Reklama

Reklama

Obsahy(1)

„Sestřičko milá, vždyť přece v zimě jahody nerostou!“ prosí Maruška (M. Hrubešová), ale marný je její pláč, ani macecha (G. Wilhelmová) ani Holena (Y. Blanarovičová) se nad ní neustrnou a děvče vyženou do sněhem zasypaných hor, kde vládne mrazivý Leden (J. Zahajský). Kdo by neznal pohádku Boženy Němcové o hodné Marušce a dvanácti kouzelných bratrech, kteří dobře věděli, kdo si jejich pomoc zaslouží! Není pochyb, že své štěstí nakonec najde i Maruška se svým Jeníčkem (O. Vetchý). (Česká televize)

(více)

Recenze (35)

Gig 

všechny recenze uživatele

Malebná pohádka o dvanácti měsíčkách, i když televizní. Za Gabrielu Wilhelmovou, Vetchého a Blanarovičovou musím jít s hodnocením nahoru. Byla to u mě ta nejkrásnější pohádka o dvanácti bratrech, dokud jsem neuviděl tu ruskou z roku 1972. Obě dvě studiové, v obou dvou hrají živá zviřátka, i když v té sovětské jich bylo víc, tady jen pes Bodryk. Tam byl navíc bratr Měsíc, tady roztomilá sestra Vesna v podání Marty Vančurové. Ale mám-li hodnotit obé pohádky, vyhrává u mě ta ruská. ()

JosefTomas 

všechny recenze uživatele

Předzvěst s konspirační teorií, zachycená na televizní materiál, neboť v tom hraje Yvetta Blanarovičová a na konci dostane hnusnou podobu díky make-upu, dále v tom hraje Ondra Vetchý, který hrál taky v jiné pohádce (S čerty nejsou žerty), jež je jako Dvanáct měsíčků adaptací od Boženy Němcové a navíc tam hrál čerta. Co to všechno znamená? Že když spojíte pohádku + čerta + Blanarovičovou + make-up, vyjde Vám z toho Princezna ze mlejna. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Je otázka jak vlastně hodnotit toto dílko přechodu? Přechodu mezi špičkovou dětskou tvorbou normalizace a faktickým rozvolněným postupným rozpadem tvorby pro mládež a děti po listopadu. Není to ani jednoduché, ani snadné. Pokusím se proto o velmi volnou a poněkud zjenodušenou bilanci kladů a záporů této napolo zapomenuté pohádky. Obstojný scénář se slušnou režií a lehce ekologizujícím výkladem literární předlohy Boženy Němcové zachraňují herecké výkony Blanarovičové, Vetchého, Wilhelmové a zejména Marty Vančurové; potvrzuji bezradnost Markéty Hrubešové, více deklamující než hrající svou studeně a neurčitě působící Marušku (vedle diletantismu protagonistů KOUZEL KRÁLŮ však i její výkon působí jako profesionální). Základní dějové linky byly dodrženy a překročen podle všeho nebyl ani rozpočet, který už více seškrtán být nemohl. Výsledkem je sice poněkud chudokrevný dojem, který si však přesto uchoval rezidua základních znaků české školy filmové pohádky československého období. Určitě tedy není na místě nadměrný jásot, případné truchlení by však bylo ještě nemístnější. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Kulisová pohádka, která počátkem devadesátých let využila moderní techgnologie v podobě mrazivého pozadí. Ani by to tak nevadilo, kdyby se například psovi chvílemni neztrácely úplně nohy. Top dokonalé to tedy nebylo. Markéta Hrubešová mi úplně sympatická jako Maruška zrovna nebyla. Ale zajímavější je fakt, že jsem v pohádce spatřoval, narozdíl od jiných verzí, prvky z Mrazíka. Jedna z verzí totiž byla použita například i ve filmu Tři bratři. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Na tv produkci docela dobré, nečekejte žádné velké efekty, honosné kulisy atd. Vše je velmi jednoduché a malebné. Matně si vzpomínám, kdy jsem tuto pohádku viděl poprvé někdy v mých dvanácti letech a už tehdy se mi tato klasická pohádka od Boženy Němcové moc líbila..Takže z nostalgie a za měsíčky za 2*. Markéta Hrubešová mi v roli Marušky však moc neseděla... ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama