Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Od chvíle, kdy Štěpán Šafránek nastoupil do ústavu pro mentálně postižené děti, uplynulo deset let. Ústav byl zrušen a Štěpán se vrací do nemocnice jako lékař u záchranky. Stále žije s pragmatickou lékárnicí Ute. Navíc mu zemřela maminka a musí se postarat o pohřeb i pozůstalost. V dispečinku záchranky slyší sestru Toničku vyprávět o řediteli Sahulákovi, který chtěl skočit z okna, a doma ho vyhledá Kendy, kterého vyhodila manželka. Když se zastaví za Ute, narazí na zrzku Annu a nabídne jí svezení. Majitel prosperujícího autosalonu Karas ho přemlouvá, aby se přihlásil do konkurzu na nového ředitele nemocnice, ale on o tom nechce ani slyšet. Pohádá se s Ute a poté opět narazí na Annu. Napíše pro ni básničku a další den Karasovi řekne, že se rozhodl kandidovat. Dál se schází s Annou. V konkurzu vyhraje a stane se novým ředitelem nemocnice. Začátky nejsou snadné. Navíc přijde o svou novou lásku Aničku, která zahlédla Ute, jak přichází ke Štěpánovi domů s kufrem. Marně ji hledá, v nemocnici se pouze dozví, že otěhotněla a odstěhovala se. Štěpán se odmítne zaplést do podvodných machinací a vrátí se k záchrance. O sedm měsíců později je nahlášen akutní porod... (TV Nova)

(více)

Recenze (376)

Mylouch 

všechny recenze uživatele

"Mobil je horší než diktatura proletariátu". Co novým dílům autoři přidali na délce, to ubrali z bohatství scénáře. Zbývá recyklace motivů ze starých dílů a trocha manažerského trapna. Herecky nejhorší Štěpánkova partnerka, Matáskova bílá prací síla, těstoviny s rozvařeným Šafránkem na Kovandu. Série, jejíž novější díly stárnou rychleji, než senilní její skuteční vrstevníci. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Snad jen v Čechách může jít 200 tisíc lidí na dílo sestavené ze stovky vykonstruovaných a papírem ušustěných dialogů, trochy pseudoromantické recitace pod záminkou soulože (ty verše jsou fakt tak levný) a nudy zrežírované v televizním stylu z před dvaceti let. K tomu pět hlavních ženských postav, co jen roztahuje nohy na požádání, a půlhodinka reklam na naší oblíbenou drogérii. A ti herci. Ti herci! Hnus nejotravnější. ()

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Film jsem viděl před X lety a tenkrát se mi to docela líbilo a dal jsem tomu tady 3 hvězdy. Dneska jsem na film narazil v televizi, tak jsem se podíval znovu, ale nějak mi to nesedlo. V podstatě nejvíc na celym filmu se mi líbilo, že tam jezdily jako sanitky starý Sprintery s motorama OM 602. Já na takovejch sanitkách před lety měnil čelní skla a slyšet zvuk toho 5-válce je pro mě strašná nostalgie. Ještě jsem se zasmál tomu, jakej byl Leoš Mareš tenkrát mladej floutek. Po letech teda snižuju hodnocení na 2 hvězdy... ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

PŘI NEJHORŠÍM NÁM POMŮŽE DADA. No, jenom o fous. Pánové Klein a Pecháček nám z Básníků dělají seriál, zdá se. Tomu odpovídá i vizuál. Neskutečně dlouhé, komično přechází v tragédii a pomalu komunální satiru (konkurz na ředitele nemocnice). Na PP je už zbytečné nadávat, veletoče v postavách pokračují (Karabec = Vaculík? A proč?), neherci obsazení kvůli popularitě (Mareš, šmarja), mnoho scén vypadá jako poučování a moralizování těch, kteří zestárli a jen proto na to mají právo. Přesně z toho si dřív série dělala legraci. Básníci se nám pomalu ztrácejí... Úvodní píseň - Uhlířův standard, závěrečná na úrovni slabikáře. 30%. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Lehce nahořklé, jen místy úsměvné a doufejme, že poslední, pokračování „básníků“ trpí řídkým obsahem, který je zejména v první půli téměř k nepřežití, hustým zalidněním spoustou zcela zbytečných postav, odbytým scénářem a přemírou prázdných scén a odboček, které jsou pro příběh zcela postradatelné a soudný filmař by je ve střižně okamžitě vyházel. Sem tam se objeví vtípek, který pobaví ("Normální taxa, otec u porodu“), ale jinak působí poslední „básníci“ stejně unaveně a prázdně jako hlavní postava. A Mareš jako mladý arogantní blbec (což zřejmě ani nemusel moc hrát) vyhrožující stávkou, působil jako zajímavá paralela k aktuální „odchodové“ revoltě doktorů. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (19)

  • Michaela Badinková (Veverka) bola do filmu vybratá v konkurze len týždeň pred natáčaním, na ktorý ešte prišla o hodinu neskôr, nakoľko sa zúčastnila aj iného konkurzu. A mohla vďačiť iba svojmu učiteľovi Borisovi Rössnerovi, ktorý ju režisérovi odporučil, že jej to komisia tolerovala. (Raccoon.city)
  • Film navštívilo v kinech 409 488 diváků a vydělal 36 643 102 Kč. (Pumiiix)
  • Ve scéně v hospodě v čase 01:41:00 můžeme v pozadí slyšet melodii písně „Hospůdka“, která byla znělkou seriálu Hospoda (od r. 1996), ke které Jaroslav Uhlíř složil hudbu – stejně jako k tomuto filmu. (mnaucz)

Reklama

Reklama