Režie:
Dušan KleinScénář:
Ladislav PecháčekKamera:
Peter BeňaHudba:
Jaroslav UhlířHrají:
Pavel Kříž, Michaela Badinková, Tereza Brodská, David Matásek, Lukáš Vaculík, Miroslav Táborský, Josef Somr, Jana Hlaváčová, Adriana Sklenaříková-Karembeu (více)Obsahy(1)
Od chvíle, kdy Štěpán Šafránek nastoupil do ústavu pro mentálně postižené děti, uplynulo deset let. Ústav byl zrušen a Štěpán se vrací do nemocnice jako lékař u záchranky. Stále žije s pragmatickou lékárnicí Ute. Navíc mu zemřela maminka a musí se postarat o pohřeb i pozůstalost. V dispečinku záchranky slyší sestru Toničku vyprávět o řediteli Sahulákovi, který chtěl skočit z okna, a doma ho vyhledá Kendy, kterého vyhodila manželka. Když se zastaví za Ute, narazí na zrzku Annu a nabídne jí svezení. Majitel prosperujícího autosalonu Karas ho přemlouvá, aby se přihlásil do konkurzu na nového ředitele nemocnice, ale on o tom nechce ani slyšet. Pohádá se s Ute a poté opět narazí na Annu. Napíše pro ni básničku a další den Karasovi řekne, že se rozhodl kandidovat. Dál se schází s Annou. V konkurzu vyhraje a stane se novým ředitelem nemocnice. Začátky nejsou snadné. Navíc přijde o svou novou lásku Aničku, která zahlédla Ute, jak přichází ke Štěpánovi domů s kufrem. Marně ji hledá, v nemocnici se pouze dozví, že otěhotněla a odstěhovala se. Štěpán se odmítne zaplést do podvodných machinací a vrátí se k záchrance. O sedm měsíců později je nahlášen akutní porod... (TV Nova)
(více)Recenze (376)
"Mobil je horší než diktatura proletariátu". Co novým dílům autoři přidali na délce, to ubrali z bohatství scénáře. Zbývá recyklace motivů ze starých dílů a trocha manažerského trapna. Herecky nejhorší Štěpánkova partnerka, Matáskova bílá prací síla, těstoviny s rozvařeným Šafránkem na Kovandu. Série, jejíž novější díly stárnou rychleji, než senilní její skuteční vrstevníci. ()
Snad jen v Čechách může jít 200 tisíc lidí na dílo sestavené ze stovky vykonstruovaných a papírem ušustěných dialogů, trochy pseudoromantické recitace pod záminkou soulože (ty verše jsou fakt tak levný) a nudy zrežírované v televizním stylu z před dvaceti let. K tomu pět hlavních ženských postav, co jen roztahuje nohy na požádání, a půlhodinka reklam na naší oblíbenou drogérii. A ti herci. Ti herci! Hnus nejotravnější. ()
Film jsem viděl před X lety a tenkrát se mi to docela líbilo a dal jsem tomu tady 3 hvězdy. Dneska jsem na film narazil v televizi, tak jsem se podíval znovu, ale nějak mi to nesedlo. V podstatě nejvíc na celym filmu se mi líbilo, že tam jezdily jako sanitky starý Sprintery s motorama OM 602. Já na takovejch sanitkách před lety měnil čelní skla a slyšet zvuk toho 5-válce je pro mě strašná nostalgie. Ještě jsem se zasmál tomu, jakej byl Leoš Mareš tenkrát mladej floutek. Po letech teda snižuju hodnocení na 2 hvězdy... ()
PŘI NEJHORŠÍM NÁM POMŮŽE DADA. No, jenom o fous. Pánové Klein a Pecháček nám z Básníků dělají seriál, zdá se. Tomu odpovídá i vizuál. Neskutečně dlouhé, komično přechází v tragédii a pomalu komunální satiru (konkurz na ředitele nemocnice). Na PP je už zbytečné nadávat, veletoče v postavách pokračují (Karabec = Vaculík? A proč?), neherci obsazení kvůli popularitě (Mareš, šmarja), mnoho scén vypadá jako poučování a moralizování těch, kteří zestárli a jen proto na to mají právo. Přesně z toho si dřív série dělala legraci. Básníci se nám pomalu ztrácejí... Úvodní píseň - Uhlířův standard, závěrečná na úrovni slabikáře. 30%. ()
Lehce nahořklé, jen místy úsměvné a doufejme, že poslední, pokračování „básníků“ trpí řídkým obsahem, který je zejména v první půli téměř k nepřežití, hustým zalidněním spoustou zcela zbytečných postav, odbytým scénářem a přemírou prázdných scén a odboček, které jsou pro příběh zcela postradatelné a soudný filmař by je ve střižně okamžitě vyházel. Sem tam se objeví vtípek, který pobaví ("Normální taxa, otec u porodu“), ale jinak působí poslední „básníci“ stejně unaveně a prázdně jako hlavní postava. A Mareš jako mladý arogantní blbec (což zřejmě ani nemusel moc hrát) vyhrožující stávkou, působil jako zajímavá paralela k aktuální „odchodové“ revoltě doktorů. ()
Galerie (8)
Photo © Pluto Film & Video
Zajímavosti (19)
- Michaela Badinková (Veverka) bola do filmu vybratá v konkurze len týždeň pred natáčaním, na ktorý ešte prišla o hodinu neskôr, nakoľko sa zúčastnila aj iného konkurzu. A mohla vďačiť iba svojmu učiteľovi Borisovi Rössnerovi, ktorý ju režisérovi odporučil, že jej to komisia tolerovala. (Raccoon.city)
- Film navštívilo v kinech 409 488 diváků a vydělal 36 643 102 Kč. (Pumiiix)
- Ve scéně v hospodě v čase 01:41:00 můžeme v pozadí slyšet melodii písně „Hospůdka“, která byla znělkou seriálu Hospoda (od r. 1996), ke které Jaroslav Uhlíř složil hudbu – stejně jako k tomuto filmu. (mnaucz)
Reklama