Režie:
J.A. BayonaKamera:
Pedro LuqueHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Enzo Vogrincic, Matías Recalt, Agustín Pardella, Rafael Federman, Esteban Bigliardi, Alfonsina Carrocio, Paula Baldini, Rogelio Gracia, Pablo Vierci (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Po havárii letadla v odlehlém srdci jihoamerických And musí pasažéři, kteří se štěstím přežili, spojit síly a spolehnout se jeden na druhého, aby se dostali zase domů. (Netflix)
Videa (4)
Recenze (274)
Těch 140 minut oteče jak voda. J.A. Bayona ovládá řemeslo a žánrová pravidla, a má v ruce silný skutečný příběh. Nezdržuje se v prologu ani v letícím letadle a své postavy háže do sněhového pekla co nejdříve. Až tam je poznáváme. Vzájemné zpovědi pocitů v zoufalé situaci fungují a rostoucí počet průběžně umírajících přidává na dramatičnosti. Kanibalismus je podaný decentně a šokuje především tím, jak dlouho na něm hrdinové příběhu museli fungovat. A jak si na něj zvykli. Dobří herci a působivé uzavření filmu s myšlenkami mezi řádky. Výtku mám pouze k práci s orientací při střihu některých záběrů zkoumání horské oblasti kolem letadla. ()
Známou historii pádu letadla v zasněžených Andách, jehož ztroskotaní cestující se museli kvůli přežití uchýlit ke kanibalismu, zpracoval už americký film Přežít z roku 1993. Bayona oproti němu nabízí modernější a filmařsky špičkové zpracování (včetně výborné kamery a intenzivní scény samotné havárie), a kromě toho tento příběh o síle lidské vůle a houževnatosti vrací spolu s herci zpátky na španělsky mluvící půdu. To je ale v podstatě všechno, protože dějově snímek pochopitelně nemá moc čím překvapit. Jednotlivé postavy jsou až na výjimky zaměnitelné mezi sebou a jejich trýznivé osudy slouží filmu zejména k emocionálnímu dojetí diváků. Sympatické je na něm ale to, že jde opravdu o poctivé a do detailu realistické dobrodružné survival drama, nezatížené nutností cpát do děje i osobní konflikty mezi postavami, které se tak mohou více věnovat praktické stránce vlastního přežití. Potěší i nízká míra patetičnosti a velmi decentní a humánní přístup k tematice pojídání lidského masa. ()
Je vysoko pravdepodobné, že ma Snežné bratstvo nezasiahlo tak ako väčšinu ostatných kvôli prvej adaptácii románu a zároveň aj rekonštrukcii skutočnej udalosti. Určité rozdiely tam sú. Mám dojem, že Bayona a spol. riešia menej kanibalizmus, avšak moment prekvapenia je fuč a šikovná réžia ma emocionálne dostatočne "neodpísala". Samozrejme ide o veľmi silný príbeh a zároveň nás čaká množstvo krásnych záberov prírody, ale aj hrôzostrašných momentov preživších, takže odporúčanie je jasné. Zapodievať sa tým, prečo sa v tejto situácii niektorí chlapci holia a iní nie, je asi len zbytočným hľadaním menších chýb v logike. 70% ()
Tak tohle jsem si k mému překvapení hodně užila. Moc jsem od toho nečekala a trochu jsem se bála 144 minut, ale nakonec jsem to zvládla na jeden zátah a nemohla jsem se od toho odpoutat. Je to ten typ filmu, který ve vás vzbudí spoustu otázek a pochybností, jestli byste na jejich místě udělali to stejné nebo se zachovali jinak. Je to surové, napínavé a dramatické. Ráda se k tomuhle filmu ještě vrátím. ()
A.J. Bayona sa vrátil k žánru, ktorý veľmi dobre vie spracovať. Tento skutočný príbeh uruguajského rugbyového tímu a priateľov, ktorých lietadlo sa zrútilo do ľadovca nad Andami je veľmi drásajúci. Už je to veľa rokov, čo som videl film ,,Prežiť": trýznivý, ale zaujímavý film. Musím priznať, že som bol ohromený tým, aký dobrý bol tento film. Rozrušujúci, na zamyslenie, miestami ťažké sledovať, no nedokázal som sa od neho odvrátiť. Je veľmi citlivo spracovaný a príbeh je vyrozprávaný veľmi ľudsky, príliš sa nesústreďuje na pochmúrnejšiu stránku príbehu, takže nie sme nútení pozerať na tie najnevkusnejšie časti, spracovanie ľudských tiel. Bayona sa viac sústreďuje na ľudský duch a boj o prežitie. Musím pochváliť aj skvelo vyzerajúcu kameru a zvuk. Len kasting mohol byť lepší, skoro všetci herci sa na seba podobajú, čo mi spôsobovalo zmätenosť. 7,5/10 ()
Galerie (32)
Photo © Netflix
Zajímavosti (22)
- Jeden z přeživších (Carlitos Paez) hraje ve filmu roli svého vlastního otce (Carlos Páez Vilaró). (Dalfor)
- Boli použité tri repliky častí trupu: jedna bola umiestnená v hangári postavenom na parkovisku, ďalšia bola zakopaná v umelej snehovej pokrývke a držala ju hydraulická plošina, ktorá umožňovala pohybovať trupom. Tretia replika bola umiestnená na horskom jazere vo výške 3000 metrov. V hangári bola obrazovka o výške 30 metrov, na ktorej sa zobrazovali snímky Andov z druhej jednotky. Tretia jednotka sa zaoberala náročnejšími zábermi horských oblastí. Všetky tri jednotky malo na starosti približne 300 pracovníkov. (Arsenal83)
- Klíčová byla podle režiséra J.A. Bayony účast přeživších a jejich rodin. Než se začalo pracovat na scénáři, natočili s nimi více než 50 hodin rozhovorů. (Homerking)
Reklama