní hrdinka je mimochodem sestrou Vanessy Paradis). Dlouho jsem nic takového neviděl a vidět nechci, ale **** dát musím!! ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Téma krize rodiny a svobodných matek zřejmě nikdy nebylo zpracováno brutálněji. Postava Sarah je klasickým případem dítěte, vyrůstajícího v neúplné rodině (setkáváme se pouze s její matkou, o otci nepadá zmínka) a následně kopírujícího tento model. Pro vyznění příběhu není podstatné, jakým způsobem její přítel zmizí z jejího života; důležitá je fatalita, se kterou k tomu dochází - jako by dětem z nefunkčních rodin bylo předurčeno, že se později v roli rodičů nevyhnutelně ocitnou v totožné situaci. Vzhledem ke zklamání, jakým pro Sarah zjevně její dosavadní rodinný život byl, je logické, že se k vlastní matce staví až odmítavě (odvoz do nemocnice si zařídí raději u kolegy z práce, kterému svěří i klíče od svého domu = chová k němu větší důvěru a pravděpodobně v něm nachází absentujícího otce). Sama má sklony k izolaci, film opět toto žene do extrému a nechává Sarah doma samotnou na Štědrý večer (kdy jindy by měla být rodina pohromadě, ať už jsou vztahy jakékoli), kde jí dělá společnost jen místní policejní patrola. ____ V úvodní scéně na lavičce míří hrdinka fotoaparátem na šťastnou, kompletní rodinku a opakovaně tiskne spoušť. Foťák je v tuto chvíli zbraní/pistolí, skrze kterou si Sarah vybíjí svoji frustraci a zároveň ikonizuje něco, o čem ví, že sama nikdy nebude mít. V průběhu filmu využívá fotoaparátu ještě dvakrát a pokaždé znovu jinak. Nejprve jako detektivní nástroj, nakonec jako baterku. ____ Těhotenství Sarah děsí především na tělesné úrovni; dítě vnímá jako vetřelčí zárodek. Ve chvíli, kdy se ona/její dítě dostává do ohrožení, není jasné, do jaké míry se brání, protože je v nebezpečí i ona sama. Je to ale až fyzická bolest, která aktivuje ochranitelskou, pudovou reakci. ____ Na svého bývalého partnera vzpomíná v čistě erotické rovině; chybí jí mužské fyzično, nikoli postava konkrétního otce. Muž v její fantasii je nahý a nemá tvář, je tedy zaměnitelný. ____ Inside ku své škodě obsahuje i velké množství samoúčelné řezničiny, která vyplňuje valnou většinu snímku. Alespoň že se jedná o vydařený gorefest v artovém stylu. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Žádný Frontiére(s), ani Martyrs, ale INSIDE - pro mě snad absolutní špička mezi francouzskými krváky! Opravdu mrazivá první půlka mě dokonale dusila ve vlastní šťávě, aby rozehrála v té druhé šílený masakr. Kamera byla vynikající, parádně mě vtáhla do dění, do toho hudba perfektně doplňovala tísnivou atmosféru uvnitř domu. A efekty... to je kapitola sama o sobě. Vraždí se tu hlavně nůžkami, ale dojde i na jehlice a pistole. Žena v černém měla opravdu nepříjemný kukuč, nechtěl bych jí potkat v noci. Její práce s nůžkami mi byla krajně nepříjemná :) I přes občasné logické kiksy jsem dostal přesně to, co jsem od filmu čekal, možná i trochu víc. Každopádně jsem nadmíru spokojen. Krvavá lázeň, jenž vskutku není pro slabé povahy. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Veľmi vyprázdnený film. Úvodná časť sa ešte dala, bolo tu badať snahu o budovanie atmosféry, v tomto smere to však končí vrcholnou scénou postavy za oknom. Dejová linka je nudná, plochá, hlúpa a s bonusom nelogického chovania sa postáv. Jediné čo stojí za zmienku sú výborné krvavé scény (ale aj tie po čase začnú nudiť) a slušná psychedelická hudba. Nepáčila sa mi ani práca so svetlom, no skrátka vo "vnútri" som nenašiel nič, čo by ma oslovilo. 40/100 Videné v rámci Horror Challenge Tour. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)
  • Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)
  • V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Remake Hellraisera bude krvák

Remake Hellraisera bude krvák

30.10.2008

A zřejmě pořádný. Díky alespoň za to. Nemá smysl sténat nad przněním další hororové klasiky. Poslední sequely už ji zprznily tak, že alespoň pokus o návrat k duchu původního filmu může Pinheadovi a… (více)

Reklama

Reklama