Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nikdy není pozdě na to pochopit a předělat svoji matku! Další komedie z dílny úspěšného autora, svérázného komika a režiséra Alberta Brookse se tentokrát věnuje nelehkému vztahu matky a dospělého syna, toho času zrovna podruhé rozvedeného. Pokud je tím synem navíc trochu intelektuálsky zaměřený spisovatel scifi s nevyjasněným vztahem k ženám, dají se čekat jenom samé problémy. Leckterý psychoanalytik by ovšem byl potěšen jeho nejnovějším nápadem. Po druhém rozvodu se rozjede za svou matkou, do svého studentského pokojíčku, aby si tímto návratem dospěláka do dětství narovnal" své vztahy s matkou, která neustále protěžuje jeho seriozního mladšího bratra Jeffa. Vychází z teze, že dokud se nenaučí vyjít s touto ženou, jeho milostný život vždy skončí debaklem. Učí ji nekupovat tu nejlevnější, ale nejedlou zmrzlinu v obchodním domě, užívat si lehce luxusu, poslouchat a vnímat skutečná přání svého syna. Nakonec ji naučí přiznat si pravdu sama sobě, i když zrovna nebude připomínat matky z časopisů o vzorné rodině. Nejvíc ovšem pochopí on sám... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (20)

dormouse 

všechny recenze uživatele

Na to, jak nesmírně blbé téma se režisér odhodlal zpracovat, výsledek nedopadl tak špatně. Několikrát rozvedený čtyřicátník se rozhodne, že bude hledat příčinu svých milostných neúspěchu v zasutých problémech se svou matkou. Nastěhuje se k ní a snaží se zanalyzovat jejich vztah a poučit se z něho. Ach, kdyby to i v životě fungovalo takhle jednoduše! ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Freude, Freude, Freude… máme je (měli jsme je) všichni, všichni s nimi máme občas problémy a všichni občas své problémy přisuzujeme jejich špatné výchově. Jsou to prostě naše matky. Albert Brooks do scénáře očividně vložil mnoho vlastních zkušeností, situace jsou díky tomu uvěřitelnější a humor prvoplánový jenom zřídka. Ještě mám relativně daleko k věku hlavního hrdiny, přesto jsem dobře chápal, co svým počínáním sleduje, co při tom cítí. Možná právě proto, že všechny matky jsou vlastně v celku stejné, jenom v detailech jiné. Postava Johna mohla být napsána „víc do hloubky“, ale Brooks byl vždycky lepším scénáristou a režisérem než hercem, takže nejspíš věděl, do čeho má smysl se pouštět. Zajímalo by mě, jaký pocit mají z filmu ženy, jež nejsou matkami, zda-li je vůbec něčím osloví, protože mi přišel jako hodně osobní zpověď pro určitou skupinu diváků. 80% ()

Reklama

cab 

všechny recenze uživatele

John (Albert Brooks) ma problemy v osobnim zivote a tak se rozhodne najit jejich reseni velmi nezvyklym zpusobem. Prestehuje se zpatky do domu sve matky, kde vyrustal. Vyuzije moznosti lepe ji poznat a necekane se mu podari i neco nad plan. Soudim, ze do vekove skupiny divaku, kterym se Matka libila, jeste par let patrit nebudu. Take verim, ze ne kazdy je tak nahle tvarovatelny a diky neskutecne priblblemu ukonceni 40% je adekvatnich. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Říkejte si co chcete, ale já na Alberta Brookse nedám dopustit. V osmdesátých letech se sice jen snažil o nápodobu Woodyho Allena, ale později se jeho humor vytříbil, zosobitněl a co se mi na něm nejvíc líbí, je to, že své filmy netočí jako one man show A. Brookse. Vzpomínejte, kdy dostala třeba právě Debbie Reynoldsová naposled tak krásnou roli... 90 % ()

sona123 

všechny recenze uživatele

Ty mi prostě nechceš rozumět....možná, když jsi přestal jíst maso, přestalo mít tvé psaní hloubku...Matka je konverzační komedií, ve které najdete spoustu moudra, ale i poměrně vtipných hlášek. Na můj vkus jich možná bylo trochu moc. Matka je milá, ale jak jinak, někdy na zabití. Ale ono vrátit se domů po druhém rozvodu k matce, aby synáček našel své kořeny a pochopil, kde dělá chybu...co je to za nápad? Kdyby tu nebylo takového špičkování a jedna věta nestřídala druhou, možná bych si to užila víc, takhle mě trochu rozbolela hlava. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama