Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Charles Chaplin a jeho souboj se stroji v éře, která není příliš nakloněna lidem. Společenská satira natáčená ještě v konvencích pantomimy němého období. Protest proti nehumánním aspektům technické civilizace a automatizace lidského života. Film je vybudovaný jako mozaika epizod, každá z nich má vlastní výstavbu gagů, geniálně se v ní uplatňuje smysl pro humor ironii i sarkasmus. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (291)

Ištván87 

všechny recenze uživatele

Díky ČT a jejich nedávnému vysílání snad všech Chaplinových celovečeráků jsem dospěl k jednoduchému závěru: Ten chlapík měl v každém dalším filmu hezčí a hezčí babu!!! Fakticky, tyhle herečky by dělaly velkou parádu v jakékoliv době. Je s podivem, že to zas tak velké hvězdy nebyly, protože Charlieho filmy, to je jedna šťabajzna za druhou. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Kvalitná a stále zábavná vec. Ch. Chaplin bol veľkým priekopníkom a takmer všetko v čom hral sa zapísalo do dejín. Nie je to až tak dokonalé ako napr. Svetlá veľkomesta, ale stále ide o veľmi zábavnú grotesku. Najviac ma pobavilo doťahovanie matíc v továrni a podskakovanie v rytme doťahovania aj po šichte. To sú nežiadúce účinky pri pásovej obsluhe...80%. ()

Reklama

Javert 

všechny recenze uživatele

Z Moderní doby mám na jednu stranu podobný dojem jako z Diktátora - svým poselstvím za tu spoustu let znatelně ztratila na aktuálnosti, zde zejména co se zobrazení sociálních problémů týče. O to více ovšem vyniká Chaplinovo komické umění v hlavní příběhové linii, kterým naopak i dnes strčí do kapsy leckterého pseudokomika. U některých gagů (nose powder!!!) mám záchvat smíchu i dnes. A k tomu ta překrásnááá Paulette Goddard! ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Přelomový film v celé Chaplinově filmografii znamená jeho definitivní loučení s němou érou a otevření dveří k té druhé, řekněme zralé. Hrůzy hospodářské krize třicátých let dnes, sedmdesát let poté, mohou působit krajně nepravděpodobně. Je však jisté, že tato krize, první paralelní krize modrých i bílých pracovních plášťů, znamenala mimořádný hodnotový i sociální otřes, který byl nadto zvětšován postupným prosazováním mechanického taylorismu i do mimoautomobilových a vněindustriálních odvětví (poslední srovnatelný otřes byl zaznamenán o 80-100 let dříve nástupem prvních moderních strojů). U nás asi nejlépe tyto skutečnosti vyjadřují dva filmy osvobozených: PUDR a BENZÍN a zejména SVĚT PATŘÍ NÁM. Mechanizace-zvěcnění a odcizení člověka, které s tím souviselo, nemohlo nevyvolat adekvátní rezistenci, živenou desetimilionovými zástupy nezaměstnaných a současně i stejuně vehementní protest lidské tvořivosti. Humor i satira, které se v MODERNÍ DOBĚ prolínají, nejsou tedy levné a anachronické, ale současně dobové i nadčasové (s určitým posunem se tato doba dnes může vrátit rychleji, než jsme s to si sami připustit). Toto dílo rovněž nesporně patří k absolutním životním vrcholům nejen Chaplinovým, ale i filmového umění vůbec. ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Chaplin byl geniální v tom, že ať dělal cokoliv, vždycky uhodil hřebíček přímo na hlavičku. Ryze autorským způsobem si přisvojoval širší témata, ať už se jednalo o modernizaci (Moderní věk), nesvobodu (Diktátor), chudobu (Kid), či obětavou lásku (Světla velkoměsta). Pokaždé to dopadlo skvěle. A co víc, jeho pohled na svět byl (je a bude) vždy nejen vtipný a satirický, ale také hluboce lidský a neuvěřitelně povzbudivý. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (28)

  • Film provází zejména píseň "Smile", kterou složil Charlie Chaplin. Slova napsali až o téměř 20 let později John Turner a Geoffrey Parsons. Ve filmu zní tedy píseň bez hlasového doprovodu. Chaplin sám píseň nikdy nenahrál, ale nazpívali jí desítky dalších interpretů. (KrystofD)
  • Charlie Chaplin zpívá píseň s textem, který ale nedává smysl. Došlo k tomu proto, že Charlie měl text písně, kterou měl zazpívat na parketu tančírny, napsaný na tvrdé manžetě. Při taneční kreaci, kterou svůj pěvecký výstup uváděl, mu však manžeta při prudkém pohybu ze zápěstí uletěla neznámo kam, a tak byl Charlie donucen z nouze improvizovat. (everlong)
  • Film měl být původně plně zvukový. (Kulmon)

Reklama

Reklama