Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Sydney umí počítat tak možná do šesti, protože víc čísel na kostkách není. Jeho ruce jsou jemně vycvičené na všechny způsoby hazardní hry a v očích mu svítí dolary, sotva se ráno probudí. Rád by předal své zkušenosti někomu mladšímu, a tak začne v hráčském doupěti uprostřed Nevady pořádně školit Johna. Mimo něj se ještě stará o Clementine, mladou a krásnou prostitutku, která se snaží s jeho pomocí poznat tu hezčí stránku života. Jen slepý by přehlédl, že Clementine a John k sobě začali cítit něco víc, než jen přátelskou náklonnost. Jedna láskyplná noc se ale nešťastně zvrtla v otřesný šok, ze kterého bude těžké se probrat. Zvlášť tehdy, když John začne tušit strašné tajemství, které skrývá Sydney. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (60)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Neuveriteľne dlho som rozmýšľal nad týmto filmom. Je to vlastne celovečerná verzia kraťasu Cigarettes and Coffee, ale oproti nemu je tento celovečerák sofistikovanejší. Už tu môžete vidieť niektoré typické Andersonové znaky. Dlhé kamerové zábery, prepracovanosť postáv a v konečnom dôsledku veľmi jednoduchá zápletka pod ktorou sa ale skrýva živná pôda významov a rovín. Je jasné, že Hard Eight nedosahuje kvalitu žiadneho z neskorších Andersonových diel ale po príšerných kraťasoch je tento celovečerný debut uspokojujúci. Phillip Baker Hall a Samuel L. Jackson dominujú. Paltrow a Reilly sú herci ktorých nezatracujem ale ani nevyhľadávam a tu mi až na pár scén nevadili. Poteší tiež drobný štek jedného z dvorných Andersonových hercov Phillipa Seymoura Hoffmana. Celý príbeh je primitívne jednoduchý. Tých niekoľko pamätných scén sa vytvorilo len vďaka dlhým záberom. Tie umocňujú atmosféru Nevadských kasín tak, ako to dokáže máloktorý film z takým rozpočtom. Ale na konci je to jednoducho tak správne nad vecou, že tú 4 musím dať aj keď som to pôvodne nemal v úmysle. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Podmanivě loudavý film, který primárně vlastně vůbec není o závislosti na hazardních hrách... Celovečerní debut P.T. Andersona totiž vypráví mnohem víc o hazardu se životem a mezilidskými vztahy. Šlo rovněž o první film tohoto nezávislého amerického režiséra, na který jsem se podíval, a od počátku si mě získal svou jedinečnou atmosférou, dávající důraz na konverzační průběh dvou až tří postav ve vesměs uzavřených prostorech, a také hereckými výkony hlavní dvojice. Ačkoliv se Philip Baker Hall v jedné z mála hlavních rolí blýskl suverénní minimalistickou kreací a nejen díky charakteru své postavy budí dojem nedostižného ostříleného matadora, mladý John C. Reilly se mu výkonem v postavě ňoumy zapleteného do nešťastné hry velmi zdařile přibližuje. **** PS: Z pohledu dnešní hyperkorektní doby je již docela netradičním zážitkem vidět film, v němž nejzápornější roli představuje černoch... odporný byl ten vydírač ovšem dokonale, jestli to byl záměr – už déle mi žádná postava nebrnkala na nervy už jen po zjevení na scéně tak, jako Jimmy. [80%] ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Holt ne všechny staré hříchy jdou odčinit. Své by o tom mohl vyprávět stárnoucí hazardní hráč Sydney, který coby „náhodný“ kolemjdoucí pomůže loserovi Johnovi, který se topí v nejčernější mizérii. Až posléze vyjde najevo, proč se o smolaře a tragického snílka tak stará a proč je vstřícný prakticky při kterékoliv příležitosti. Celovečerní debut Paula Thomase Andersona je minimalistickým kusem, který to měl směrem k divákům těžké – Anderson šel urputně proti produkční společnosti, která jeho práci přestříhala, zatímco on svou verzi na vlastní pěst poslal výběrové komisi MFF v Cannes. A zřejmě odtud pramení jeho lpění na absolutní tvůrčí kontrole. Každopádně to, že umí hrdiny zabořené v životní mizérii, už nějakou dobu víme. Zároveň je vláčí podivnými náhodami a absurdními situacemi, u kterých se (neznalý) divák může cítit, že se právě probudil po nějakém bouřlivém večírku. Škoda, že tentokrát neudržel divákovu pozornost až do konce, výsledek trpí jakousi nedotažeností. Herecky ale rozhodně vydařené. ()

agassi68 

všechny recenze uživatele

Philip Baker Hall je známa tvár z množstva hitov, kde hráva vedľajšie úlohy. Tentokrát sa dostal na čelo a a bola radosť ho sledovať. Dosť mi pripomenul Jeana Gabina najmä tým kamenným výrazom tváre vo vypätých momentoch. Philip Seymour Hoffman tiež nepotrebuje dlhé minúty na to aby zaujal. Spolu s Reillym tvoria dvorných hercov v Andersonových filmoch, ktorý sa Gamblerom vlastne uviedol do veľkého sveta filmu.. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Andersonovi se kolem poloviny filmu začne rozpadat dramatická struktura ( podobně jako u Boogie Nights, to byl ale film s mnohem atraktivnějším tématem :)), efektní zkratkovitost a švih ustupuje zbytečně dlouhým sekvencím a celý film se rozbředává. I díky postavám, do kterých "není vidět" a tak působí odcizeně. Formální stránka u Andersona tradičně povedená a poslední třetina ( feeling a Sam Jackson tu hraje snad nachlup to samé ) jako by byla vytržená z Jackie Brown, podobnost musí vidět i slepý. Jenže ve skutečnosti je to naopak. Jackie Brown se odkazuje na Tvrdou osmu, ta vznikla o rok dřív. Jako debut určitě stojí za pozornost a Andersonův styl tu vidět určitě je. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (10)

  • Asistent kameramana Michael G. Riba odmietol dva týždne práce na Vodný svet (1995), ktorý bol lepšie platený, aby mohol pracovať na tomto filme. Riba bol odvtedy asistentom kameramana na každom filme Paula Thomasa Andersona. (Bilkiz)

Reklama

Reklama