Reklama

Reklama

Černý štír

  • Čína Jie jen (více)
všechny plakáty
Trailer

Příběh historického velkofilmu se odehrává v 10. století na císařském dvoře, kdy je Čína zmítána nepokoji a chaosem. Ve středu děje stojí korunní princ Wu Luan, který se bezmezně zamiluje do mladé dívky Wan. Plány mu však zkříží vlastní otec, když si ji sám vezme za ženu. Wu Luan odchází do exilu, kde ho časem dostihne zpráva o císařově zavraždění. Princ je novým panovníkem poslán do vzdálené země a trýzněn nemožností naplnit svou životní lásku. Zrazen a vyčerpán vyzývá vládce k závěrečnému souboji, který navždy rozhodne o osudu císařské rodiny. Snímek plný soubojů, intrik a velkolepých scén se může honosit také unikátní filmovou kulisou – královským palácem, který je s rozměry 180 x 60 metrů největší filmovou stavbou v Číně. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (45)

tombac 

všechny recenze uživatele

Ano, více shakespearovská tragédie, než wuxia. To by ani tak nevadilo, pokud by se The Banquet v druhé polovině nepřetavil v uzívanou vznešenou podívanou, která téměř nevytáhne paty z císařského paláce. Pletichařit se v něm může o stošest, leč ten patřičně dramatický a tragický náboj z toho není vykřesán. Wuxia souboje skutečně potěší oko estéta, ale vzhledem k více než dvouhodinové stopáži je jich žalostně málo. Zajímavých okamžiků automaticky očekávaných od historického snímku (třeba poprava ubitím holemi) bohužel také. Někdo může namítnout, že má The Banquet smůlu na brilantní čínské předchůdce od Leeho a Yimoua, jež determinují míru diváckých očekávání od dalších čínských výpravných podívaných, leč to není pro roztahaný kostýmní film, jenž byl nepochopitelně nominován za Hong Kong do boje o Oscara, dostatečnou omluvou. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Já myslím, že se toto převedení Shakespearovského dramatu na půdu starověké císařské Číny hodně povedlo. Příběh sám o sobě mohl být trochu akčnější, hlavně první půlka byla místy trochu rozvleklá a nechybělo několik celkem zbytečných dialogů, bez kterých by se to docela dobře obešlo, ale jinak si myslím, že se film hodně povedl. Obzvláště jsem si vychutnával souboje. Moc jich tam nebylo, ale létající Číňani opět nezklamali. Krásné zpomalené a někdy opakované záběry, realisticky stříkající krev, která byla opravdu hodně zvýrazněná a perfektní choreografie činily ze soubojů krásnou podívanou. Ziyi Zhang tentokrát nehraje křehkou zamilovanou bojovnici, ale mile překvapujou rolí císařovny - křehké zamilované mrchy a intrikánky s nevinnou tváří. No a vyzuální dokonalost tohoto snímku, kostýmy, výprava a samozřejmě hudba byly stejně jako u dalších čínských filmů (Tygr a drak, Hrdina ...) rovněž dokonalé, takže až na ty výše zmiňované příběhové vady na kráse to byl krásný a strhující film. Dávám takové lepší čtyři hvězdičky. ()

Reklama

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Hamlet coby silně teatrální wuxia vůbec není špatný nápad. Uznávám, že Banquet možná mírně nadhodnocuji, nicméně vzdor pomalému tempu a jisté roztahanosti mne nenudil ani neštval a některé ňuňu scény vyloženě nadchly - například poprava jako balet je veliké JAWOHL. Visuální orgie nejsou natolik spektakulární jako např. v Kletbě zlatého květu, leč i tak film oko těší téměř v každé scéně - nazvala bych jeho styl "uměřená přepíčenost" a docela mi sedla. Děj je klasická tragedie ústící v závěrečné vymření všech hlavních postav a díky silně divadelní stylisaci mne ani občasné podivnosti nepřinutily rozčileně kousat monitor. A Zhang Ziyi tu opravdu září. [3,5* - za pár rozkošných vychytávek zaokrouhleno nahoru] ()

Geoffrey 

všechny recenze uživatele

Zhang Ziyi jenom stvrzuje, že jako herečka vyspěla už ve 2046 a nyní je z ní 'zasloužilá umělkyně' (umělkyně po zásluze), která spolehlivě zastane i tu nejnáročnější roli; Tan Dun komponuje tak jako nikdy dřív; kameraman snímá famózní výpravu až se místy tají dech; zvukaři opět excelují a přispívají ne méně než kameramani, kostyméři a další tvůrčí profese...k vrcholu stačilo jen málo - a přece hodně. Kde se pochybylo? Ve scénáři? V dialozích? V příběhu? V námětu? Kéž by se všichni přítomní vrátili na začátek a zvolili si adekvátní látku k tak ambicióznímu zpracování - mohli dokázat opravdu mnoho a vrýt se hluboko do paměti filmových dějin. Takhle zůstane Banquet v ohrožení, že se na něj po sezóně docela zapomene... ještě jednou ale zaslouží zopakovat úvodní chválu, na závěr jmenovat Xiaogang Fenga a doufat, že to nebude poslední uznání, kterého se film dočká. ()

MaedhRos 

všechny recenze uživatele

Shakespeare si s Dálným východem rozumí (heslo 'everybody dies') a Ye yan to ilustruje celkem příkladně. Mám cukání jít s hodnocením výš, protože tempo, (audio)vizuál a občasná divadelní stylizace mi velice sedly a (buďme ještě chvíli povrchní) Wu a Huang jsou prostě liang wei shuaige a je radost se na ně dívat. Jenže film, který je natolik o postavách a motivacích a natolik konverzační, by si zasloužil poněkud výraznější herecké výkony (nikdo tu nehraje špatně, ale nikdo taky nepředvedl nic, z čeho bych byla nějak extra paf). Ye yan je navíc zbytečně krotký, kompromisní film, který všechno dělá tak nějak akurátně a v žádném ohledu nejede na "plný koule". Takový hezčí Hollywood - nic míň, ale taky nic víc. Škoda. (Nejlepším čínským Hamletem pro mě i nadále zůstává ten divadelní, v podání shnaghaiského operního ansámblu.) ()

Galerie (52)

Zajímavosti (2)

  • Královský palác se s rozměry 180 m na délku a 60 m na šířku stal největší postavenou budovou v Číně. (TomikZlesa)
  • Do role královny se rozhodovalo mezi čínskými herečkami Gong Li, Ziyi Zhang a Meggie Cheung, když roli dostala Ziyi Zhang, byla část scénáře přepsána, aby byla královna mladší. (TomikZlesa)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno