Poslední recenze (2 884)
Problém tří těles (2024) (seriál)
Protože jsem nečetl druhý díl knižní předlohy, mohu se utěšovat tím, že změny a doplnění v seriálu jsou dány právě další knihou. Některé změny ale těžko skousávám (a budu v tom mít zase pěkný hokej, co, jak a kde vlastně bylo). Minulost čínské vědkyně byla v knize hodně silným tématem, ale zde jí moc nebylo a navíc byl pozměněn i její cíl. Více postav na straně vědců, kteří v seriálu zabraly post jedné postavy z knihy, mi také nesedělo. Jako samostatné sci-fy ale seriál špatný není. Pro jednou tak platí, že přečtení předlohy bylo spíše na škodu.
Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024)
Dovolím si použít svou větu z recenze 300 "Z toho mála, co nám Zack Snyder předvedl, dokázal vykouzlit neuvěřitelné takřka dvě hodiny. Aby také ne, když každá druhá scéna je zpomalená." jak jsem Zacka Snydera posledních 10 let bránil, tak tady se naplno vrátil ke všem těm svým sračkám. Když má párkrát za film vyvolat wow efekt (jako třeba u Supermana), tak jsou zpomalovačky fajn a umí je jako málo kdo. Jenže když je celý film zpomalený, je to k smíchu. Nebýt těch zpomalovaček, tak si možná divák nevšimne tuny kokotin, kterými je druhý díl Rebel Moon prošpikovaný. Sice byli i v prvním díle, ale děj odsejpal a nebylo tolik prostoru ty hovadiny řešit. Tohle bylo fakt něco otřesnýho.
Poslední závod (2022)
Hodně jsem se na film těšil a dostal jsem přesně to, co jsem očekával. Možná ještě víc, protože všechny scény na sněhu a tuplem ty v bouři jsou silné a hodně věrohodné. Od Kaisera běhajícího po sněhu, přes nesení Hanče vyčerpaným Rathem až po umrzlého Hádka. za technické zpracování velký klobouk dolů. Ale ani ostatní aspekty filmu nezklamaly. Příběh super a rovina ze "současnosti" je díky Kaiserovi a postavě Ratha hodně silná. Američani by na konci určitě spustili větší doják. Což jako konzumní divák snesu, když to doják je. A naopak jsem trochu zklamaný, že se z tak silného příběhu nesnaží autoři vytěžit víc. Ale snad by Rath aspoň po premiéře mohl říct, že je film autentičtější než verze z roku 1956.
Poslední deníček (2)
Matrix
Včera jsem si pustil po dost letech Matrix v pořádné kvalitě a bylo rozhodnuto. Uvědomil jsem si, jaké filmy mám nejradši. Filmy s myšlenkou, u kterých se ve mě probudí malý kluk. Z někoho relativně bezvýznamného se stane hrdina, což je přesně to, co od filmů čekám. Sny nahrazují šeď běžného života a to klidně na několik dní (v Matrixu a podobných filmech i na několik týdnů). Takže ne náhodou mám mezi TOP filmy Kick-Ass, Avatar, Hvězdný prach, Nekonečný příběh nebo právě Matrix.