Reklama

Reklama

Hadí jáma a kyvadlo

  • Západní Německo Die Schlangengrube und das Pendel (více)

VOD (1)

Obsahy(1)

„Gotický horor“ německého režiséra Haralda Reinla s oblíbenými herci, známými se slavných filmových mayovek (Lex Barker, Karin Dorová, Vladimir Medar). Hlavními postavami jsou mladý advokát Roger z Marinebergu a baronesa Liliana z Brabantu, kteří jsou pozváni tajemným hrabětem Regulou (narážka na hraběte Draculu) na zámek Andomai. Zde se dozvídají šokující skutečnosti o svém původu a zažívají okamžiky plné děsu a hrůzy. Příběh se odehrává v 19. století a je plný klasických hororových prvků na pozadí reality německého kulturního prostředí s katolickým koloritem a symbolikou (událost Velkého pátku, posvátnost křížku, mariánská medailka) i nevysvětlitelných nadpřirozených jevů (tajemní černí jezdci, záhadná zmizení apod.). Barvitý a napínavý scénář Manfreda R. Köhlera je velmi volně zpracován a s literární předlohou E. A. Poea má pouze společný vražedný nástroj kyvadlo. (Mariin)

(více)

Recenze (54)

Mariin 

všechny recenze uživatele

Pitoreskní německá „Grausmärchen“ ve stylu gotického hororu s jednoduchými, ale působivými efekty. Lex Barker a Karin Dorová jsou pohádkově malebný pár, který přesně zapadá do barev fantaskního romantismu 19. století, rozporuplná postava podivného „kněze“ Fabiena (vynikající herectví Vlado Medara!), a obskurní zjev Regulova sluhy Anatola...Pro mne je tento film výtvarná lahůdka, a jak to u Haralda Reinla bývá, tak moc líbivá, že míří až k hranici půvabného kýče. Katolická symbolika je tu použita významově správně, nejen jako dekorace bez hlubšího pochopení. Navíc je sympatické, že i sem Reinl dokázal vpašovat střípky svěžího humoru. A hudba Petera Thomase, místy téměř jazzová, je také zajímavá. I přesto, že se v podstatě jedná o ne příliš hlubokomyslnou a eklektickou oddechovku, zastávám názor, že je to kvalitní filmové umělecké dílo, které nebylo dodnes doceněno. Koncem 60. let totiž diváci chtěli již více krve, ještě více násilí a samozřejmě sex, k čemuž se Reinl nesnížil. Škoda, že "Hadí jáma a kyvadlo" byla prvním a bohužel i posledním ze zamýšlené série německých hororů, které mohly konkurovat britské produkci Hammer... ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Tak mě napadlo, že je celkem jedno, zda se jedná o parodii, poctu či vykrádačku, stále se na to dá dívat jako na na tehdejší dobu slušný dobrodružný film s několika skutečně děsivými okamžiky a herci, které jsme měli tak rádi... Dá se to sledovat s lehkým úsměvem na tváři a těžkou nostalgií v srdci. :o) 70%. ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Za svoju krásne vybudovanú atmosféru ( výprava je dokonalá - hlavne počas cesty na prekliaty zámok ) sa tento gothic horor rozhodne nemusí hanbiť a je to veľká konkurencia jak pre štúdio Hammer, tak pre vtedajšie projekty z produkcie talianskej či španielskej. Preto škoda, že sa nesplnil sen Constantin Filmu točiť podobne zamerané filmy, mohli sme sa dočkať filmového vesmíru, plného budúcich možných klasík. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Nutno brát v potaz rok výroby, ale vidět to v noci fakt nic příjemného není ani dnes, i když triky jsou občas úsměvné. Sledujeme jednu legendu, která se z nedávné minulosti dostává do současnosti, a postupně se odkrývá jedna záhada. Ta středověká německá městečka jsou natočená ale dokonale, to se musí nechat! Má to působivou atmosféru. Při cestě na hrad (kdy se objeví další záhada v podobě podivného mnicha, o němž dlouho netušíme, na čí stranu patří) kočár projíždí vskutku čarodějným a strašidelným lesem, jet bych tamtudy fakt nechtěl. Na hradě si tvůrci nejvíc vyhráli s tajemnými komnatami, kobkami, chodbami a možná klidně mohli přitlačit na pilu - to víno, co rozežralo stůl a pak se ho napije sluha, to mne pobavilo, má to určitou pointu i posléze. Taky se mi líbilo, že - v rámci poněkud naivní dobrodružné vyprávěnky - si postavy často z mizerné situace pomohou sami (a neřeším, nakolik by to logicky šlo, nebo ne). Christopher Lee se tady objeví jen na začátku a na konci, ale je hodně charismatický, to se musí nechat. Scéna s přesýpacími hodinami a křížem jako zloduchovým „kyvadlem“ mi přišla prostě geniální. A taky mě potěšilo, že tady příšeru z pekel stále ještě dokáže přemoci kříž. V postmoderních hororech tuším ďáblové chodí do kostela a div se nekřižují svěcenou vodou, aby to bylo jako cool, ale postrádá to pak jistá pravidla hororu, když zlá potvora prostě může všechno a je nesmrtelná jako avenger. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Roztomilý horror, který čerpá inspirace všude možně: úvodní scéna připomene Bavovu Masku Satana, obrazy na hradě jsou inspirovány H.Boshem, rázovité postavy městečka jakoby vypadly pro změnu z obrazů P.Bruegela a hrad je papundeklovější než kašírované kulisy Hammeru. Dobrodružná cesta statečného Barkera a půvabné Dorové připomene českého Fantoma Morrisvillu. Les je nádherně strašidelný, plný starých pokroucených stromů v mlze, na jejichž větvích jsou zaklesnuty lidské ostatky - ruce, nohy, lebky, ale i celé mrtvoly, ba, celý les oběšenců dělá veselou společnost poutníkům na hrad Draculy, pardon, Reguly (prý byly problémy s právy, a tak stále stejně vypadající Lee se změnil na Regulu). Elixír života dá vzpomenout nejen na upírské horrory, ale i na naše pozdější Herzovo Deváté srdce (možná, že se zde autor scénáře Jos.Hanzlík inspiroval). Příjemně si lze užít interiéry hradu se všemožnými pastmi, zbraněmi a mučícími nástroji, lebkami, chodbami a dokonce! živými supy (většinou v těchto filmech bývají loutky, které použili i tvůrci Conana u Stromu smrti). Hudba je místy temná, pak rozverná, občas čekáte, že se na planině objeví indiáni, jako celek však film baví, což je hlavní. ()

Galerie (44)

Reklama

Reklama