Obsahy(2)
Mladá studentka se vydává do zapomenutého městečka, aby zde detailně prozkoumala dějiny upalování čarodějnic. Zanedlouho se však její fascinace starodávným místem mění v noční můru. Historie je zde totiž ještě živější, než se na první pohled zdá. Horor byl natočen roku 1960, stejně jako PSYCHO, s nímž má společnou řadu prvků. (bebsie)
(více)Videa (2)
Recenze (47)
Finále na cintoríne je nádherne atmosferické, no jednoduchý príbeh je dávkovaný veľmi pozvoľna a chýba mu gradácia. Najlepším príkladom je stred filmu, kedy začne riadne prituhovať, no v najlepšom príde prestrih, ktorý odkloní príbeh mimo Mesto mŕtvych a atmosféra na dvadsať minút upadne. Nuž čas si zobral svoju daň. ()
Mladá študentka Nan Barlowová sa na popud svojho profesora vyberie do malého, zabudnutého, večne zahmleného mestečka Whitewood. Chce tam overiť fakty o hone na čarodejnice. Práve v tejto osade malo dôjsť v roku 1692 k odsúdeniu Elizabeth Selwyn. Ženy, ktorá bola usvedčená z vyznavania dialba a praktikovania čiernej mágie. Lenže zdá sa, že vo Whitewoode nie je všetko v poriadku. História tam stále žije. "City of the Dead" je starý, čiernobiely film s prekvapivo pôsobivou atmosférou, ktorá poteší aj súčastných priaznivcov horrorovej kinematografie. *** ()
Čarodějnický oldschool horor, který stojí primárně na Christopheru Lee, jenž i přes to málo prostoru, co dostává, vyzařuje zvláštní temné vlny i skrz obrazovku. Ty spolu s všudypřítomnou umělou mlhou a ponurými kulisami amerického městečka plného opravdu velice divných lidí vytváří nezapomenutelnou a velice hutnou atmosféru. Dle mého skromného názoru je Horror Hotel/The City of the Dead atmosféričtějším a zábavnějším filmem než tolik vychvalované Haunting. ()
Černobílá kamera, tajemná atmosféra, HODNĚ umělé mlhy, Christopher Lee v jedné z vedlejších rolí a téma čarodějnictví - tak toto všechno zavánělo povedeným a zábavným šedesátkovým hororem, nicméně to byl perfektní závěr, který to pro mě vytáhl na plný počet hvězdiček. __ Srovnání s Psychem se díky podobnému schématu příběhu a stejnému roku natočení sice trochu nabízí, ale zatímco Hitchcockův film byl pro mě z uzívání nudný, bez atmosféry a s absencí sympatických herců, tento britský majstrštyk nenudil, atmosféru měl více než dokonalou a herci byli taky dobrý. ___ Některé lehce spoilerující záběry z tohoto filmu byly použity ve videoklipu skupiny Iron Maiden - Bring Your Daughter ... To The Slaughter. ()
Jeden z prvních hororů (dokonce jsem někde četl, že úplně první), který přinesl téma reinkarnovaných čarodějnic, které vždy o sabbatu obětují nevinnou dívku, aby si prodloužily věčný život. V Itálii přímo na tenhle film zareagoval Mario Bava svojí Černou nedělí a odstartoval tam populární vlnu gotických hororů. Příběh sice není bez chyb. Padouch a oběť jsou od začátku přímo dáni (což nešťastně prozrazuje i dobový plakát k filmu), ale ta atmosféra je k nezaplacení. Krásné kulisy zchátralých domů města posedlého satanismem, hustá mlha se převaluje nízko nad zemí, nechybí zlověstná podzemní kobka a krásný pochmurný hřbitov s obřími kříži. Hudba zajímavě střídá jazzové pasáže s hororovými symfonickými, podepřené sborovým zpěvem. Zajímavé je, jak se zde opakují scény při obou návštěvách prokletého města – ty stejné pohledy občanů, ty stejné rituální prvky a všechno to směřuje k nevyhnutelnému. Konec je fakt paráda, výborně graduje, z kříže šlehají plameny a do toho zlověstný zpěv sboristů. Christopher Lee je bůh (jako obvykle), i když tady hraje spíš druhé housle, jednoznačným trumfem je Patricia Jessel, démoničtější čarodějnici byste těžko hledali. ()
Reklama