Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohádku o Popelce znají všechny děti. Její příběh si vypůjčil Josef Lada, a jak to uměl jen on, vtipně jej převyprávěl jako jednu ze svých originálních pohádek „naruby“. Tento Ladův text se stal podkladem pro televizní zpracování, které se i ve výtvarné podobě inspirovalo mistrovými obrázky. Pohádku s původními písničkami natočila v roce 1986 režisérka Vlasta Janečková s Karlem Greifem v titulní roli, Milenou Dvorskou coby macechou, Jiřím Zahajským jako otcem. Květa Fialová si zahrála tajemnou paní, Simona Vrbická princeznu a Carmen Mayerová s Petrem Kostkou královské rodiče. (Česká televize)

(více)

Recenze (56)

Lykos 

všechny recenze uživatele

Z dětství jedna z mých neoblíbenějších. Milena Dvorská v netradiční roli totální megery. Jen by mě zajímalo, když už je ta pohádka naruby, proč nemá Popelák hodnou maminku a zlého macešáka. ".... v celém království se žádný drak nenachází. Maminko, ale kdyby se mi nějaký mládenec líbil, co kdyby se porval s tím Šobrovic čoklem?" ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

"Umřela mi maminka a už je v hrobečku, tralala," uvede se Popelák citlivě a vtáhne diváka do děje. Ubohý siroteček, deptán zlou macechou, není, na rozdíl od nevlastních bratrů, systematicky veden k tomu, aby chcípl na přežrání či na proleženiny. Oděvy postav jsou samozřejmě poplatné době, kdy pohádka vznikla, ale z rukávů princova kabátce, které mi silně připomínaly svatební šaty princezny Diany, bych asi na princeznině místě měla mžitky. Z pohledu na princeznu, která vypadá, jako by jí někdo vyrazil zuby, bych zas měla mžitky být Popelákem. Ti dva na sebe tak divoce v tanci mžikali, až došli k tomu, že se milují a chtějí spolu strávit zbytek života. Věštecká mazurka, to je ten pravý tanec. Královský pár svým pochopením, vzájemnou náklonností a důstojností silně připomíná manželskou královskou dvojici ze Tří oříšků pro Popelku, zlá macecha je skvostná (a kingikovo brilantní slovní spojení "neodolatelným způsobem zesnulá Milena Dvorská" je neuvědoměle vtipné), její manžel je správně dlouhodobým terorem vydeptaný muž a rádce je sympaťák. Pohádce nejvíc škodí její hlavní postavy. Pro mě jedna ze slabších Ladových pohádek. Být autorem předlohy někdo jiný, byla bych shovívavější. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Původní pohádka o Popelce dostává nový ráz, když si pan Lada vypůjčil děj a změnil ho na muže se ztracenou botou. V pohádce de facto není nic nového. Vše je téměř stejné až na to, že v obráceném gardu. Ale tak nějak je to urychleno. Tedy holubi prostě pomůžou a není to nic divného, ani se nedočkáme viditelného důkazu, je to prostě zmíněno. Popelákovi pomáhá čistě víla a sám tak nic nenajde ani nezařídí, navíc se pěkně zlobí, když na ples skoro ani vyrazit nechce. Vlastně ho k tomu v počátku musí nutit. Ocenit tak lze snad jen hudbu a Milenu Dvorskou. Pohádkové předělávce nepomáhá ani studio. ()

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Pohádka, jak ji neznáme. Nápad originální, taky se jedná o adaptaci pohádky od Lady, ovšem výkony herců tu jsou tak příšerné, jak by se dalo čekat od nijak nepropagované pohádky, tak akorát určené na nedělní odpoledne. Jediný, kdo tam byl sympatický byli Petr Kostka a Carmen Mayerová, ale strnulost a naprostá absence jakéhokoli náznaku hrají u hlavního hrdiny byla k pláči. ()

loveless 

všechny recenze uživatele

Dnes jsem po x-té viděla pohádku O Popelákovi, neboli převrácenou Popelku s chudákem umouněným Popelákem, samozřejmě zlou macechou a dvěma chudáky bratry. V dětství jsem ji určitě ocenila daleko víc, protože Karel Greif nebyl jako Popelák úplně k zahození, ale teď už na pohádkové "prince" netrpím, takže k zapamatování je tu z herců jedině Milena Dvorská jako zlá macecha. Zvláštní úvaha, jak u pohádkové Popelky byla nožka co nejmenší, zatímco u pohádkového Popeláka máme pořádného chlapa s obrovskou nohou :D ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama