Reklama

Reklama

V roku 1916 mladý pruský šľachtic Manfred von Richthofen odchádza, tak ako väčšina mladých mužov, do vojny. Vďaka svojej neohrozenosti, rytierskemu prístupu k leteckým súbojom a úcte k nepriateľovi, sa z neho už čoskoro stane obávané stíhacie eso a uctievaná ikona leteckej flotily Prvej svetovej vojny. Manfred lieta s priateľmi Wernerom Vossom, Sternbergom a Lehmannom, s ktorými ho spája rešpekt k vojenskému drilu a rytiersky spôsob súbojov. Svoj stroj, trojplošník Fokker Dr.1, si dá zafarbiť na červeno a stane  sa postrachom všetkých protivníkov a letcov Dohody. Francúzi ho prezývajú Červený diabol, Briti na jeho hlavu vypíšu odmenu. Počas vojny zostrelil najmenej 80 lietadiel, najviac zo všetkých pilotov na oboch stranách. Náhodné stretnutie so zdravotnou sestričkou Käte mu však otvorí oči a poznáva skutočné barbarstvo vojny. (TV JOJ)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (199)

fragre 

všechny recenze uživatele

Zklamání! Proto jen 2 *. Ten film je nějaký nedopečený, jako by nevěděl, zda má vyrábět legendu či být deziluzivně kritický. Občas se táhne a tam, kde by našinec čekal vyvrcholení, je najednou uťat. Zvláště na konci filmu je to devastující. Neukázat hrdinovu smrt, to je snad proti všem zásadám dramatu. Souboje jsou dobré, ale kupodivu ani s pomocí digitálních triků nedosahují takového účinku jako ty prostými kamerami snímané souboje u stařičkého (z roku 1930) filmu Pekelní andělé. ()

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Že film nebude ve všem úplně přesný bylo celkem jasné a je fajn, že některé fikce v závěru přímo uvádí. Film je to ale skvělý. Parádní jsou vzdušné souboje, na které bych se klidně znovu šel podívat na velké plátno. Hlavní devizou filmu je ale pohled na válku očima zhýralých buržoustů, kteří mají nebeské válčení za sport. A je skvělé sledovat, že i ve chvíli procitnutí při pohledu na skutečnou válku, dokáží alespoň část ze sportu do války nadále přenášet. Třeba to bylo úplně jinak, ale film je tímto úžasný. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Je mi líto, ale ze skvělého námětu vznikl velmi podprůměrný film. Je příliš snaživý ve svém mezinárodním přesahu, být čistě německý, byl by mnohem lepší. Nelze vybrat uspokojivou zvukovou stopu, anglický i český dabing je špatný, obsazení je slibné, ale nevyužité (hlavně Til Schweiger a Joseph Fiennes). Matthias Schweighöfer a Volker Bruch se dobrými herci teprve měli stát. Smutná je i česká složka, mnoho komparzistů, nádeníků a lokací je našich a nefunguje to ani omylem. ()

boshke 

všechny recenze uživatele

Dějepisářka měla pravdu - první světová je poslední férová válka. Nedokážu rozlišit, do jaké míry se jedná o realitu a do jaké o fikci, ale film se mi líbil. Oceňuji vhodné začlenění českých herců, kteří v zahraničních filmech obvykle působí jako pěst na oko. Pozoruhodný mi přišel Krajčo jako elitní letecké eso (mně se událo, že je to on, ale nemohl jsem tomu uvěřit) nebo Vinklář jako pozdější německý prezident Hindenburg; jako kdyby nám Masaryka, národní ikonu, hrál Anglán nebo Frantík. Z hlavních postav se mi líbili všichni, jen mi dalo občas práci všechny ty árijské Němce od sebe rozpoznat (specielně v čepicích a brýlích). Z pohledu letců vypadá válka až idylicky ("když padá, nech ho přistát", "válku můžeme vést slušně" atp.), o to kontrastnější je porovnání s pěchotou, která pouze "čeká", jestli ji sejme nepřátelské dělostřelectvo nebo letectvo... Rudý baron je světlá výjimka, kdy nejsou Němci ve válečném filmu za bestiální zrůdy, což jako germanofil kvituji (těžko se tomu však divit, když většina filmů nepojednává o světové válce první ale druhé, v kteréžto jimi doopravdy byli)... 80% ()

Andre3000 

všechny recenze uživatele

Letecké akce to by šlo, u těch se člověk i bavil. Ale jinak nudná klasika o tom jak se zamiluje a bla bla... Možná to ani nemohlo mít větší potenciál, kdo ví, ale prostě nebylo to nic osobitého a moc mě to nezaujalo. A z bláta ten film nevytáhli ani esa v podobě Josepha Fiennese a mnoha českých herců v čele s panem Hindenburgem. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • Ako uvádza distribútor filmu Bioscop, kalifornský spisovateľ a režisér Nikolai Müllerschön pôvodom z Nemecka pracoval na príbehu pilota Richthofena dlhé roky. Prvý návrh napísal už v roku 2002 a následne nesčíselnekrát upravoval. Už od začiatku ale chcel Müllerschön produkovať a natáčať film v Nemecku, pretože mu prišlo podstatné rozprávať príbeh o Červenom barónovi z nemeckého pohľadu. Zároveň ale v tej dobe nevidel natáčanie v Nemecku ako reálne. Preto sa pokúsil svojím projektom zaujať Hollywood. Štúdiá prejavili záujem, predbežný rozpočet bol stanovený na 40 mil. dolárov a niekoľko amerických hereckých hviezd bolo oslovených s ponukou hlavnej roly. Müllerschön ale čoskoro uvidel, že jeho európsky ladený film sa stáva americky klišovitým, a tak sa rozhodol pre prvú variantu. Ako lokácie pre natáčanie boli pôvodne vybrané Stuttgart a Litva, ale nakoniec sa natáčalo prevažne v Prahe – aj vďaka prvotriednej filmovej infraštruktúre a miestnym profesionálom. Zásluhy na filme má tiež česká Letecká amatérska asociácia, ktorej členovia vyrobili dvojplošníky a letecké vraky. Produkcia taktiež zahrňovala obrovské množstvo koní, historických vozidiel, parných lokomotív a haldu vojenskej techniky, ktorá na miesto natáčania dorazila z každého kúta Európy. Keď bolo natáčanie po 61 dňoch u konca, nastal čas 16-mesačnej postprodukcie v Los Angeles, kde žije režisér Nikolai Müllerschön. Prvá verzia sa potom testovala na amerických divákoch a až potom sa film dočkal premiéry v Nemecku presne v deň letcovho 90. výročia úmrtia – 21. apríla 2008. (PeterJon)
  • Jeden z pilotů 56. squadrony V. P. Cronyn si po návratu na základnu šel prohlédnout svojí SE 5a do hangáru. Byla poměrně vážně poškozena. V dopise otci napsal, že nemohl tu noc po souboji usnout a potil se, přestože byla chladná noc začínajícího podzimu. Voss dokázal poškodit všech 7 nepřátelských strojů, které se účastnili boje, který trval přes 10 minut. (Michel24)
  • Manfred von Richthofen letěl alespoň jednou ve čtyřech různých trojplošnících Fokker F I/Dr. I. Pouze třetí stroj, výrobního čísla 425/17, byl celý červený s bílou svislou ocasní plochou. Ostatní stroje měly střední část trupu, střední křídlo a některé další části plátěného potahu křídel natřeny olivovou nebo tmavě zelenou barvou. (Michel24)

Reklama

Reklama