Obsahy(2)
Mladá studentka se vydává do zapomenutého městečka, aby zde detailně prozkoumala dějiny upalování čarodějnic. Zanedlouho se však její fascinace starodávným místem mění v noční můru. Historie je zde totiž ještě živější, než se na první pohled zdá. Horor byl natočen roku 1960, stejně jako PSYCHO, s nímž má společnou řadu prvků. (bebsie)
(více)Videa (2)
Recenze (47)
Jeden z prvních hororů (dokonce jsem někde četl, že úplně první), který přinesl téma reinkarnovaných čarodějnic, které vždy o sabbatu obětují nevinnou dívku, aby si prodloužily věčný život. V Itálii přímo na tenhle film zareagoval Mario Bava svojí Černou nedělí a odstartoval tam populární vlnu gotických hororů. Příběh sice není bez chyb. Padouch a oběť jsou od začátku přímo dáni (což nešťastně prozrazuje i dobový plakát k filmu), ale ta atmosféra je k nezaplacení. Krásné kulisy zchátralých domů města posedlého satanismem, hustá mlha se převaluje nízko nad zemí, nechybí zlověstná podzemní kobka a krásný pochmurný hřbitov s obřími kříži. Hudba zajímavě střídá jazzové pasáže s hororovými symfonickými, podepřené sborovým zpěvem. Zajímavé je, jak se zde opakují scény při obou návštěvách prokletého města – ty stejné pohledy občanů, ty stejné rituální prvky a všechno to směřuje k nevyhnutelnému. Konec je fakt paráda, výborně graduje, z kříže šlehají plameny a do toho zlověstný zpěv sboristů. Christopher Lee je bůh (jako obvykle), i když tady hraje spíš druhé housle, jednoznačným trumfem je Patricia Jessel, démoničtější čarodějnici byste těžko hledali. ()
Čarodějnický oldschool horor, který stojí primárně na Christopheru Lee, jenž i přes to málo prostoru, co dostává, vyzařuje zvláštní temné vlny i skrz obrazovku. Ty spolu s všudypřítomnou umělou mlhou a ponurými kulisami amerického městečka plného opravdu velice divných lidí vytváří nezapomenutelnou a velice hutnou atmosféru. Dle mého skromného názoru je Horror Hotel/The City of the Dead atmosféričtějším a zábavnějším filmem než tolik vychvalované Haunting. ()
Vďakabohu! Už som si myslel, že som do smrti prekliaty mizernými čierno-bielymi kvázi horormi (Phantom Ship, Creature from the Haunted Sea) alebo priemernými kúskami (White Zombie) a toť, poď ho, je tu mrazivý Horror Hotel, nekompromisný predchodca Psycha (no, predchodca, obidva sú 1960...) a Piatku trinásteho! ()
Ak chcete ( chceme ) gothic horror, rozhodne ku tomu nepotrebujeme look 19teho storočia. Nemusia, sa nám po vizuálne štedro načačkaných lokáciách promenádovať děvušky zabalené v kostýme s dlhou zvonovou sukňou, blúzkou a kabátikom. Stačí, že príde pán Lee v spoločenskej uniforme a atmosféra dá za pravdu, že sme na mieste. Farba tomuto žánru sedela iba vo výnimkách ( poeovky od Cormana ), tento film potvrdzuje, že ČB je ten správny výrazový slovník pre druh tohoto umenia. ()
Pochmurná atmosféra jakéhosi zapadákova plného mlhy, temných sil a neobvyklých obyvatel se mi zamlouvala, on už ten začátek s upálením čarodějnice byl velmi dobrý.. Po herecké stránce mě nejvíc upoutala démonická Patricia Jesselová, výborná volba, no a pak samozřejmě charismatický Christopher Lee, jeho uhrančivý pohled a proměnlivost obličeje jsou v podstatě děsivé, on to prostě umí.. Příběh mladé studentky a jejího bratra mě vtáhnul a byla jsem zvědavá, jak to dopadne, tedy u mne filmová spokojenost.. ()
Galerie (47)
Photo © Britannia Films
Reklama