Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Muzikál Ondřeje Soukupa a Gabriely Osvaldové, v roli Johanky z Arku - Lucie Bílá. Na motivy legendy o francouzské národní hrdince vznikl světoznámý muzikál Johanka z Arku. Stal se největší událostí pražské muzikálové scény roku 2000. Čeká Vás originální soudobá hudba, využívající středověké postupy, inspirovaná poetickým libretem. Od roku 2000 do roku 2003 bylo v divadle Ta Fantastika v Praze odehráno přes 800 představení, které shlédlo více jak 350.000 diváků. Lucie Bílá byla za roli Joahnky z Arku oceněna prestižní cenou české herecké a divadelní asociace Thálie za rok 2001... Johanka z Arku, zvaná též Panna Orleánská, se narodila roku 1412 ve vesnici Domrémy, v Lotrinsku ve Francii. Její rodná víska se nacházela v době našeho příběhu v severní polovině Francie, okupované v té době vojsky anglického krále Jindřicha VI. Zde, mezi svými ovečkami, vyrůstala v bohabojnou dívku, která od svých 14-ti let slýchávala hlasy a za sluncem prozářených dní se jí zjevovali andělé a světci. Boží milostí se z prostinké venkovské dívenky stala sjednotitelka Francie francouzská národní hrdinka blahoslavená Johanka z Arku. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (35)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejslavnějších českých muzikálů jsem konečně mohl spatřit také já. Je celkem pochopitelné, že režie televizního záznamu si vybrala právě Lucii Bílou - držitelku ceny Thálie. Já bych ale přece jen raděi viděl verzi s Ivetou Bartošovou, neboť nemůžu si pomoct, ale Lucie Bílá mi do té role neseděla. Jediná kvalitní píseň je pak Most přes minulost, která se stala i částečně hitem slavné zpěvačky. Jenže mě se nelíbily ani kulisy s počítači a hlavní obrazovkou. Tato moderna není můju šálek kávy. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Ondřej Soukup (hudba), Gabriela Osvaldová (texty) a Jiří Hubač (libreto) Vzhľadom k tomu, že som nemal to šťastie vidieť pôvodné naštudovanie, ale len obnovenú verziu (2011) skoro po 10 rokoch od premiéri, je zrejmé, že dielo prešlo prirodzenou degradáciou kvality: absencia pôvodnej réžie, niektorých predstaviteľov, a záskoky naštudované z dvd. To všetko má dopad na celok a spôsobuje "len" priemerný zážitok pri diele, ktoré malo úžasnú povesť ako medzi divákmi, tak aj medzi kritikmi. Silne cirkevná atmosféra s gýčovitými kostýmami mi úplne nesadla, taktiež som mal problém s kulisami. Ale to je už len vec vkusu. Zvuk bol v pohode - v Kalichu to vždy závysí od toho, ktorí z dvoch pánov zvukárov za pultom stojí :) Na Robinovi Hoodovi to naopak bolo katastrofálne prepálené, na úkor zrdavia... | Videno v Kalichu, 11.2.2012, Praha | ()

Reklama

PetrJulian 

všechny recenze uživatele

Asi nejméně povedený český muzikál nové doby. Hudba nezapamatovatelná, nemelodická, nelíbila se mi výprava, vůbec všechny ty divadelní novoty. Jedna hvězda jen za pěvecké výkony. České rádobymuzikály jsou vůbec specifická věc, málokterý je povedený. Ovšem v 90. letech a v prvním desetiletí tohoto století jich bylo jako hub po dešti, a přiznejme si, kolik jich nám utkvělo v paměti? Kde je ona melodičnost A. L. Webera? Z Jesus Christ Superstar si člověk pamatuje skoro vše, Weber stvořil aspoň jednu zapamatovatelnou píseň i v takové ptákovině jako Cats, i jeho Fantom opery a dokonce Aspects of Love mají něco pěkného. Ale tohle? Je to nezpěvné, obdivuju, že to ti herci vůbec uzpívali. Soukup tvoří k filmům pěknou hudbu, ale muzikály neumí. ()

Cassandra 

všechny recenze uživatele

Také souhlasím, že Johanka je nejlepší český muzikál (z těch, co jsem viděla). Písně jsou po hudební stránce na vynikající úrovni, ale to se dá možná říct i o dalších muzikálech. Neobvyklé však je, že má i srovnatelně dobré libreto, které je funkční, dějotvorné a hlavně téměř neobsahuje hloupé rýmy (nejsou v něm zbytečné, rádoby emocionální větičky, které k obsahu písně nijak nepřispívají a jejich hlavním úkolem je mít na konci slovo rýmující se závěrem předchozího verše). Je mi líto, ale v tomhle ohledu se mi například dost nelíbí Dracula (hudba je ovšem výborná). Je pravda, že scénicky Johanka za moc nestojí, ale to je jen malá vada na kráse, beztak jsem vnímala hlavně obličeje a hlasy protagonistů. Jinak se mi z českých muzikálů ještě celkem líbil Hrabě Monte Christo a Galileo, dále až na výše zmíněnou výhradu Dracula a podle soundtracku možná není špatný Excalibur. Docela obstojný mi při přišel i Hamlet, zato u Kleopatry a Tři mušketýrů jsem usínala. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Pokud ideální spolupráce Soukup - Osvaldová - Bílá, tak Johanka z Arku. Jejich muzikál z Ta Fantastiky je sice chudý výpravou a jeho scénografie je opravdu podivná, nicméně k poslechu je to muzikál vpravdě ideální. Známý příběh svaté Jany předkládá protkaný zajímavými emocemi. Jako celek je zážitek příjemně vyvážený, a co je hodně příjemné, některé písně se staly hity i samostatně. Není divu, že se nechala zlákat i Iveta Bartošová. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama