Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 276)
Kvalitní film na jeden večer. Není to oscarový velehit, ani film, který by se dal vidět dvacetkrát a pořád by člověk přicházel na něco nové. Je obyčejný, strohý, technicky jednoduchý a scénáristicky poměrně úderný, především pak v konkrétních momentkách. Zápletka však zase tak propracovaná není a lecos se dá z průběhu snímku odhadnout. Především pak Ed Harris přímo bije do ksichtu. Závěr nekatarzoval tak jak jsem čekal avšak logické vyústění má. Affleck je rozhodně lepší za kamerou, nežli před ní. A to myslím překvapilo nejednoho filmového fanouška. Už třeba proto, že se jedná o jeho režisérskou prvotinu. ()
Špinavá Amerika, Amerika chudinských čtvrtí, ghetta, Amerika odvrácené strany, to je svět, který nám v adaptaci románu Sbohem, baby Dennise Lehana předkládá Ben Affleck, tentokráte ne z pozice herce, ale ze stoličky režiséra. A Affleckova exkurze je skutečně sugestivní a podařená. Thriller opisující svou náladou atmosféru ulice vykřičené čtvrti amerického velkoměsta, kterou Affleck velmi důvěrně zná (obdobná nálada prostupuje i snímkem podle jeho a Damonova scénáře Dobrý Will Hunting) a je adekvátní tematice a dějové linii filmu - ta je plná zločinu, perverze, prostě prochází místy, kam zákony nemají přístup. Ben obsadil do hlavní role svého bratra Caseyho a to byla skutečně šťastné rozhodnutí, jednoznačně herecky zastiňuje všechny zúčastněné herecké hvězdy. Zvláště úplné finále a závěrečná jízda kamery přes pokoj staticky umrtvený v relativizující významové kompozici tvořené pouze nehybně sedícími dvěma herci dala vyznění filmu hluboký náboj. Ač jsem neměl Bena Afflecka jakožto herce nikdy příliš v oblibě, musím chtě nechtě přiznat, že coby režisér mne skutečně uzemnil a přesvědčil o svých tvůrčích, tedy režisérských, kvalitách... Podobné filmy: Tajemná řeka ()
Když pominu fakt, že absolutně nevím co si myslet o Casey Affleckovi, tak mě GONE BABY GONE dostal ke kýženému morálnímu zamyšlení s verdiktem, že Patrick Kenzie je pyčus. // Beztak je to ale kus dobré filmařiny, zdá se že Dennise Lehane je dobrý materiál pro film (viz. Mystic River, Shutter Island). ()
S Gone, Baby, Gone mám spousty problémů: 1, Graduje tam, kde by neměl, a tam, kde by měl, je jen jemně pompézní. 2, Zlom v půli přišel kvůli rozvolněný vazbě a zahálčivosti scénáristy vniveč. 3, Ed Harris nevyužívá svojí potence (holt Ben Affleck nadržuje svýmu bratrovi, který tak paradoxně v charismatu Eda poráží). 4, Vrcholem zmaru je detektivka, ženská postava, zahraná Michelle Monaghan, což je jeden z nejhůře napsaných charakterů, který jsem kdy viděl - podloubí emancipace a nutnosti ženský hrdinky, feministickej diktát, kterej zde přerostl do fašismu bez koulí. Proč jen slepě následuje Caseyho – bez opozice, bez relace – a co pět minut štěkne jednu bohulibou větu, když Casey ze sebe valí přímo chuchvalce sdělení? 5, Ben Affleck se dále chová jako nemalý pokrytec, jelikož svůj film zabydlel na jednu stranu zrůdama (počáteční pětiminutovka, hospoda, záporáci jak z Dějin ošklivosti od Eca) a na druhou stranu klasickým přebytkem z módních žurnálů (hl. hrdinové). 6, V závěru se agitka na děti opotřebuje a otravuje. Není divu, Affleck se podobně jako Redford nebo Eastwood etabloval do role amerického humanisty, silně poznamenaného vírou... do sametový extáze tedy filmu cosi chybí, nebo spíš přebývá, ale do 4 hvězd tak akorát. Nebudeme se tu nakonec přít o hnidy, že jo – jako ti jedinci, kteří si na Sunshine brali Matematicko-fyzikální tabulky pro střední školy a celý film v nich rejdili a hledali nedostatky. ()
Affleckova adaptace románu Dennise Lehanea je nesporně zdařilá, perfektně zahraná, atmosférou irského předměstí Bostonu pohlcující a především v nočních scénách zcela strhující. Casey Affleck v roli "sousedského" soukromého detektiva pozásluze útočí na nejvyšší herecká ocenění, stejně jako mnozí herci v rolích vedlejších. Zdánlivě perfektní kriminálka. Je tu ovšem jedno nemalé ale. Po scéně se ztečí baráku a jedné následné konverzaci je naprosto jasné "kdo, jak a proč". Ovšem následuje zdlouhavá půlhodina rádoby překvapivého odhalování. Ne, že by to nějak moc vadilo, herecky snímek právě v těchto scénách kulminuje, ale jako celek to zbytečně ztrácí šťávu. Alespoň, že úplný závěr s dozvuky jistého rozhodnotí je opět tam kde většina filmu. Tedy na kvalitativním vrcholu žánru. Přesto je třeba po celovečerním režijním debutu Bena Afflecka zpozornět. Svou střídmou a jistou režií, která na sebe nestrhává pozornost, se velmi podobá Clintu Eastwoodovi. Doufejme, že mu to vydrží a že se již nebude promenádovat před kamerou. Jak pro své, tak hlavně pro naše dobro. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Dennis Lehane, autor knihy podle níž byl stejnojmenný film Gone, Baby, Gone natočen, vycházel z vlastních zkušeností, kdy několik let jako terapeut pracoval se zneužívanými dětmi. Ostatně tyto zážitky se promítly i v jeho románu Tajemná řeka. (Rodriguez)
- Komparzistami boli často miestni okoloidúci v Bostone. (Arsenal83)
- Režisér Ben Affleck původně uvažoval o tom, že by se chopil i hlavní role Patricka Kenzieho (Casey Affleck): "Zajistil jsem si práva na knížku a plán byl takový, že s Aaronem Stockardem napíšeme scénář, pak najdeme režiséra, který ho natočí, a já v tom budu hrát. Ale postupem času jsem se do toho čím dál tím víc pokládal. Nejdřív jsem měl pocit, že se nám ten scénář moc nepovedl, pak že jsme odvedli přijatelnou práci, pak že se nám to docela vydařilo, pak že bych to mohl režírovat, a že když budu režírovat, neměl bych v tom hrát, protože prostě nemám na to, abych zvládl obojí najednou." (NIRO)
Reklama